2 Nisan 2017

Bayat Ekmekleri Nasıl Değerlendirdim

Çocukluğumdan kalan bir lezzet denedim hafta içi. Ben bayat ekmekleri atmayı sevmem. Çoğumuzda bayat ekmekleri rondodan geçirip daha sonra köfte harcı filan yaparız. Kalan küçük parçalarıda kuşlara atarız :)
Hafta içi evde ne yemek yapayım derdine düşünce bende bayat ekmekler değerlendireyim dedim. Küçükken anneannem yapardı ve adınada sanırım Papara denirdi. 
Normalde kıyma ile yapılıyordu ama ben bir adet tavuk göğsü haşladım. Bir adet soğan, domates ve biber ile sos hazırlayıp haşlamış olduğum tavuğu diderek içine karıştırdım. Biraz sulu olması gerekiyor. 

Bayat ekmekleri küçük küçük doğrayarak biraz yanmaz tavada kavurdum. Ben böyle kıtır kıtır olan ekmek parçalarını çok seviyorum. Bu yüzden yanmaz tavada biraz gezdirdim. Daha sonra ekmekleri borcam içerisine aldım. Hazırladığım tavuklu sosu ekmekleri üzerine döktüm. Bu ekmekleri ıslatmak tamamen sizin isteğinize kalmış. İsterseniz sosu bolca kullanabiliyorsunuz.

Ekmekleri sos ile ıslattıktan sonra üzerine yoğurt ekleyip birde salçalı yağ yaparak servis yapabiliyorsunuz. Küçük tabaklarada aynı servisi sunabilirsiniz ama ben daha çok bu şekilde yapmayı tercih ettim.
Lezzeti gerçekten güzel. tavuk yerine kıyma koyarakta bir akşam menüsü hazırlayabilirsiniz. Bayat ekmeklerinizi bu şekilde değerlendirdiğinizde ekmekler ziyan olmamış oluyor.

Kalan sosu daha sonra tekrar ısıtıp aynı şekilde hazırlayıp tüketebilirsiniz. 
Çocukluğumda anneannem yaptığında pek bir severdik. Kuzenlerle oturup koca bir tepsiyi bitirirdik. Bazen özlüyorum çocukluğumu ve bu tatları yapıncada tekrar hatırlamış oluyorum.
bayat ekmeklerinizde yapacağınız daha bir çok tarif vardır bu da benden olsun :)

Bu içerikteki yazı ve görsel Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder