10 Mayıs 2016

İnstagram Takipçi ve Beğenileri Mevzusu

Artık nerdeyse her bloggerın ve kişisel olarak herkesin bir instagram hesabı mevcut. Son zamanlarda dikkatimi çeken ve yakıştıramadığım arkadaşlarımın bile yaptığı instagram hileleri beni azda olsa üzdü.
Benim instagram hesabımında takipçi satın aldığıma yönelik düşüncelerin olduğunu da bilmiyor değilim. Ama işin aslı öyle de değil. Açıklamak istedim bu şekilde düşünenler için.Benim eski hesabım Kiriksemsiye olarak instagramda vardı. Ben eski hesabımı kapatırken İnstagram hesap dondurma özelliği henüz eklenmemişti. Hem o kadar emeğiminde boşa gitmesini istememiştim. İnstagram ile iletişime geçerek hesabımı donduramadığım için silmek zorunda kalacağımı ve blogumun aktif olacağını yine instagram hesabı kullanmak istediğimde özellikle takipçilerimin gitmesini istemediğimi belirten bir mail gönderdim. İnstagram henüz hesap dondurma özelliği olmadığını belirtip iletişim kurmam için beni farklı bir mail adresine yönlendirdi. Bende o mail adresi üzerinden iletişime geçerek eski hesabımı komple olarak sildim. Görsellerimi zaten hesabı kapatmadan önce silmiştim.

İnstagram hesabı açmaya karar verdiğimde tekrar bu iletişim kurduğum mail adresine mail gönderdim. Bana o zamanlarda da İnstagram hesabı açmaya karar verdiğimde iletişime geçersem takipçilerimi geri alacağımı belirtmişlerdi.
Evet burda bir hatam oldu İnstagram konusunda. Çünkü ben eski takipçilerimin geleceğini düşünürken farklı hesapların takipçilerime ekleneceğini düşünmedim. Meğersem onlarda izinsiz bir şekilde takipçi yönlendirmesi yapmışlar. Bunu gerçekten daha sonra farkettim. Fakat ben yinede özellikle beğenilerimde denk geldiğinde kişileri engelliyorum. Özellikle takipçi edinmek için kullanılan hesapları engelleme yapıyorum. Çünkü takipçilerimin organik takipçi olmasını istiyorum. Bu konuda İnstagram hesabıma ne bir takipçi satın aldım ne de böyle bir yola başvurdum. İnstagram hesabımı açalı kısa süre olmasına rağmen takipçilerimin çoğu gerçekten organik takipçiler. Bu konuda hassas davranmaya çalışıyorum. Yoksa bende bilirdim eski bir blog yazarı olarak takipçi satın alıp sizleri kandırmayı. Ama benim hatam değildi gerçekten hayalet takipçi edinmek.Neyseki şuanda yavaş yavaş sile sile denk geldikçe organik takipçilerim çoğaldı.
İnstagram hesabımda ilgili açıklama yaptıktan sonra son zamanlarda dikkatimi çeken ve beni gerçekten o yapmaz dediğim kişiler hayal kırıklığına uğrattı. İnstagram üzerinden takipçi alıp firmalara karşı benim çok takipçim var diyebilmek için organik takipçilerine saygısızlık yapan birçok blogger gördüm. Şimdi sormak istiyorum aslında 10K ya da 20K olunca ne oluyor. Hemde bunu sahte bir şekilde yapınca ne oluyor?
Firmalar bunu görmüyor mu sanıyorsunuz?. Kaldıki bir çok firmayla işimden dolayı diyalog halindeyim ve firmalara bunu bizzat kendim söylüyorum. Şu hesap takipçi satın almış ya da beğenilerinde program kullanmış diye.
Sahte takipçi satın aldıktan sonra birde beğeni hilesi yapmaya başladılar. Bu da nasıl mı belli oluyor aslında çok kolay. Sürekli takip ettiğiniz birinin paylaştığı gönderiye baktığınızda saniyede beğeni sayısı 200-300 lere çıkıyor. Bunu yapan arkadaşlar hiç mi aklınız yok. Hangi fotoğraf saniyeler içinde bu kadar beğeni alabilir. Bunun yanı sıra siz o resmi beğenmek istediğiniz de İnstagram buna izin vermiyor. Sorun bildir diyor. Vallahi böyle olanlara çatır çatır yapıyorum şikayeti. Çünkü organik takipçinizin beğenmek istediğine engel olup sahte takipçilerinizi ön plana atıyorsunuz. Bu günden itibaren bu şekilde olan hesapları ben takipten çıkacağım. Onlarda beni takip etmekten çıksınlar. Çünkü onlar bu tarz uygulamaları kullandığında hesabımla ilişiği bile olmayacak kişiler takip etmeye başlıyor. Otomatik olarak sahte takipçi benim hesabıma da gelmiş oluyor. Bu benim çok canımı sıkıyor.
Kusura bakmayın Blogger arkadaşlarım siz instagram hesabınızı 10K, 20k yalandan yapmak için bende hesabımı tehlikeye atamam. Ben hesabımı açarken tek hatam İnstagram ile iletişime geçip bana yaptıkları yönlendirmeden kaynaklı ama onları da temizliyorum.
Madem dürüst yazar olmaya çalışıyorsunuz ya da firma dikkati çekmek istiyorsunuz yapmayın bu tarz şeyleri. Bu zamana kadar susmaya çalıştım. Yaptığınızı yüzünüze vurmak istemedim ama göz göre göre de yalan konuşuyorsunuz. Paylaştığınız eski fotoların beğenisi 12-13 sayısını geçmezken şimdi paylaştığınız herhangi bir resim nasıl oluyor da saniyede 200-300 oluyor. Yazık etmişsiniz.
Bu tarz arkadaşlara çok üzüldüm. Çünkü dürüst bildiğim ve evet yapmaz dediğim insanlar bunlar. Sizden rica ediyorum siz bir ünlü değilsiniz siz ünlülerden daha çok insanların ihtiyaç duyduğu kişilersiniz. Çünkü blog yazarısınız. Böyle yaparak boşa vakit harcamayın. 
Açıkçası sert bir dille de yazmak istemedim ama sinirlendim gerçekten. Eski bir blog yazarı olarak ve içlerinde eski blog yazarları da varken böyle ucuz şeylerle hit görünmeye çalışan arkadaşlarım olduğu için de kendime kızdım.


