14 Mart 2017

Kaptan Fantastik Film Yorumum

Geçtiğimiz pazar evde sere serpe bir tatil günü yaşarken oturup film izlemek istedim. Karşıma gelen ilk filmi açıp izlemeye başladım. Başlangıçta nasıl olsa sıkılırım deyip öylesine izlemeye koyuldum. Film ilerledikçe dikkatimi çekmeye başladı ve filmin sonunu getirebildim.
Beni ağlatan filmlerin her zaman yeri ayrıdır bende. Defalarca izlemek isterim. Kaptan Fantastik isimli bu filmde beni ağlatmayı başardı.
Çoluğunu çocuğu toplayıp bir dağa yerleşen bir aile düşünün. 6 çocuklu bir aile. Çocuklar okula gitmiyor ama babaları onları en iyi şekilde eğitiyor. Anneleri rahatsızlığı için uzaklarda ve bir intihar haberiyle baba ve çocuklar yüzyüze kalıyor.
Mutlu oldukları bir yaşamları var. Özellikle şehir hayatından uzak bir yaşam sürmek isteyenleri heveslendirecek bir yaşam. Anne intihar ettikten sonra çocuklar annelerinin cenazelerine gitmek istiyorlar. Tabiki buda zorlu bir süreç.

Anne ölmeden önce vasiyetini babaya bırakmış. Yakılarak ve bir tuvaletten küllerinin atılmasını istiyor. Ayrıca cenazesinde ağlamak yerine şarkılar söylenip dans etmek istiyor. Bunu bilen baba çocukları ile annenin vasiyetini cenazede paylaşıyor.
6 çocuklu olupta çocukların içerisinde tabiki farklı karakterlerde oluyor. Babadan nefret eden bir çocuk illa olacak. Annelerinin cenazesinde dedesi ve büyük annesi ile kalmak isteyen bir yaramaz ortaya çıkıyor ve asıl film bana göre burada başlıyor.
Çocukları ve ailesi için savaş veren Baba; hayata yenik düşüyor. Çocuklarını dedesi ve büyük annesinin yanına bırakarak şehri terketmek zorunda kalıyor. Fakat et tırnaktan ayrılmaz. Babayı bekleyen müthiş bir sürpriz ve bunun yanı sıra tamamlanması gereken bir göreve atılıyorlar.
Aslında bu kadar detay vermiş olmak bile filme ihanet ettiğimi düşündürüyor. İzlerken hem keyif aldım hem de ağladım. Çocuklarınız ile beraber rahatlıkla izleyebileceğiniz bir film aslında. 
Bunun yanı sıra ailenin ne kadar önemli olduğu ve çocuk yetiştirirken klişelerden bile çıkabileceğimizi gösteriyor.
İmkanım olsa bir dakika durmayacağım onların yaşamlarını özendim diyebilirim. Harika bir yaşam ve çocuklar öyle kör cahil bir şekilde yetişmiyor. Hepsi en az 6 dil biliyor :)
Haftasonu evinizde film izlemek isterseniz Kaptan Fantastik filmine mutlaka yer vermenizi tavsiye ederim.

Bu içerikteki yazı Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder