22 Nisan 2017

Ekşi Mayalı Ekmek

Bizim evde doğal ürünlere ilgi oldukça fazladır :) Hazır gıda yerine evde kendi yaptığımız yiyecekler hep ön planda. Hatta doğal pazar oldumu tutmayın bizim evi :)
Uzun zamandır denemek isteyipte bir türlü deneyemediğim ekşi mayalı ekmeği sonunda yapabildim. Sevgili Leyla Abla blogu marindentariflerde sık sık karşılaşmış olabilirsiniz bu ekmek tarifine.Bende sürekli yapmak isteyipte yapamıyordum. İlk deneme olduğu için küçük bir ekmek yapmayı tercih ettim. Kepekli ve doğal bir ekmek ortaya çıktı. Sonuçtan oldukça memnun haldeyim :)
Ekşi mayalı ekmek için öncelikle evde ekşi maya hazırlamanız gerekiyor. Bunun için un, su ve bir tatlı kaşığı bal yeterli oluyor. Mayanın beslenmesi ise kullandıktan sonra oluyor. Ekşi maya malzemelerinizi cam bir kavanozda ve ısısı olan bir yerde iki gün bekletmek zorundasınız. Çünkü mayalanma ısı ile birlikte oluyor.

Ekşi mayanızı hazırladıktan sonra ekmek yapımı tabiki çok kolay. Ben küçük yaptığımdan ölçülerim daha az.
2 bardak kepekli un
1 bardak ılık su
Yarım bardak ekşi maya
1 tutam tuz 
1 tutam toz şeker
Bütün malzemeleri iyice yoğuruyorsunuz. ardından yarım saat ekmeği dinlendirmeye bırakıyorsunuz. Ne kadar çok yoğurursanız hamur o kadar güzel oluyor. Tadıda aynı şekilde. Beklettiğiniz hamura şekil verdikten sonra bıçak yardımı ile üzerini çizip unluyorsunuz ardından unladığınız fırın kabına alıp 200 derecede ısıtılmış fırında ilk yarım saat pişiriyorsunuz. Daha sonra ısıyı düşürüp 15 dakika daha pişiriyorsunuz. Ben bunu tamamen hamurumun pişmesiyle orantılı olarak yaptım. Çünkü arada fırını açıp baktım :)

Ekmek piştikten sonra dışı sert gelebilir ama içi muhteşem. İlk denemeye göre oldukça iyi bir başarı elde ettim :) Çeşitli malzemelerde ekleyip tarifi zenginleştirmeyi düşünüyorum. İlerleyen günlerde bol bol ekmek yapma planım var :)
Afiyetle yiyebilir ve özellikle konuklarınıza ikram edebilirsiniz. Gerçekten lezzeti harika.

Bu içerikteki yazı ve görsel Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder