22 Ekim 2016

Kupa'nın Mama Tercihleri

İşimin yoğunluğundan bir türlü post giremiyorum. Ne zaman yazmaya otursam bir şey çıkıyor ve yazı kalıyor. Malum birde bir hazırlık peşindeyim. Bu yıl yapacağım blogger etkinliğim yine ilgi çekici olsun diye farklı çalışmalar yapıyorum.
Hem iş hem hazırlıklar derken bayağı bir zaman geçiyor.
Kupa, evimizin en küçük kızı. Eve geldiğinden beri herkesin ilgisi onda. Hatta babam küçük kızım diye sevdiği için kardeşimde kıskançlık krizleri oluyor. Her geçen gün kendini daha çok sevdiriyor ev halkına. Gündüz çalışırken özlüyorum bile bazen. 
Evin küçük damak zevki konusunda da seçici. Bizde zaten ev halkı olarak herşey yenmez etmez oda bize benzedi.
İlk zamanlar hasta olduğu için yaş mamalara ses çıkarmıyordum ama zaman ilerledikçe dişlerinde sürekli yaş mama yemekten dolayı tortulanma ve lekelenme olacağını öğrendiğim için biraz kuru mamaya ağırlık vermeye başladım.
Yalnız küçük kızımız Kupa maalesef kuru mamayla pek uyum sağlayamıyor. Yaş mama koyulacağını gördüğünde resmen çıldırıp sırnaşmalar söz konusu oluyor. Ayaklara sürtünmeler tuhaf tuhaf miyavlamalar. Bu arada mama istediğini bu şekilde belli ediyor ama Kupa konuşuyor. Anne, mama gibi kelimeleri tuhaf bir ses tonuyla çıkartıyor. İlk duyduğumda bende çok şaşırmıştım ama sonradan alıştım.
Kupa özellikle Felix mama olduğunda afiyetle yiyiyor. Onunda her çeşidine dil uzatmıyor açıkçası. Her kedi balıklı mamaları sever ama bizimki eğer iki üç kez balıklı yediyse burun kıvırmaya başlıyor. Whiskas kedi mamalarından da tavuklu ve somonlu olana hayran. Zaten her kedi Whiskas mamalarını seviyor. Bizimkinin damak tadı acayip :)

Kuru mamalarda şuanda Proline mama kullanıyoruz. Etli ve sebzeli olanı tercih ettik. Fakat kuru mama da pek bir tercihi yok hanımefendinin. Bazen ıslatarak vermek zorunda kalıyorum. Burun kıvırdığı mamalar oldukça fazla. Her çeşit mamayı denemeye gayret gösteriyoruz. Hangisinde karar kılacak belirsiz. 
Kuru ve yaş mamalar dışında birde bazen eğer hanımefendi greve girip mama yemek istemiyorsa iyice haşlanmış tavuk göğsü veriyorum. İşte buna bayılıyor. Doysada doymadım oluyor. Hal böyle olunca haftada bir kez haşlanmış tavuk veriyorum. Bunu bildiğinden evde olduğum zamanları değerlendirmeye kalkışıyor :)
Kupa mama konusunda fazla seçici ve herşeyide yemiyor. Haşlanmış tavukta bile eğer yere düşmüşse yemiyor. İlla elden yiyecek.
Kedisi olan bir çok arkadaş bilir. Mamayı beğenmediyse maalesef o mamaya ikinci bir şans vermiyorum. Direk eliyorum. Çünkü Kupa' nın iyi beslenerek kilo alması gerekiyor. İlk geldiği günlerden çok çok iyi durumda. O yemek yediğinde gerçekten rahatlıyorum.
Seviyorum ben minik kızımı. Ev halkı da bayılıyor :)


Bu içerikteki yazı ve görsel Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder