21 Mart 2016

Bugün En Güzel Farkındalık Günlerinden Biri

Bugün 21 Mart. Hem baharın gelmesi hem de Down Sendromlu çocuklarımız için farkındalık günü.
Ne çok görüyoruz değil mi Down Sendromlu insanları. Bazılarının dışlıyor bile. Ya da bazen çocukların bile alay konusu oluyor bu çocuklar. Aslında onlarda bizim çocuklarımız. Belki evet normal çocuklar gibi değiller ama yine de herşeye rağmen bizim çocuklarımız.
Ben çok üzülüyorum normalde Down Sendromlu çocukları gördüğümde. Ben o kadar üzülüyorsam anne babası kimbilir nasıl üzülüyordur. İnsanlar kötü ve içlerinde sevgi denen duyguyu barındırmıyor. Sadece kendi çocuğumuzu seviyoruz ülke olarak. Başkasının çocukları hep gözümüzde uzaktan bakılacak çocuklar gibi geliyor. Halbuki sevgiyi hepsi hakediyor.

Down sendromlu çocukları aslında ilgi alanlarına yönlendirdiğinizde ortaya acayip şeyler çıkabiliyor. Enteresan bir şekilde yönlendirildikleri alanda başarılı oluyorlar. Bir çok kurum Down Sendromu ile dünyaya gelen çocuklar için merkezler kuruyor.Belki evet görüntü olarak birbirlerine çok benziyorlar ama gerçekten başarıları hafife alınacak durum değil.
Seviyorum ben bu çocukları da seviyorum. iyiki varlar , iyiki insan olmayı bize bir kez daha hissettiriyorlar. Farkında olalım biraz. Onlara yardım elinizi uzattığınızda muhteşem bir sevgi ile karşılık veriyorlar. Dinliyorlar sizi. Kendi iç dünyalarında farklı hayatlar yaşıyorlar.
Bu çocuklar hepimizin ve lütfen bunun farkına varalım. Down sendromu ile dünyaya gelen çocuklarımızı da herkesin çocuğunu da sevelim. Sevgi satın alamayacağınız tek duygu.

2 yorum:

tokideki ses dedi ki...

Çok haklısın canım. Maalesef ki bizler o çocukları görünce farklı olduklarını vurgular gibi suratlarına acır şekilde bakıyoruz. Ve şekilde bakmak ile annelerine bir kez daha 'senin çocuğun down sedromlu' diyoruz; ama fakında değiliz :(

Yağmurun Modasi dedi ki...

Bu konuda tek önemli kelime ''Farkındalık'' bence. Onları farketmeli ama bunu onları ikinci sınıf görmek olarak yapmamalıyız. Onlar bence bizden bir adım öndeler hep.. HEp +1'ler..

Çok severek okudum yazınızı.

Sevgiler.

Yorum Gönder