11 Mart 2017

Yeni Trend : Chia Tohumu

Son günlerde belki de sıkça duyuyorsunuzdur beslenmede Chia Tohumu. Zayıflamak isteyen kişilerin elinden düşürmediğini ve sağlıklı beslenme de vazgeçilemeyen yiyecek Chia tohumu bu yıl yine yıla damgasını vuracak gibi.
Sürekli Facebook reklamlarında da adından sıkça söz ettiriyor. Diyet yapanlara yardımcı olduğu ve bu tohum sayesinde ciddi kilolar veren insanlardan bahsediliyor. Bir de bunun üzerine gerçek Chia tohumu diye reklam verip insanları kandırmaya çalışan markalarda yeni yeni türemeye başladı.
Açıkçası kendimde kullanıyorum Chia tohumunu. Fakat ben diyete yardımcı olmasını değil tamamen vitamin ve mineral bakımından zengin oluşu yüzünden bu tohumdan faydalanıyorum.
Sabahları yediğim müsli içerisine yarım yemek kaşığı Chia tohumu atıyorum. Chia tohumu ıslandığında şişmeye başlıyor ve etrafı jel kıvamında oluyor. Ben bu yönünü sevmediğim için hazırladığım müsliyi çok fazla bekletmiyorum. Hemen tüketerek midemde şişsin istiyorum.
Beslenme açısından çok sağlıklı bir beslenme yapım yok. Yoğun iş temposu yüzünden bazı dönemler yemek yiyemediğim zamanlarda oluyor. Hatta sabah yediğim müsli ile günü kapattığım oluyor. Bu yüzden de vücudum bir yerden sonra isyan bayrağını çıkartıyor diyebilirim.

Chia tohumu vitamin ve mineraller bakımından oldukça zengin. Bunun yanı sıra verdiği tokluk hissi sebebiyle diyetisyenler mutlaka tüketilmesini istiyor. dikkat etmeniz gereken en önemli husus bu tabi bana göre; Chia tohumunu tüketiyorsanız bol miktarda suda içmeniz gerekiyor. Midede şişen Chia tohumları tokluk hissi vererek uzun süre yeme isteğinizi ortadan kaldırmış oluyor.
Chia tohumu ile yapacağınız bir çok tarif mevcut. Hatta internette araştırdığınızda çeşitli tariflere çok çabuk ulaşabiliyorsunuz. Ben genel olarak dediğim gibi müslimde tüketiyorum. Bunu suyuna katıp içende var, tatlı yapıp krizlerini önleyenlerde. 
Chia tohumunu uzun süre önce File market alışverişimde almıştım. Tamamen tadını merak ettiğim için deneme amaçlı alıp kavanoza koyup öylece bekletmiştim. Son dönemlerde yine elime geçince bu sefer bıkmadan tüketmeye başladım. Bakalım zayıflamaya yardımcı olacak mı:)
Kalsiyum bakımından sütten bile daha zengin olan Chia tohumu kabızlık problemine birebir iyi geliyor. Bağışıklık sisteminize yardımcı olduğu içinde vücuttaki mikropları pasif hale getiriyor. Devamlı kullanımda dikkat dağınıklığınıda ortadan kaldırdığı belirtiyor. En büyük özelliği lif bakımından zengin oluşu ve lifler sayesinde diyetinizde kolaylık sağlıyor. 
Chia tohumunu sevdim uzun vadede neler olur pek bir fikrim yok. Dedikleri gibi zayıflatırmı bilinmez. Reklamlardaki sonuçları verir mi hiç bilinmez ama yaşayıp göreceğiz artık :) 
Ben Chia tohumunun diyette sadece tok tutmasından kaynaklı kilo vermeye yardımcı olduğunu düşünüyorum. Onun dışında yardımcı olabileceğini düşünmüyorum. Bu yüzden sadece yüksek miktarda protein ve kalsiyum içermesi benim için yeterli olacaktır. Hep beraber görürüz sonuçlarımızı :)

Bu içerikteki yazı ve görsel Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

2 yorum:

Pudra Kokusu dedi ki...

Bende alacagim. Merak ediyordum zaten. Karbonhidrat icermiyorsa kesin alırım.

Eminekanak Kanak dedi ki...

15 gündür bende diyetisyenimin tavsiyesiyle kullanıyorum abartıldığını düşünüyorum sizin gibi sadece chia kullanarak 50 kilo verdiğini iddia eden reklamlara ise gülüp geçiyorum 😂😂😂

Yorum Gönder