23 Mart 2016

Sinan Akyüz - Bir Evlilik Komedisi

Sinan Akyüz kitaplarına her zaman blogumda yer vermişimdir. Son kitabı Bir Evlilik Komedisi henüz dün bitti. 4 günlük serüven oldu diyebilirim sizlere. Bu yazarın her bir kitabı çok akıcı bir dille yazılı ve olayları gözünüzde canlandırması oldukça başarılı. Birçok kitabını okuduğum yazarın böyle bir ruha sahip olması bana bu ruhtan istiyorum dedirtiyor. Gerçek hikayeleri ele alarak akıcı bir üslupla okurlara sunması kitabı hiç bitirmek istememenize sebep oluyor :)
Bir Evlilik Komedisi her Türk evinde olan ve kız çocuğu sahibi olan annelerin ortak dilini ortaya seriyor. Neyse ki bizim evde Afet Hanım gibi anne yok. Bıraksalar hep evde kal diyecekler :) Afet Hanım 3 kız annesi ve gerçekten çok komik. Böyle anneler genellikle her evde var. Eğer 3 kız annesiyseniz ve 40 yaşına gelmiş bekar kızlarınız varsa artık evlensin diye bütün konu komşunun erkek çocuklarının bekar mı evli mi olduğunu araştırıyor olursunuz.
Niver, Aydan ve Yonca bu başarılı 3 kadın, anneleri Afet Hanımın onlara evlenmeleri için olan baskılarını çok güzel bir dille yansıtmış yazar. Afet Hanım komşularından gördüğü baskı ile her gün kızlara birini bulamadı diye baskı yaparken kurduğu cümleler gerçekten çok komik. Ve mutlaka hepimiz bu tarz cümleler ile karşılaşıyoruz.
30 yaşını geçtikten sonra neden kızlara evlenmelisiniz psikolojisi dayatılır hiç bir şekilde  çözemedim. 
Kitabın karakterlerinden Orçun aslında olayı çok güzel özetliyor. Şehirde yaşayan kadınlar kendi ayakları üzerinde duruyorlar ve plazalarda kendilerine olan özgüvenleri ile salınıyorlar. Koca bulma derdinde değiller evde kalıyorlar. Köylü kızlar öyle mi çeşmenin başına gidip oğlanlarla iki bakışıp evleniyorlar diyor Orçun :) Haklı olabilir belki de :)

Biz şehirli kadınlar artık bir erkeğin bizi yönetmesine izin vermiyoruz. Bir erkeğin bize arkadaş, dost, sevgili, baba, kardeş kısacası herşey olmasını istiyoruz. Bulamayınca da hadi bana eyvallah diyoruz :) Ya da yaş ilerledikçe çıtayı yükseltiyoruz o çıtaya uygun olacak adayda bulamıyoruz :)
Afet Hanımın kızlarından biri olan Niver aynı ben :) Kendimi buldum onda diyebilirim. Olaylara bakış açısı ve başına gelenler aynı beni yansıtıyor. Mutlaka sizde kızların birinde kendinizden izler bulacaksınızdır. Asıl özgür Aydan, 40 yaşından sonra hayatı kendi için yaşamaya başlıyor. En küçükleri Yonca ise garibim annesinin maşası her hafta biriyle aynı pastahanede buluşuyor.
Kitabın sonuna yaklaştıkça beni bir hüzün kapladı bitmesin diye yalvarıp duruyorum. Bir yandan da merak ediyorum ne olacak diye. Kitap sonunda kızlardan biri evlilik teklifi alıyor. Evlilik teklifi bile eğlenceli. Hangi kız olduğunu demem :)
Sinan Akyüz kitaplarını oldum olası hep sevdim. Bide çabucak bitmese. Yazarla bir gün bir araya gelmek nasip olursa çok fazla sorularım olacak kendisine. Kitaplar hakkında çok bilgi vermek istemiyorum. Çünkü okumanız daha iyi diye düşünüyorum.
Heee bir de kitapta en sevdiğim bölümlerden biri de Zakkum bölümü. Bundan böyle benim çiçeğim zakkum. Çünkü zakkum bulunduğu ortamda sadece kendisinin hükmünü kuruyor. Aynı kadınlar gibi. Aynı ihtiraslı ve tutkulu kadınlar gibi. Bu bölüm ile ilgilide size bilgi yok :) Hemen kitabı alıp okumanızı öneririm.
Yazarın diğer kitaplarını okuyanlar bu kitabında harika olacağını tahmin edebiliyordur. Ve yazardan bir talebim olacak lütfen bu hikayenin devamı olsun. Çünkü evlenecek olan kızın düğününü ve diğer kızların evlenip evlenmediklerini merak ediyorum :) Birde Afet Hanımın konu komşuya akrabaya taktığı altından geri döndü mü meraktayım :)

10 yorum:

İlke Ataş dedi ki...

Bu kitap okuma listemde ende çok merak ediyorum =)

Sosyalannem dedi ki...

Keşke hayatta hep güçlü olan taraf kadınlar olabilse,Dünya daha çok gelişir ve güzelleşir diyorum. 30+ yaşlardan sonra aday ararken turşu olmayın diyorum :) Kader kızmet diye bir şey var hayatta,anne karnına düşmeden Yüce Rabbim tarafından yazılan bir yazı...Umduğunu bulman dileklerimle seviyorum seni :)

tokideki ses dedi ki...

Çok eğlenceli bir konusu varmış :) Senin yorumunla dahi heyecanlandım resmen :)
İyi okumalar kırık şemsiye....

didemika bir deli bir dolu dedi ki...

Hiç okumadığım bir yazar .. Ama itiraf ediyorum ; inanılmaz merak saldın içime ...
Şahane bir anlatım

Adsız dedi ki...

ben bu kitabı çok merak ediyordum. çok teşekkürler.

Esra Hanedan dedi ki...

bencede okumalısın canım :)

Esra Hanedan dedi ki...

bende seni seviyorum :)

Esra Hanedan dedi ki...

okuyunca sizde aynı hissedeceksiniz :)

Esra Hanedan dedi ki...

yazarın kitaplarına mutlaka bulaşmalısın :)

Esra Hanedan dedi ki...

mutlaka okumanı öneririm :)

Yorum Gönder