6 Mart 2016

Kadın ve Erkek İlişkileri Üzerine #3 Değerler

Toplum olarak değerlerimiz olduğunu ve bunlara sahip çıkmamız gerektiğini hepimiz biliriz. Aslında burada bahsetmek istediğim Değerler ikili ilişkilerinizde ki değer ve saygı. Klişeleşmiş değerlerin dışında bir yapım olduğunu her zaman dile getiriyorum. Buda beni aslında sizlerden farklı kılmıyor sadece bakış açımın farklı olmasını sağlıyor.
Kadın ve erkek bir yola çıktığında birbirlerine fazla değer verirler saygı duyarlar. Zaman geçtikçe yapılan davranışlar ve söylenen sözler kendinizi değersiz görmenize kadar ileri gidebilir. Peki ilk günkü gibi hala değer görecek neler yapmalısınız? Bu konuda yine hiç kendinizi sorguladınız mı ?
Ben herşeyin başında kendimi sorgulayan hatta kendi kendimi suçlu bile çıkaran bir tipim :)
Bu yüzden bu tarz durumlarda haklı dahi olsam mutlaka bir özür dileme huyum vardır. Özür dilemeyi kendince eziklik gören insanlara hiç tahammülüm yoktur. Alt tarafı iki kelimelik bir gönül alma cümlesi :)
Değerler evet, aslında birbirinize değer vermek diye de bir başlık olabilirdi ama değerler başlığının daha kapsamlı olduğunu düşündüm.
İkili ilişkilerde zıt iki insanın bir araya gelerek hayatlarını biraz daha renkli hale getirmeleri olasıdır. Herkesin yetişme tarzı ve kafasının içinde oluşan bir klişe durum vardır. Bunlara her iki tarafta gerçekten değer vermeli ve saygı duymalıdır. Eğer birinizden biri birbirinizin değerlerinin birini dahi yok sayarsa işte savaşa hazır olun demektir.
Çiftler ilişki başlangıcında birbirlerine acayip bir ilgi ve değer verme ile karşı karşıya kalıyor. Bunu sürekli hale getirmek zamanla aşınsa da ilk günkü gibi tutmanızda fayda var diyebilirim.
Örneğin ilişkiniz başladı herşey toz pembe :) işe gidiyorsunuz sizi almaya geliyor,pazar sabahı farklı bir yerde kahvaltı yapma teklifinde bulunuyor ya da sizin gitmek istediğiniz bir yere sizi götürüyor, hasta olduğunuzda dakka başı vıcık vıcık nasıl oldun ilaçlarını aldınmı yat uyu dinlen mesajları atıyor. ( bu son dönemde bunu ben yaptım çünkü zatı muhterem inatçının önce gideni)
( Görsel korkutmasın sizi )
Kadın ya da erkek aslında herkesin hoşuna gidiyor bu durum. Benimle ilgileniyor bana değer veriyor gibi gibi düşünceler içine giriyorsunuz. Bir zaman sonra özellikle uzun süreli ilişkilerde bir de bakıyorsunuz ki hasta olsanız bile günde sadece iki mesaj ve uyandığında beni ara çağrısı oluyor. Ya da artık gezme planlarını karşı tarafa bıraktığını görüyorsunuz.
Korkmayın durum içler acısı değil. Bunları yazarken bir yandanda gülüyorum :))))
Bir ilişkide değeri ve ilgiyi ilk günkü gibi tutmak için başlangıçta ki dozu iyi ayarlamanızda fayda var. Sonrasında hayal kırıklıkları olmaması için ilgi ve alakanın dozu tam ayarında olmalı.
Tuhaf gelecek belki ama ben ne kadar günlük hayatımda yılışık olsamda( bu yılışıklık sadece sıcak kanlılıktan kaynaklı bir durum ) böyle vıcık vıcık ergenler gibi ilişki yaşamaya karşıyım.
Herkesin bir yeri ve tercih ettiği bir durum olmalı. Hani benden böyle aşklı böcekli şeyler beklenmez. Bu durumum genellikle odunlukla tabir edilse de kendime göre uydurduğum bir yılışıklık söz konusu.(bu arada aşkım,canım,cicim yerine kullandığım tabirler çok farklı oluyor :) kırmızı benekli yeşil kertenkelem, mikropcan, beybisi gibi sözcükler tercihim :) )
Karşımdaki insanı nelere değer verdiğini çok iyi saptayabilen bir yapım var. Ve buna göre hareket ederim. Karşımdakine değer verdiğimi böyle süslü cümleler yerine yaptığım küçük sürprizler ya da haberi olmadan yaptığım değişik durumlar ile belli ediyorum. 
Mesela buluşulacak bir günde asla plan yapmam :) Bazı durumlarda plansız olmak günü atraksiyonsuz geçirmeye sebep olsada :) bu durum daha çok hoşuma gidiyor :)
Karşımdakine değer verdiğimi her dakka onunla ilgilenerek değilde bazı davranışlarımla hissettiririm. Örneğin benden başka kimse laf söyleyemez. Benden başka kimse yargılayamaz. Benden başka kimse yaptığını sorgulayamaz :) Bu böyle uzar gider. Bunu herkesin içerisinde açık açık söylerim. Karşımdaki insanın kendini bu şekilde değerli görmesi ve sahip çıkıldığı etkisi yaratması karşı tarafında bana aynı şekli almasını sağlıyor.
Bu durum sadece bir kadın için değil erkek içinde geçerli. Bazı erkekler vardır size kendinizi değersiz hissettirir. Aslında değer veriyordur ama bunu dile getiremiyordur. İlişkinizde hemen bana değer vermiyor moduna geçmek yerine size yaptığı küçük jestlerden değer verdiğini anlayabilirsiniz.
Birbirinize ilk günkü gibi ilgi göstermek ve değer vermek istiyorsanız dozu iyi ayarlayın. Başta cıvıtıp sonradan salmayın :) Komik bir duruma düşmemek için değer verdiğinizi aşama aşama hissettirin.
Ben bu yazı dizisine başladım ama kadın erkek ilişkilerinde çok şey bildiğimden değil sadece gördüklerimden okuduklarımdan kendime edindiğim düşüncelerden dolayı başladım. Bazen kendi kendime de gülüyorum hani senin neyine kadın erkek ilişkisi diye :)
NOT: İlişkinizin başında gördüğünüz değer ve ilgiyi her zaman görmek istiyorsanız dozu iyi ayarlayın. Aşırıya kaçmadan birazda kendinize hakim olarak adım atmanız her daim değer görmenizi ve değer vermenizi sağlayacaktır. Ergen değilsiniz vıcık vıcık bir halde ilişki başlatasınız :) 

Diğer Kadın Erkek ilişkileri Üzerine olan yazılarımı okumanızıda öneririm.


1 yorum:

Lerzan Kara dedi ki...

malesef kadın erkek ilişkileri biraz derine inildiğinde boğulmaktan kurtulanamayan bir dere :))hayırlısı diyelim

Yorum Gönder