11 Mayıs 2016

Balın Tadını Unuttuysanız Binboğa Balları ile Hatırlayabilirsiniz

Tatlıyla arası pek iyi olmayan tatlıyı sadece çikolatada seven biri olarak bal yemeye başladığımı belirteyim :)
Ben çocukluğumdan bu yana bal yemeyi sevmem. Aslına bakarsanız ben bal tadını ve kokusunu bilmeyen biriyim. Önceden eve doğal olarak gelen petek ballar vardı. Onlar bile uzun süre dolapta kaplarda durur bir türlü bitmezdi. Son bir aydır ben bal yemeye başladım. Özellikle sizlerle paylaşım yapacağım için tadımlayıp kendi fikirlerimi sizlere belirtmek için bal tüketir oldum.
Daha önce marketten ya da gidilen tatil yerinden bal alıyorduk. Fakat ben kaşık ucuyla biraz ağzıma attığımda o balın tamamen şekerden üretildiğini hissederek yemeyi bırakıyordum. En son özellikle kahvaltıda Binboğa Bal yemeye başladım. hatta işi abarttım. Canım tatlı istediğinde yoğurdun içerisine bal ekleyerek tatlı krizimi önlüyorum. Bu benim için çok alışılagelmiş bir durum değil. Çünkü tatlıyı sadece çikolata olarak bilen ben bal emenin keyfini yaşıyorum :)

Sevgili Lerzan' ın 23 Nisan etkinliğinde de bizlere hediye edilen Binboğa ballar 50 yıldır aynı kalitede olduğunu söylüyor. 3 çeşit bal tadını deneme imkanım oldu. özellikle farklı gelen keven ve kekik balı aroma olarak ilgimi çekti.
Zaten ilk tükettiğimde bu çeşidi oldu. Balın kendine has tadı ve kokusu kavanozun içine girmiş :)
Kooperatif bal olması da ayrıca bir güzel özellik. Çünkü tamamen doğal olmuş oluyor. Türkiye' de yer alan 1400 arıcı aileden toplanarak kavanozlanıp satışa sunuluyor. Dolayısıyla doğal ürün olması normal. tabiki bu sayısal değerler tamamen firmanın geçmişinde yer alan değer. Biz tüketiciler için aslında önemli olan tadı, doğallığı ve ambalajı.

Öncelikle Binboğa ballarının tadına bakarak eskiden o buram buram kokan bal kokusunu alabilirsiniz. Bunun yanı sıra balın tadına varacaksınız. Bal sevmeyen birinin bile bu şekilde bal tüketmesine sebep oluyorlarsa demekki var bişey :)
evimizde marketten aldığımız ballar uzun süre durduğunda şekerlenme yapar. işte ben onu hiç sevmem. Balın kendine has rengi,kokusu ve doğallığı olması gerekiyor. O kadar şeffaf ve duru bir bal ki kesinlikle o kadar mutfakta dışarıda oda sıcaklığında durmasına rağmen şekerlenme yapmadı. Bizim evde bal, pazar kahvaltılarında kaymakla babam tarafında imha edilir ama bu sefer buna bende dahil oldum. Yukarıdada dediğim gibi yoğurtla bile tüketmeye başladım.

Aslına bakarsanız ne kadar doğallığından yada adından bahsetsemde siz denemedikten sonra pek birşey anlamayacaksınız:)
Ayrıca bu ara mutfaktan çıkmaz oldum. Binboğa ballarını hemen hemen her tatlı ya da balın yakışacağı menülerde kullanıyorum. Geçenlerde yaptığım cupcakelerin üzerine birer kaşık süslemede kullandım :)
Binboğa ballarının bu doğal yapısından dolayı benim tarafımdan 10 üzerinden 10 aldığını belirtebilirim. Bal yememe sebep oldukları içinde tüm arıcı ailelerine teşekkür ederim :) Evimizde balın doğalının yer almasına sebep olan Lerzan arkadaşıma da tekrar teşekkürler :)

Bu içerikteki yazı ve görseller Kırık Şemsiye Bloguna aittir.

2 yorum:

D. Soygul dedi ki...

Hele iyi bir balsa hmmm bayilirim. Dikkat et fazla kaçirma :)

lerzankara dedi ki...

afiyet olsun canım benim
ben de çok severek tüketiyorum

Yorum Gönder