24 Mayıs 2016

Bloggerlar Vergi Versin!!!!

Son bir haftadır bu haberleri çok duyar olduk öyle değil mi? Sağolsunlar sonunda keyifle yazdığımız bloglarımıza ve instagram hesaplarımıza da el attılar. Bizi de vergiye bağlamaya hazırlanıyorlar. 4 yıldır yazıyorum buralarda sırf keyif aldığım için hoşuma gittiği için. İnstagram hesabımda zaten tamamen kişisel hayatım daha fazla. Hoşuma giden ne varsa ya da yaptıklarım ne varsa paylaşmaya çalışıyorum. Ama son bir haftadır canımız sıkılmaya başladı.
Bloggerları ve sosyal medya hesaplarında bol takipçili kişilerden vergi almaya başlayacaklar. Aslına bakarsanız bekleniyorduda böyle bişey. Çünkü haksız kazanç çok fazlaydı. Blogger hayatıma başladığımdan bu yana bir sürü şeyler duydum. Basın bültenlerinden yüksek meblağlar isteyenler, sırf bir ürün çekip koyacak diye ürünün nerdeyse 10 katı para isteyenler ve özellikle pr şirketlerine para amaçlı teklifler. Neler neler duydum. 
Aslında kızdım bu habere başlangıçta. Fakat sonra düşündümki evet haksız kazanç sağlayan çok hesap var özellikle instagramda. Takipçiyi satın alıp bilmem ne kadar takipçim var deyip firmalara teklifte bulunan ve bu alana reklam verebilirsiniz görsellerini yerleştiren kişilerden tabiki vergi alınmalı. Ama bu işi sadece hobi olarak yapıpta yine kendi emeğiyle bir yere gelmiş kişilerin diğer gruptan ayrılarak karar verilmesinden yanayım.
Ben şimdi blogumu sadece bir hobi olarak kullanıyorum. Çünkü hoşuma gidiyor buraya yazılar eklemek,yaşadıklarımı anlatmak,gittiğim yerleri göstermek... Bunlar benim hobim. ama bu hobime de vergi vermek açıkçası haksızlık bana göre. 

Madem vergi alınacak o çok sahte takipçili hesapların kapısı çalınsın, evlendirme programında meşhur olma aşkıyla yanıp tutuşan şahıslardan alınsın, ünlüleri kullanarak reklam çalışması yapan firmalar ve o ünlülerden alınsın ya da ekstra kazanç sağlayan alışveriş hesaplarından alınsın vergiler. Bu işi sadece hobi olarak yapıp kullandıklarını herkesle paylaşmak isteyen bilgi vermek isteyenlerden alınmasın. Heee diyeceklerki para vermeden bloggerlara hediyeler gidiyor. Açıkçası firmalar bizlere gönderdikleri ürünlerde reklam gideri olarak zaten vergisini veriyor. Şimdi haksız kazanç elde eden hesapları tespit etmek o kadarda zor değil.Oturup ne kadar hesap varsa inceleyecekler mi? Mercek altına alacaklar mı?
Zaten sahte takipçi ve beğeni alarak kullandıkları hesaplarından vergi ödesinler buna bişey dediğimiz yok. Ama bunu sadece bilgi amaçlı yapanları da bu işten soğutmasınlar.
Blogger olduğumdan bu yana Bumerang ve bir kaç firmanın isteği üzerine yayınladığım yazılarımın dışında bir kazancım olmadı. Hani milletin peşine düşüpte ben basın bülteni yayınlarım ama şu kadar fiyata demedim hiç bir zaman. Bu sistemden para kazanan ve aç gibi milletin peşine düşen kişileri de çok gördüm. En yakınlarımda bile atıp tutup şu kadar para alıyorum diyenleri de biliyorum.
Benim severek yazıp çizdiğim ve kişisel olarak paylaşım yaptığım sosyal medya hesaplarımdan eğer bir kazanç sağlayacaksam seve seve vergimi veririm. Fakat kazanç elde etmediğim bişey de haksız yere vergi vermeyi de kabul edemem.Eminim bu şekilde düşünen birçok arkadaşım vardır.


Bu içerikte yazı Kırık Şemsiye Bloguna aittir. Görsel ise internetten alıntıdır.

2 yorum:

D. Soygul dedi ki...

Nasil kontrol edilecegini merak ediyorum dogrusu.

Esra Hanedan dedi ki...

onu bende merak ediyorum :)

Yorum Gönder