Bu içerikteki yazı ve görsel Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

5 yorum:

Elmas Koçan dedi ki...

Güzel bir konuya değinerek bilgi vermişsin.
Teşekkürler

ESRA ERSAL dedi ki...

Merhaba
Bahsettiğiniz instagram ait mail adresini ben de rica edebilir miyim? Sizin durumunuza yakın bir durumla karşı karşıyayım da. Teşekkürler

Esra Hanedan dedi ki...

canım instagram ile iletişime geçmek için web üzerinden yardım menüsünü kullanabilirsin. bende instagrama ordan ulaştım başlangıçta.

Sosyalannem dedi ki...

Neler neler var yahu sırf birilerine yaranacağım diye takipçi almak :) garip enteresan... Bende çok denk geliyorum böyle şeylere şu sıralar bayağıda arttı.

Hüzün Sarisi dedi ki...

Aylardır bu konu hakkında konuşuyorum ama hiç bir işe yaramıyor. Hatta bu yazılardan sonra sahte beğeni yapan ve her ortamda karşılaştığımız insanlar çoğaldı.
Güzel bir detaydan bahsetmişsin "gerçek takipçiye" büyük saygısızlık yapılıyor aslında.
Anlat anlat bitmez bu konu.
Şimdi instagram bir temizlik yapsa rezil olacak bir sürü insan tanıyorum. Dilerim bu temizlik en kısa zamanda olur.

Yorum Gönder