12 Nisan 2016

Mantarlı Duru Bulgur

Geçen hafta yine mutfağa düşen ben Duru Bulgur' un mantarlı olanını deneme imkanım oldu :) Ben normal bulgur pilavını sıkça tüketenlerdenim. nedense hep sevdim bulgur ile yapılan yemekleri. Birde şu var ki sağlıklı beslenemediğim için bulgur benim kurtarıcı besinlerimden biri. Bu yüzden sıkça tüketmeye özen gösteriyorum. Lif bakımından zengin olan bulgur, pirinç yerine en sık kullandığım gıdalardan biri.
Mantarlı bulgur daha önce denememiştim. Açıkçası normalde bulgur pilavı yaparken ya sade tercih ediyorum ya da kendim malzeme ekleyerek pişiriyorum. Hal böyle olunca mantarlı bulgur merakıma yenik düştüm. Duru Bulgur markasına ait olan mantarlı bulgur iki kişilik pişirme paketi bizim evde dört kişiye birden yetti :)

Az yiyen bir ev haline döndük. Akşam yemekleri nadir öğlen yemekleri biraz daha fazla kaçırır olduk :)
Mantarlı bulgur aynı normal yaptığımız bulgur pilavı gibi pişirme yapılabiliyor. Ben birazda salça ekledim. Bulgur pilavına suyu eklemeden önce bolca kavurarak yaptığınızda bulgurlar tek tek oluyor. Bu benim tercihlerimden biri. Lapa gibi pilavı kimse sevmez diye düşünüyorum. 
Tencereye koyduğum yağı hafif ısıttıktan sonra paketten çıkardığım bulguru bir sudan geçirip tencereye ekledim. Çok az salça ekleyerek bulgurları kavurmaya başladım. Ardından bulgurların üzerine gelecek şekilde kaynar suyu ekleyip ortalama 8-10 dakika kısık ateşte pişirdim.

Sonuç;
Gerçekten lezzetliydi. Bulgurlar tek tek halde ve mantarlarda piştiğinden lezzeti güzeldi. Özellikle bulgurların iriliği dikkatimi çekti. Çünkü daha fazla bulgur tadı aldığımı düşündürdü.
Duru Bulgur ürünlerinden zaten oldukça memnunum. Diğer sade bulguru kullanan ben için mantarlı bulgur farklı bir tat oldu. Misafirlerinize ikramda bulunurken ya da işten eve geldiniz hemen birşeyler yapmak isterseniz Duru Bulgurun bu çeşidini de denemenizi öneririm. 
Farklı lezzetleri denemek isteyenler için mantarlı bulgur tercih edilebilir. Benim en keyif aldığımsa bulgurların iri oluşu :)
Duru Bulgura bu çeşidi için teşekkürler.

3 yorum:

pudra şekeriM mehtap dedi ki...

bende mercimeklisini denedim geçen gün gerçekten lezzetli idi.

Esra Hanedan dedi ki...

afiyet olsun :)

Şafak KaradenizKilimcigöldelioğlu dedi ki...

afiyet olsun canım

Yorum Gönder