5 Temmuz 2016

Balat' ta İftar ve Bayram

Bugün Bayram... Koskoca bir Ramazan bitti.... Tüm herkesin Bayramını kutluyorum. Sevdiklerinizle en mutlu Bayramlar sizinle olsun....

Çocukluğumun semti Balat....
Babaannemi kaybettikten sonra köklerimin bulunduğu semte daha çok uğrar olduk. Sağolsun eski dostlar belkide yalnız bırakmak istemediklerinden sonra zamanlarda bizleri de her türlü faaliyetlerine dahil ettiler.
Seviyorum aslında ben o eski İstanbul semtlerini. Çocukluğumun geçtiği o Balat hep aynı aynı kalsın isterim aslında. Sokaklarında gezdiğinizde tarih damarlarınızın içine kadar işliyor. Havası, ruhu ve size gülümseyişi bir başka.


Balat benim için aslında terketmek istemediğim ama zorunlu olarak terketmek zorunda kaldığımız bir semt. Babamın ve benim bile çocukluğumuzu taşıyan semt. İnsanları her zaman sıcaktı her zaman dosttular. Bizi hiç bir zaman terkedip gittik diye dışlamadılar. Ne zaman gitsek yine eskisi gibi sarıp sarmaladılar.
Babaannemde aşıktı Balat' a. Hatta hasta olduğunda ilk aklına gelen yerdi. Sürekli Balat derdi. Balat komşuluğundan bahsederdi. Kökümüz ne de olsa. Ben İstanbul' a aşıksam belkide buna sebep Balat'tı....
Ramazan iftarları hiç bitmez Balat' ta. Malum çevrede yoksul fazla olunca sürekli bir iftar veriliyor. Bunun dışında insanlar eşine dostunu iftara çağırırken öyle evinde yapmıyor. Dışarda yapıyor iftarını. Bizde iki kere dahil olduk buna. Daha iyi hissettik kendimizi.




Her tarafı babaannem kokan Balat' ta olmak bize daha iyi geldi. İstanbul yerlisiyim. Bunu her dediğimde vardır kökün başka yerden diyorlar. Ama bilenler bilir. Balat gerçekten İstanbul yerlilerinin olduğu semttir. Tabi bu eski zamanda böyleydi şuanda oldukça karışık. Ama ben yine de seviyorum bu semti. İstanbul' a aşık olmama sebep bu semti hepte seveceğim sanırım.


Balat tarihi bir yer olduğu için orada öyle 3-5 yıllık bir mekan göremezsiniz. Esnafı da eskidir sokakları da. Bu yüzden gittiğinizde girdiğiniz her dükkanın mutlaka köklü bir geçmişi vardır. Aslında zamanınız olursa mutlaka gidip bu hikayeleri dinlemenizi öneririm. Hatta ben eğer kendime vakit ayırabilirsem bir Balat yazı serisi hazırlamak istiyorum.
Gelelim iftarımıza :) Sahilde kurulmuştu masalarımız. Babamın çocukluk arkadaşı Kadri Abi iftar veriyordu. Sağolsun oda her acı günümüzde yanımızda.. Aslında biraz daha vakit geçirsek bize bile baba olacak bir adam.

Bu Ramazan geçirdiğim en güzel iftardı diyebilirim. Hüzünlüydü ama eski semtine ait bu güzelliği yaşamak bambaşkaydı. Semt değişmiş mi ? Evet değişmiş. Olduğundan çok fazla olmuş Ama insanlarının içindeki duygular değişmemiş. Her zaman kucaklamaya hazır.
Şu yazıyı yazarken bile Balat'taki evimizde geçirdiğim çocukluğum gözümün önüne geliyor. Babaannem aslında benim hayatımın her köşesinde varmış. Gözlerim yine doldu. Sanırım biraz zaman gerekiyor iyileşmek için.
Pek fazla yazı giremiyorum. Hem çalışıyorum hem de gerçekten cenazeden bu yana içimden gelmiyor yazmak. Allah sonumu hayır etsin.
Çocukluğunuzun geçtiği semtlere mutlaka gidin. O zaman unutmuyorsunuz bir çok şeyi...

Bu içerikte yazı ve görsel Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder