30 Mayıs 2017

Kendi Nişan Tepsimi Kendim Yaptım

Tatlı telaşlar içinde olupta her bir anına dokunmak istediğiniz zamanlardan geçiyorum. Tuhaf bir heyecan ve ayrı bir mutluluk içindeyim. İki kişi birbirini severse kavuşması gerek bence :)
Ben özel günlerimde yapılacak her şeyde parmak izlerim olsun isterim. Kendi yaptığım herşey gözüme daha bir güzel görünür. 
Son yıllarda farklı nişan tepsileri hep dikkatimi çekmiştir. Hatta allayıp pullayanlar nasıl yapıyor bunları derdim. Meğer biraz fikir yürütünce herşey oluyormuş :)
Geçen cuma Eminönü tarafına gittim. Kardeşimin tezi için baskı yapılacaktı. Önceden nişan tepsilerinin tasarımlara bakmıştım. Soluğu Şark Han' da aldım. Envai çeşit ne ararsanız var bu handa.
Aklınıza gelebilecek her çeşit süsleme ve farklı ürünler yer alıyor. Bende nişan tepsim için malzeme bakmak için gittim.

Gittiğime pişman mı olsam yoksa yeni fikirler edindiğim için mutlu mu olsam karar veremedim. Neyse ki başladım alışverişe.
Nişan tepsim için öncelikle normal ayna ya da pleksi aynaya ihtiyacım vardı. Pleksi aynalar üzerine istediğiniz yazı yazılabiliyor. Fakat normal aynanın 3 katı fiyatına satılıyor. özel ölçü veriyorsunuz ve o şekilde getiriliyor. Ben normal bir ayna tercih ettim. Çünkü hem daha ağır hem de görünüm olarak daha çok hoşuma gitti. Pleksi aynalar pek cazip gelmedi. Fiyat olarak daha uygun bişey ararsanız normal bir ayna tercih edebilirsiniz.
Aynayı aldıktan sonra üzerinin süslemesi için yapma çiçeklerden aldım. Hepsini bir araya getirip tepsinin kenarına koymak için. 


Makas üzerine işleme yapacağımdan makas normal bir makasta olabilir. Şark Handa makas dediğinizde hemen getiriyorlar zaten :)

Tepsi ve makas süslemesi için farklı bir yere bakmak zorunda kaldım. Takı malzemeleri satılan yerlerden birine gitmem gerekiyordu. Yarım kristal olarak bilinen bu taşların iki çeşidi var. Birincisi oldukça pahalı ve orjinal olarak geçiyor. İkincisi ise biraz daha uygun fiyatlı. 10 gr 3 tl gibi bir fiyat. Ayrıca bu yarım kristallerden farklı yerlerede işlemeler yapılabilir.
Çiçekleri birbirine yapıştırmak için bir silikon tabancasına ihtiyacınız oluyor. Bunun yanı sıra kristal taşları ayna ve makas üzerine yapıştırmak için ayrı bir yapıştırıcı alıyorsunuz. Bunu da yine kristal taşları aldığınız yerlerden temin edebiliyorsunuz.
Tepsi kenarına geçtiğim şerit taşlar zaten metre ile satılıyor. Metresi 1, 5 tl gibi bir fiyat. 
Tepsimi yaparken çok keyif aldım. Ayrı ayrı işlemek oldukça keyif verici.

Yüzük yükseticiler hazır bir şekilde süslü halde satılıyor. Fakat ben işlenmiş şekilde istemedim. Çünkü kullanacağım boncuklar aynı olmayacaktır diye düşündüm. Tüm süslemesini kendim yapacağımdan uyumlu olsun istedim. Üzerindeki harfleri de kendim işledim yarım kristaller ile. 
Çiçek içlerine koyduğum küçük tohumcuklarda ayrı bir hava kattı.


