25 Mayıs 2017

Aşkın Bölümleri; Giriş, Gelişme, Sonuç

İnsanın hayatında en farklı duygulardan biri olan Aşk duygusuna belki de daha önce benim baktığım şekilde bakmamışsınızdır. Evet benim Aşka bakış açım giriş, gelişme ve sonuç şeklinde. Aslında hayata baktığımızda da hayatın sadece üç bölümden oluştuğunu görürüz. Doğum, büyüme ve ölüm. Aşkta bana böyle geliyor. özellikle giriş ve gelişme bölümleri sonucunu oluşturduğu için sanırım temelini sağlam atmak gerekiyor :)

Aşkın Giriş Bölümü
Karnınızda uçan kelebekler, gözünüzdeki parıltı ve dudaklarınızda anlamsız gülüşler. Belki de Aşkın en heyecanlı ve tatlı bölümü. İlk tanışma, ilk bakışma, ilk birşeyleri paylaşma, ilk kez sinemaya gitme, ilk beraber aynı şeye gülme.... Bu ilkler hiç bitmiyor giriş bölümünde. 
Çoğu kişinin bu bölümü sevdiğini biliyorum. Meraklı ve heyecanlı oluyor bir süre hayat. Yüzünüzdeki anlamsız gülüşler ve tatlı bakışlar Aşık olduğunuzu gösteriyor. 
Aşkın giriş bölümü tatlı olduğu kadar da çabuk bitiyor. Çünkü artık tanımaya ve çözmeye başlıyorsunuz. Hatta yavaş yavaş yerine düşünmeleriniz başlıyor. Korkmayın Gelişme bölümü daha farklı :)
Aşkın Gelişme Bölümü
Hayatınızdakinin ne kadar süredir hayatınızda olduğunu düşünme vaktidir bu vakit. Aradan geçen günler ve haftalar daha da kuvvetlendiriyor. Alışkanlıklarınız değişiyor. Daha önce düşünmediğiniz ama düşünmeye başlayıpta asıl kendinizi bulduğunuz bir süreç bu. 
Ne yaparsam kızar ne yaparsam mutlu olur zamanları :) Benim en sevdiğim bölüm bu :) Aşktan bu bölümde keyif almaya başlıyorum.
Artık karşınızdakini tanıyorsunuz. Ne içer ne yer neye kızar neye trip atar bunların hepsi artık bilinenlerdir. 
O giriş bölümünün heyecanı biraz dinmiştir. Tabiki heyecanı kaybetmeyin. Ben hala telefon çaldığında bile heyecanlananlardanım :)
Artık çocukluk yapacağınız zamanlardasınız demektir. Çözmeye başladığınız kişinin herşeyini öğreniyorsunuz. Zaman zaman dedikodu yapmak tabiki şart :) 2 saat haber alınmasa hemen bir telaşa kapılıyorsunuz. Daha çok alışkanlıklar ön planda oluyor. Yüreğinizin atışları durmuyor. yavaş yavaş sonu oluşturmak istiyorsunuz. Kavgalar sevinçler bir arada yaşanıyor. 
Gelişme bölümü ne kadar mutluysa sona giden yolda bir o kadar heyecanlı oluyor. Gelişme biraz kötü geçtiyse işte kaçınılmaz sonlardan biri oluyor. 
Sevginin en çok yaşandığı bölümdür gelişme bölümü. Kendiniz ve karşınızdakinin hakkında bir çok şeyi öğrenmiş oluyorsunuz. Ama beraberkende yeni şeyler öğreniyorsunuz. Farklı bir yapıdır gelişme. Ben seviyorum gelişme bölümünü Aşkın.
Kendimi daha iyi hissettiriyor. Daha çok sevgiyle örülüyorum sanki. İçimdeki her şeyi daha çok yansıttığımı düşündürüyor.
Sonuca geçerken iki seçeneğiniz var. İki seçenekten birini seçmekte yine size düşüyor.
Aşkın Sonuç Bölümü
Gelişme bölümünde Aşkın her halini yaşıyorsunuz ama sonuç iki seçenek...
Birinci seçenek eğer gelişme bölümü mutlu ve sakin geçmişse mutlu son var demektir. İkinci seçenek ise gelişme bölümünde her iki tarafta yıpranmışsa Aşk bitti demektir. İkinci seçenek her zaman üzücü olacaktır. Yıkılan hayalleriniz ve biten duygularınız birbirinizden ayırıp farklı dünyalara açılmaya başlayacaktır. Eğer yorucu ve bıktırıcı geçtiyse sonucun böyle olması hayatınızda tecrübe olacaktır. Fakat mutlu ve sakin geçtiyse tamam tamam başlayın Aşkın birleşmesi fragmanına :)
Herkes tabiki birinciden yana. aşkların bitmesi güzel bir şey değil. Sonuç bölümünde mutlu sona karar verildiyse farklı boyutlara geçme zamanı gelmiş demektir. Geçilecek olan boyuta hazırlıklar ve heyecanlar başlayacaktır. Bu demektirki yine bir döngü içine giriliyor. Yani giriş, gelişme ve sonuç bölümleri sil baştan. İşte en keyif alınacak Aşk hali. 
Aşk bu kadar derin ve anlamlıyken umarım hayatınız boyunca tek aşkta sürekli giriş, gelişme ve sonuç bölümleri hep tekrarlanır. 
Sanırım ben sonucun birinci seçeneğine yol almaya başladım. Enteresan bir duygu.. Yani daha önce hiç böyle hislere kapılmamıştım. Tuhaf bir haldeyim. Şimdilik sorunsuz geçen gelişme bölümüm mutlu sonla sonuçlansın istiyorum :)

