27 Ağustos 2016

Evimizin En Minik Üyesi '' Kupa''

Çok sık buralarda olamadım uzun süredir. Çünkü hem iş hem de özel hayat sürekli bir hareket halinde :) Evimize yeni katılan pisiciğimiz Kupa, evde sanki eskiden bu yana varmış gibi.
Sevilmeden ve istenmeden eve gelen yeni dişimiz şimdilerde evin gözdesi.
Uzun süredir bir iran kedisi istiyordum fakat maalesef ülkemizde bunu ticarete dökerek para kazanan insan sayısı oldukça fazla.
Ben her ihtimale karşı beklemeye almıştım bu isteğimi ama bir gün bir aile dostumuzun haberi beni umutlandırdı. Whatsapp'a gelen çirkin bir kedi fotosu beni kendine bağladı. Normalde sokakta kedi görsem kaçacak delik ararım. Fakat Kupa' da öyle birşey olmadı. Daha fotoğrafını görür görmez alacağım bunu dediğim miniğim şimdi evimizin üyesi. 
Kupa, barınaktan aldığım bir iran kedisi. Eski sahibi oyun oynamıyor diye barınağa bırakmış. Sanırım öncesinde de şiddet uygulamış çünkü Kupa eve geldiğinde öyle korkak ve ürkektiki en ufacık bir ses bile onu huzursuz ediyordu.

Barınakta kısırlaştırma ameliyatından sonra eve getirdiğimiz miniğimiz ameliyat yerinden mikrop kaparak hastalandı. Nerdeyse 20 gündür bebeğimin kafasında bir plastik hareketlerini engelleyen ve çirkinliğine çirkinlik katan bir halde.
İran kedileri çok hassas olduklarından hemen bunalıma giriyorlar. Bakımı aslında oldukça zahmetli. Fakat bir şekilde idare ediyoruz işte. 
Hanım kızımız bugüne kadar kimseden yemediğimiz tripleri yapabiliyor. Mama seçiyor, insan ayırıyor buda yetmezmiş gibi birde rahatına düşkün sıkıntıya gelemiyor.

Acayip uysal bir kedi. Çokta zeki. Hayır denilen hiçbişeyi yapmıyor. Enteresan bir hayvan. Henüz 2 yaşında ve ben iyiki Kupa'yı sahiplenmişim. Kupa çocuk sevmez. Çocuk gördüğü an kaçıyor. Ama öyle böyle kaçış değil. Resmen evin içinde kayboluyor. Artık adını söylediğimizde kafasını çevirip bakıyor. Bu arada gerçekten çok seviyorum.
Hasta olduğu dönemde iki gün bişey yiyip içmedi ve ben başında durup resmen ağladım. Gece kalkıp mama yedirip çişini yaptırdım. Duygusal bağımız oldukça fazla kuruldu. Ben şimdi onun evde olmadığını düşündüğümde kalbim sıkışıyor. Sabah işe giderken öpücüklere boğuyorum bütün gün dışarda olduğumdan özlüyorum.
Bir hayvana bu kadar bağlanıpta sevebileceğini hiç düşünmemiştim. Daha önce muhabbet kuşum vardı onuda çok sevmiştim ama Kupa bambaşka. Yalnızlığa en iyi gelen canlı :)

Size tavsiyem insan biriktirmeyin bir hayvanı dost edinin :)

3 yorum:

etrixler dedi ki...

Guzel ama ozel ihtiyaclari olan bir tur, karacigeri hassastir, her mamayi yiyemez; 10 yil baktigim icin biliyorum! Bu dostca hatirlatmadan sonra hayirli olsun, Kupa ile mutluluklar ;)

Esra Hanedan dedi ki...

evet ne yazık ki çok hassas ve bakımı zahmetli olan bir tür. Ama ben onu her haliyle seviyorum :)

Lerzan Kara dedi ki...

Onlar bize muhtaç olduğu için çok daha değerliyiz onlar için
İnsan emeğini karşısında görmek istiyor. Onun teşekkür eder gibi bir bakışı yetiyor tüm yorgunlukları almaya
Kupa ve sen mükemmel bir ikili oldunuz ikiniz de son derece tatlı ve şekersiniz

Yorum Gönder