Son hali böyle oldu.Son bir kaç rötüş kaldı :) Severek isteyerek yaptım nişan tepsimi. Günler çabuk geçiyor :) Ayrıca damat fincanımı da kendim hazırladım onuda bir ara paylaşacağım :)

Nişan Tepsim bana 65 tl gibi bir fiyata mal oldu. Dilerseniz farklı ve kendinize özel olarak yapabilirsiniz. Çok zor değil ama en güzeli de keyif vermesi. Kendi zevkime göre yaptığım için biraz sade biraz şık oldu :)

Nişan Tepsisi İçin Malzeme ve Fiyatları

Normal ayna  15 tl
Çiçekler 15 tl ( 3 top çiçek kullandım)
Büyük yarım kristal 10 tl ( istediğiniz kadar alabiliyorsunuz ben 10 tl lik aldım)
Küçük yarım kristal 10 tl ( 2 tl lik anca kullanabiliyorsunuz)
Çiçek tohumları tanesi 1 tl ( 2 renk kullandım)
Şerit kristal 1,5 tl
Yapıştırıcı 10 tl ( yapıştırıcıda çok az kullanılıyor)
Silikon tabanca 10 tl ( bunu her zaman kullanabilirsiniz bu yüzden tepsi fiyatına dahil etmedim)
Makas 7,5 tl
Yükseltici çifti 6


Bu içerikteki görsel ve yazı Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

17 yorum:

Kelebek Etkisi dedi ki...

Ne kadar guzel boyle ozel bir ani icin kendiniz hazirlamissiniz cok ta guzel olmus💘

idil dedi ki...

ellerine sağlık, bayıldım. Şimdiden hayırlı olsun...

şapşik anne dedi ki...

Emeğine sağlık canim cok guzel olmus.kendi emek.verince daha bi degerli dimi :)

Ilgın Dünyası dedi ki...

Ellerine sağlık harika olmuş. Çok beğendim. Hayırlı olsun :))

bahce perim dedi ki...

Hayırlı olsun. Kurdeleden minik bir parça bana ayırarak niyetime denize atar mısın?
İnsan bir de kendi yapınca hatırası başka oluyor.

beauty beybi dedi ki...

Merhaba canim oncelikle hayirli olsun Allah tamamina erdirsin 👍 nisan tepsin sahane olmus 😉

REEC FANTAGİRRO dedi ki...

Ben hiç yapamam böyle şeyler harika olmuş ellerne sağlık

Neşeli Süs Evim dedi ki...

Harika olmuş . Ellerine sağlık canım. Mutluluklar dilerim 💕

Esra Hanedan dedi ki...

sağolun kızlar benim için çok ayrı bir heyecandı.. Bahçe perim tabiki atarım :)

Filiz Şahin dedi ki...

Dün instagramda da görüp çok beğenmiştim.Ellerine sağlık,mutluluklar dilerim ;)

Derya Cipan dedi ki...

Bende boyleyim . Bazi seyleri kendim yapinca daha manali oluyor gibi :)

M.K. dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuş tepsin. Artık daha da değerli olur hatırası :) Mutluluklar dilerim <3

www.makyajvemoda.com

Eylülannesi dedi ki...

Oncelikle çok güzel olmuş eline sağlık canim 😊 kendin yaparak en iyisini yapmışsın ki 65 tl gayet normal bir fiyat, böyle evlilik nisan düğün bebek falan konularında bu tarz şeyleri hazır almak daha bir pahali oluyor. ALLAH bir ömür mutluluk nasip etsin 😍

Lerzan Kara dedi ki...

bayıldımmmm Rabbim güzel günler göstersin Esracım sana ve Erkana

Esra Takım dedi ki...

hayran oldum, ellerinize sağlık, çok yeteneklisiniz maşallah, ömür boyu mutluluklar diliyorum :)

Gizem dedi ki...

Çok güzel görünüyor,dışarı da satılanlardan kat kat daha güzel eline emeğine sağlık :)) Bende bloguma beklerim :))

Gizem Gürler dedi ki...

Ellerine sağlık harika olmuş :)

Yorum Gönder