10 Nisan 2016

Şekerpare - Şebnem Burcuoğlu

Kocan Kadar Konuş kitabının yazarından bir muhteşem kitap daha. kitabı ilk gördüğümde aslında bir ön yargı ile yaklaştım. Yazarın önceki kitabını okumadan kitabın filmine gittiğim için eğlence ve duygusallık bir aradadır diye düşündüm. Fakat bu kitap benim için tam bir komediydi.
Yazar nasıl bir ruha sahip çözmüş değilim fakat anlatışı ve başından geçenlerin bu kadar kolay dile getirilmesi gerçekten başarılı.
Kitabın ana karakteri Şükran, bizim  evdeki beni ele almış gibi. Her zaman onun kafada olan ben birbirimizi çok sevdik diyebilirim.
Hayatında dikiş tutturamayan Şükran farklı bir mesleğe el atarak bu sefer turnayı gözünden vurduğunu düşünür. Olay böyle olunca arkadaşı Meryem'inde gazına gelerek bir işe adım atar. Ama nerden bilsinki hayatının hatasını yaptığını. Bu süre içerisinde kendisinin önem verdiği şeylerin çalınacağını.


Hayat ne garip çoğumuz her gün çok komik şeyler yaşayabiliyoruz. Hatta yıllar geçtikten sonra şimdilerde kötü gelen herşey o zaman komik hale bürünebiliyor. Ben çok gülerim geçmişimde yaşadığım olumsuzluklara şimdilerde. Yıllar sonra Şükran da gülecektir muhtemelen. Belkide bu başına gelenlere gülüyor olabilir :)
Kitabın devamı gelsin isterim. Özellikle son bölümde çalınan eserin başına ne geldiğini ve Ali ile ne durumda bilmek isterim.
Şükran beni temsil ettiğin için teşekkür ederim. Yazar o kadar güzel anlatmışki kitabı bırakmak istemiyorsunuz. Ben bir gecede bitirdim kitabı. Yine sonlara yaklaştığımda bitsin istemedim. Devam etsinki ileride neler olmuş merakımı gidereyim dedim. Ama maalesef kitap bitti. Yazardan isteyebileceğim tek şey '' Lütfen devamı gelsin '' diyerek yalvaran gözlerle buradan selam göndermek :)
Şekerfare, benden tam not alan kitaplarımdan biri. İyiki de kitaplığımda yerini almış. Çünkü okurken çok eğlendim. merak ettim.
Şükran ve Meryem'in arkadaşlığına bayılacaksınız. Hatta benim etrafımda böyle bir arkadaşım var mı acaba diye arkadaşlarınızın arasından seçme yapabilirsiniz. Gencecik ve ünlü olma hayalleri kuran bu iki kızın nasıl bir maceraya atıldığını merak ederseniz mutlaka okuyun kitabı. Çünkü kitabı okurken keyif alacağınızdan eminim.
Yazarın diğer kitaplarını filmini izlemiş olmama rağmen alıp okumak istiyorum. Eğer oda bu kadar akıcı ise muhtemelen beni çok eğlendirecektir :)
Canınızı sıkan her ne varsa şimdi bir kenara bırakın hepsini ve Şekerfare kitabını elinize alın okumaya başlayın. Bir solukta okuyup bitireceğiniz kitabın son sayfasında görüşmek üzere :)

6 yorum:

Zencefil Tasarım Evi dedi ki...

ilk fırsatta okumam lazım

kadriye dedi ki...

Bilmiyordum yeni kitabının çıktığını. Bende çok severim Şebnem'i. Anlatım tarzı çok güzel gerçekten. Tavsiye için teşekkürler.

MyReaL dedi ki...

Kocan Kadar Konuş'tan sonra bu kitabı da çok merak ediyorum. Fırsat bulursam okunacaklardan bu da (:

Esra Hanedan dedi ki...

okumaktan keyif alacaksın :)

Esra Hanedan dedi ki...

ben ilk kez okudum ve çok sevdim :)

Esra Hanedan dedi ki...

mutlaka okumalısın :)

Yorum Gönder