15 Mart 2016

Kadın ve Erkek İlişkileri Üzerine #4 Aşk mı Sevgi mi?

Kadınların ve erkeklerin bir ilişkiye bakış açısı ne kadar farklı? Kadın herşeyin tükenmez olduğunu düşünürken erkek herşeyin bir gün tükeneceğinin farkındadır. Asında tükenir.. Hani tükenmez kaleme tükendiği halde tükenmez kalem demişler ya merak etmeyin aşk ve sevgiler de tükenir.
Bir ilişki her zaman güllük gülistanlık değildir. İnişleri çıkışları vardır. Özellikle ilk zamanlarda duyulan heyecan aşkla eşit sayılır. Aslında işin aslıda bu değildir. Bana göre aşk gelip geçici. Kısa vadeli heyecan toplaması gibi. Aşktan geriye kalanlar işte asıl ilişkinin kavramını oluşturur.
Ergen olduğumuz dönemlerde hissettiğimiz o bitmez tükenmez tutkular zamanla yerini mantığa bırakır. Yaş ilerledikçe aşkın ne olduğu tam olarak beynimizde yer etmesede kavram bulamasada kapıldığımız herşey aşkmış gibi gelir.
Aşkı sınırlandırmak hiç bana göre değil. İlla karşı cinse duyulan yoğun bir duygu patlaması taşımaz bende anlamı. Annenize, babanıza, kardeşinize hatta yakın dostunuza bile aşk ile bakabilirsiniz. Günümüzde en büyük yanılgı hep bu oluyor. Yani aşkın sadece karşı cinse duyulan tutkulu ve ihtiraslı duygu yoğunluğunun olmasına verilen ad gibi algılanıyor. İşin aslında beynin ve yüreğin tek bir kişiye yüklediği anlamdır aşk.
Genellikle sorulur aşk mı yoksa sevgi mi diye. Ben hep sevgi derim. Çünkü aşkın gelip geçici olduğunu, duyulan his yoğunluğunun yaşananlarla monoton bir düzene gireceğini düşünürüm. Tabi o ilk günkü halini korumak yine bizim elimizde olan bişey olduğunu da bilmiyor değilim.
uzun süren ilişkiler ya da evliliklerde ilk söylenen söz her zaman çok sevdim ya da seviyorum olur. Siz hiç aşığım diyen duydunuz mu? Ben duymadım dürüst olayım.
Sevgi uzun yıllar boyunca yüreğinizde kalıyor. Siz farketmiyorsunuz ama gerçekten kalıyor. Aşkın sadece yoğun duyguların yaşandığı bir dönem olduğunu düşündüğünüzde ve onu sevgiye dönüştürdüğünüzde ister istemez uzunca bir vaktinizi alma çabası başlıyor.

İnsan sevdiği için ne yapmaz deniliyor. Hiç aşığı için ne yapmaz denildiğini duydunuz mu? Ben duymadım :)
Aşık kelimesi bana saçma gelse de sevgi kelimesine ve anlamına yüklediğim bir çok şey var. Bana göre sevgi tercih edilmeli. Aşk değil.
Her ne kadar tipik ikizler kadını aşksız yapamasa da sevgisini kazandığınız ikizler kadını ömrü boyunca sevmeye mahkumdur :)
Sevgi denildiğinde hissettiğiniz duygular aşkla kalmıyor. Aşkın ötesinde bişey sevgi. Koşulsuz şartsız her bişeyi ile kabullenmedir. Aşk kabullenmez. Hırçındır, asabidir, gerektiğinde uysaldır, çoğu zaman kavgacıdır, yıpratıcıdır, kimi zamanda dinginliğin işaretidir. Sevgi daha çok şey ifade eder. Bu yüzden kadın erkek ilişkilerinde aşkın yerine sevginin olması tercihimdir. Çünkü gelip geçici hevesler değildir bütün bir hayatımı kapsayacak bir sevgiyi tercih etmek her zaman daha sağlıklı gelmiştir bana :)

NOT: Biliyorum çoğunuz aşksız olur mu ilişkiler diyecektir. Ama birini yavaş yavaş sevip ona göre hareket etmek daha uzun vadede mutlu olmanızı sağlayacağını düşünüyorum. Ya da yaşım gereği anlamsız heyecan olan aşkı, sevgi ile taçlandırmayı daha çok seviyor olabilir. 
Aşıksanız hep aşık kalın ama yok sevgiyseniz o zaman aşkın sevginizi yok etmesine izin vermeyin :) 
Aynı yazıdaki görselim gibi bir hevesle bakmayın karşı tarafa ömürlük bakın :)

4 yorum:

Şafak KaradenizKilimcigöldelioğlu dedi ki...

okuyanda çok yaşlısın sanacak :)
Bırak aşkla başlasın sevgiye dönüşsün öylesi güzel çünkü

Esra Hanedan dedi ki...

30 um yaaa daha ne olsun :))) aşkla başlayanların sonu ölüm oluyor :)

Sosyalannem dedi ki...

Aşk bir sudur demişler :) 15 Yıllık evli biri olarak hayatında ilk planda SEVGİ olmalı diyorum...

kadriye dedi ki...

Bende sevgi taraftarıyım ama aşkla başlayıp sevgiye dönüşmesi ballı kaymak olur:))))

Yorum Gönder