Bu içerikteki yazı Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

18 yorum:

Yeliz'in Keşifleri dedi ki...

Ne güzel bir yazı 😊

şapşik anne dedi ki...

Umarim hep mutlu gelisme ve sonuçların olur canım..sonraki kisim daha cetrefilli ama daha guzel :)

Lerzan Kara dedi ki...

inşallah hep mutlu gider

bahce perim dedi ki...

Senin için kalbinden geçtiği gibi devamı gelsin, diyorum.
Psikolog Zafer Akıncı'nın dediği gibi "kurdele ile bağlanın. Ne sert ne de yumuşak." Sevgilerimle. :)

Eylülannesi dedi ki...

Çok doğru tespitler gerçekten canım aynen böyle yani umarım herkes aşkı sevgiyi yürekten yaşar öyle olursa sonuç kısmı hep mutlu olur diye inanıyorum😊

KırmızıRujdanÖneriler dedi ki...

Emeğine sağlık

Ilgın Dünyası dedi ki...

Ne kadar güzel anlatmışsın canım sevgilerimle 😍

Guzellik Kosem dedi ki...

hepsine katılıyorum :) umarım güzel sonlanır

Neşeli Süs Evim dedi ki...

Her daim aşkla ve mutlulukla yola devam etmen dileğiyle...

Selin Yüzbaş dedi ki...

Ne kadar tatlı aminlatmışsın canım

M.K. dedi ki...

Aşk hep sorunsuz devam etsin <3 Mutlulukla...

Esra Takım dedi ki...

Bayıldım harika anlatmışsınız gülümseyerek okudum 😊

Gizem Gürler dedi ki...

Aşkının, heyecanının, sevginin hiç bitmemesi gün geçtikçe artması dileklerimle, ömür boyu mutluluklar dileri 🤗

Aslolan Güzellik dedi ki...

Çok beğendim eline sağlık 😊 Ne güzel anlatmışsın 😊

Birsen Çendeoğlu Akyol dedi ki...

Çok içten bir yazı eline sağlık :)

Bana da beklerim. Takipteyim. :)

www.birsenle.com

şeyda nur Dincer dedi ki...

Cok guzel bır yazıydı. Kalemıne saglık

Fatofotofan Tv dedi ki...

İnşAllah bu duygularu tez zamanda bende yaşarım en azından giriş bölümünü :)

Daha Mutlu Yaşam dedi ki...

Aşk,biraz da hastalıklı bir duygu :)) Kaleminize sağlık :))

Yorum Gönder