17 Mayıs 2017

Evcil Hayvan İle Yaşamak

Bizde bir Kupa var :) Normalde kedileri sevmeyen ben ev içerisinde kedi ile yaşamaya başlayalı 10 ay oldu. Başlangıçta çok zorluk çektik. Kupa rahatsızdı ve ben onun bbaşında bir hafta uyumadan bekledim. Acaba nefes alıyor mu acaba tuvaletimi geldi acaba acıktı mı canı acıyor mu diye koca bir hafta. Serum takıldığında ve başında beklerken ağlamalar. Hepsini nasıl yaşadım bilmiyorum. Kaldıki normalde kedi gördüğünde masa sandalye bırakmayan bir ben için bir kediye kabullenmek korktuğumdan daha kolay oldu :)

Kupa bir İran kedisi Chilchila cinsinden. Yüzüne bakınca sanki doğarken suratına tava yemiş bir hali var :) 2 yaşında ve bu yıl 3 yaşına girecek olmasına rağmen çok uysal. Başlangıçta oda uyum sağlayamadı. Korktu ürktü saklandı ama alıştı. Şimdi sanki bir parçam gibi.
Saraylara layık kızım benim diye seviyorum. Kimine göre evde evcil hayvan ile yaşamak zor gözüksede aslında evde kedi ile yaşamak oldukça kolay. Tabi arsız bir kediden bahsetmiyorum.
Bizim Kupa mutfakta tezgah üzerine hiç çıkmaz, açık yemek görse açta olsa onu almaya yeltenmez. Vitrin tepelerinde ya da makyaj masası üzerine tünemez. Cinsinin en sakin hayvanı mübarek.
Kedi dediğin biraz yaramaz ve yılışık olsun derler ama biz Kupa' da böyle bir şey görmedik. Bu yüzden onunla yaşam oldukça kolay oluyor.

Kupa acıktığı ya da susadığı zaman yanıma gelerek iki miyavlar anlarımki acıkmış. Evdeki herkeste onun bu hareketinin acıkma olduğunu bilir. Normalde otururken filan hayatta sokulmaz. İlla kucağa alınıp sıkılarak sevilmesi lazım.
kumundan başka bir yere çatlasa tuvaletini yapmaz. Bunu daha ilk günde göstermişti. Saatlerce kumu gelmemesine rağmen hiçbir yere yapmayıp kumu gördüğünde direk kuma giderek tuvaletini yapmıştı.
Açıkçası evde evcil bir hayvan ile yaşamak istiyorsanız aslında Kupa gibi bir hayvana sahip olmanız lazım. Uysal ve fazla yaramazlık yapmayan. Sabahları tepemde yatıyor. Ev içerisinde yeterki biri uyanmasın benimde uyanıp yataktan çıkmamı istiyor. Bütün gece yatağın içinde tepiniyor. yaramazlıkları hep kendi kendine bir şeye zarar vereyim şeklinde değil. 
Bu arada evin içerisinde kafeste iki tane hint bülbülü var. Kedi ve kuş aynı evde olurmu demeyin bal gibi oluyor. Kupa kafesin yanına geçip saatlerce kuşları izliyor. Ne bir pati atmak nede saldırmak hiç biri yok. Kupa' ya sahip olduğum için şanslıyım.

Tamam belki tipi itibari ile pek sevimli gelmeyebilir ama bana göre dünyanın en sevimli ve sevilesi kedilerinden biri. Bazen yatakta yatarken onu kaybetme korkusu yaşıyorum gözlerim doluyor. Bu kısacık zamanda hayatımda koca bir yer edindiği için şaşırıyorum.
Kupa duygusal bir hayvan. Tüm kediler gibi hisleri çok kuvvetli. Ağlarken mutlaka yanıma gelir sürtünür. Ben burdayım der gibi. 
Evin en çok sevilen bebeği Kupa.İyiki sahiplenmişim diyorum.
Evinizde hayvan bakmak istiyorsanız mutlaka bir kedi sahiplenin çünkü aynı çocuk gibi ilgi bekliyor ve ilgi verdiğinizde sevgisinin karşılığını veriyor. Kupa' yı bu kadar çok seveceğim aklımın ucundan geçmezdi. Bu arada Kupa' ya ait birde instagram hesabı açtık. Kupayla_hayat isimli bu hesapta sadece Kupa' ya ait görseller var.
Saraylara layık minik kızım benim seviyorum işte :)
Bu içerikteki yazı ve görsel Kırık Şemsiye Bloguna aittir. 

6 yorum:

Yeliz'in Keşifleri dedi ki...

Ne güzel benim de Şanslım var her şey onlar💕

Guzellik Kosem dedi ki...

nasıl sevimsiz gelsin bu kedicik. çok sevimli, çok güzel. kedi sahiplenmeye ansıl karar verdiniz ya da Kupa'yı hikayesini yazarsanız onu da zevkle okurum çünkü kedilere yaklaşmaktan çekiniyormuşsunuz :) O kadar uysalsa yaşamak kolaydır evde, bizim kedimiz mutfak tezgahına çıkmaya bayılır bu yüzden acıktığında karnının hemen doyurulamsı lazım :) sevgiler...

bahce perim dedi ki...

Ne kadar asil huyları var. Her yere atlamaması.. Ben de korkuyorum kediden. Benim çalışma hayatım okul hayatım derken ben kendime zor yer buluyorum. Belki bir gün emekli olunca bana da bir Kupa gelir. Sevgiler. :)

Esra Hanedan dedi ki...

Güzellik Köşem en kısa sürede Kupanın hikayesini anlatırım. Ben kedilerden çok korkmama rağmen bu prenses herşeyim oldu şuan :) dışardayken bile özlüyorum... Karnı acıktığında hiç arsızlık etmez yanına gelir ve miyavlar. Tezgaha hayatta çıkmaz hiç yılışık yapıda değil :)

Esra Hanedan dedi ki...

Kedi varlığı bir başka Bahçe Perim :)

şapşik anne dedi ki...

Bu kupa farklı bir huyda kediymis :)

Yorum Gönder