14 Haziran 2017

Evde Ekmek Kadayıfı Yapılışı

Geçtiğimiz hafta evde ekmek kadayıfı tatlısı yapmıştım. Bu tatlıyı aslında çok seviyorum fakat hazır olarak aldıklarımda hem şerbeti rahatsız ediyor hem de kaymağı çok az oluyor. Bende tatlıyı evde yapmaya karar verdim. İnstagramda tatlımın görselini paylaşmıştım ve özellikle tarifi hakkında sorular gelince bir de blogda yazayım dedim.
ekmek kadayıfı şerbetli tatlılardan olmasına rağmen evde yapıldığında gayet lezzetli bir tatlı oluyor. Birde kaymak yada dondurma tercih edilirse yemede yanında yat oluyor. Aç karnına o kadar güzel gidiyor ki anlatamam :)
Ekmek kadayıfı için ekmek kısmına unlu mamüller üretimi yapan bir firmadan temin etmiştim. Ünlü bir marka tarafından yapılan bu hazır hamurlar normalde satılıyormu bilmiyorum. Ama sanırım satış mağazaları mevcut. sadece ekmek kadayıfı yapıyorlar. Orada çalışan bir hanım bizim komşumuz olduğu için ben kolaylıkla buldum. Fakat sizlerde tatlı üretimi yapan yerlerden bulabilirsiniz. 
Ekmek kadayıfı hamuru hazır pişirilmiş ve kurutulmuş şekilde geldi. tarifi yazdığı için bana sadece şerbeti yapmak ve ıslatmak kaldı :)

Şerbet için 3 su bardağı suya 5 su bardağı şeker ilave ederek kaynattım. Ocaktan aldıktan sonra bir kaç damla limon ilave edip soğumaya bıraktım.
Ekmek kadayıf hamurunu önce ılık suyla geniş bir tepsi içerisinde ıslatıyoruz. Her tarafının ıslandığından emin olduktan sonra kalan suyu süzülüyorum. Ardından aynı tepsi içerisinde şerbeti üzerinde gezdirip ocağa alıyoruz. Hamur şerbetini iyice emene kadar ocakta kısık ateşte pişiriyoruz. Yavaş yavaş emilen şerbet hamurun yayılmasını sağlıyor. Aslında ılık su ile ıslatma işleminde de hamur bir miktar şişiyor.

Şerbet iyice emildikten sonra ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz. Ben kalan şerbeti süzdüm. Sonrasında zaten hazır bir şekilde ikiye bölünmüş olan kadayıfın arasında bolca kaymak koydum. üzerine de kaymaktan ekleyerek yarım saat dolapta beklettim. Ardından harika bir lezzeti tadabilirsiniz.

Evde yaptığım bu ekmek kadayıfında özellikle hazır olan tatlılardaki o yoğun şerbet tadı olmadı. gayet hoş ve ağızda gerçekten ekmek kadayıfı tadı bırakan bir lezzet oldu. Artık evde de yapabildiğime göre evimizin milli tatlılarından biri olacak. Ekmek kadayıfını benim gibi sevenler için mutlaka bu şekilde yapmalarını tavsiye ederim. 


İçerikteki yazı ve görsel Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

19 yorum:

Nisan Yağmuru dedi ki...

Ayyy kesinlikle yapmalıyım canım istedi valla 🙈

Yeliz'in Keşifleri dedi ki...

Ayy çok severim süper görünüyor, eline sağlık :*

şeyda nur Dincer dedi ki...

Cok guzel gorunuyor yaaa ellerıne saglık

bahce perim dedi ki...

Sen tüm diyet yapanların kanına giriyorsun. Seni, " İnsafsız" ilan ettim. :))

Esra Takım dedi ki...

Bayılırım kısa zamanda denemek istiyorum

Halil GÖNÜL dedi ki...

Harika bir lezzettir benim için. Ellerinize sağlık. :)

Gizem Gürler dedi ki...

Dondurmayla denemek lazım ellerine sağlık :)

buket aslan dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Görünce aklıma bi anım geldi. Ben çok severim bu tatlıya deli olurum. Akşam canım çekti deli gibi bizim ekibi ayağa kaldırdım emirgan sutis te yiyeceğiz ,bildiğiniz sekerden tatliyi göremiyorum o derece agdalasmis bi şeker yoğunluğu tabi yiyemedim kaymagiyla yetindim. Sonra sucuklu yumurta sipariş ettim 😂niye anlattım bilmiyorum. 😄

Eylülannesi dedi ki...

Bende Instagramda resmi görünce dedim keşke blogta tarif yazsa kalp kalbe karsiymis canim😊 eşim çok sever bu tatliyi üç gün sonra da doğumgünü ona kendi ellerimle yapacağım tatlı eminim iyi bir jest olur 😀 tabi yapabilirsem 😜 ellerine sağlık tarif için tsk 😚

Neşeli Süs Evim dedi ki...

Ay Harika görünüyor . Ellerine sağlık canım 😍

Kelebek Etkisi dedi ki...

Icim gitti ne guzel duruyor:))

şapşik anne dedi ki...

Ekmek kadayıfı sevmem pek ama tarif güzel

Fatma Gökmen dedi ki...

Çok lezzetli oluyor <3

soslu badem dedi ki...

çok leziz olmuştur eminim :)

Guzellik Kosem dedi ki...

harika duruyor ellerinize sağlık :)

Canan Oğuz dedi ki...

Bende çok severim, umarım birgün denerim. 😍

Makyaj ve Moda dedi ki...

Ekmek kadayıfı en sevdiğim tatlılardan biridir ve o kadar güzel görünüyor ki yaptığın! ellerine sağlık.

www.makyajvemoda.com

mary dedi ki...

Ay çok leziz görünüyor :)) Çok fazla tatlı sevmeyen benim bile canım çekti yahu :D

Cocuklu Hayat dedi ki...

Dışarıda yediklerimizin şerbeti çok keskin geliyor bana. En iyisi evde yapıp, üstüne de bol bol kaymak koymak :) Elinize sağlık...
Bu arada ilginizi çekerse bana da beklerim ;) çocuklardan, kitaplardan, yaşamdan laflayıp
kahvemizi yudumlarız :)

Yorum Gönder