11 Haziran 2016

Eminönü Gezintisi ve Eminönü' nde Neler Yedik?

Geçtiğimiz cumartesi günü Kadıköy' de düzenlenen kitap günlerinde katıldıktan sonra vapurla karşıya Eminönü' ne geçtik. Tabi durur muyum :) Eskiden sık sık gittiğim Eminönü' nde nerde ne yenir az çok biliyorum. Ben sokak lezzetlerine bayılırım. Böyle lüks restaurantlar yerine sokakta yemek yemek benim her zaman mutlu etmiştir.



Eminönü' ne her gittiğimde uğradığım pilavcıya gitmeden olmazdı. Tarihi Tahtakale Pilavcısı olarak Eminönü' nde tavuklu pilav konusunda lezzeti süper :) Heee bir de açık ayranını denemenizi tavsiye ederim.


Tarihi Tahtakale Pilavcısına ise Kuru Kahveci Mehmet Efendi sokağından girdikten sonra 2. soldaki sokağın başına geldiğinizde minik bir dükkan ile karşılaşacaksınız. Ayrıca sürekli hareket halinde bu minik dükkan. Bu lezzeti tadımlamanızı öneriyorum.

Eminönü' ne gelipte sadece pilavcı ile yetinmeyeceğinzi bilmeniz gerekir. Pilavcıdan çıktıktan sonra yine Kuru Kahveci Mehmet Efendi sokağının ilerisinde olan Kral Kokoreç ile karşılaşacaksınız. kokoreç deyince ilk aklıma gelen yerlerden biridir. Kral Kokoreç yıllardır Eminönü esnafını da misafirine de hizmet etmektedir. Eh biz burdada bir durakladık :)




Daha bitmedi. Belkide aylardır en çok yemek yediğim günlerden biri oldu :) Ben öyle çok fazla yemek yiyince aşırı derecede rahatsız olup çıkartıyorum. Ama o gün gerçekten tozuttum yani. Ne bulduysam yedim.




Artık son olarak yine aynı sokak üzerinde Lezzeti Şark Sofrasının eşsiz lezzeti olan kömürde künefe tadımladım. Her geldiğimde künefe yemekten keyif alıyorum. Bol fıstıklı ve sıcacık bir lezzet sunan Lezzeti Şark ayrıca Başakşehir şubesini de açmış. Kömürde künefe keyfini mutlaka denemelisiniz.
Bizim geçen haftaki Eminönü maceramız bunlardan ibaret. Eğer yediklerimden yer olmuş olsaydı bide turşu suyu içecektim ama yer kalmamıştı :)

Bu içerikte yazı ve görseller Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder