16 Mart 2016

Blogger Olmak Sandığınız Gibi Kolay Değil


Son yıllarda Blogger olmak tamamen moda oldu. Bunun farkındayım. Bir hevesle açılan blogların daha sonralarda devam etmeyip kapatıldığını da birçok kez gördüm. Dışardan bakıldığında ne kadar kolay geliyor değil mi?
Açmışlar bir siteyi gezip tozup yiyip içip bir sürü ürünü kapıp oturuyorlar bide bu yetmezmiş gibi para bile kazanabiliyorlar diyerek açıyorsunuz bloglarınızı bir çoğunuz. Özellikle blog açmayı para kazanma olarak gören birçok zihniyet var. Son zamanlarda bu tarz yazılarla çoğu kez karşılaştım ve tepkisiz kalmak istemedim. 
Etrafımdaki birçok insan Blogger olmanın ne olduğunun bile farkında değil. Dışarıdan kolay gibi görünse de zorlukları tabiki var. Blogger olmak sadece üç beş kelimeyi bir araya getirip afilli fotolar çekip yayın yapmak değil. Şunun bir bilinicine varmanız gerekiyor ki biz Bloggerlar gerçekten çok emek harcıyoruz. Siz buz dağının önünü görürken biz o buz dağına şekil vermeye çalışıyoruz.
İnternet kullanıcılarının çoğu artık bir şeyi satın almaya karar verdiğinde ya da bir mekana gitmek istediğinde Bloggerların sayfalarına bakarak yorumları değerlendirerek karar veriyor. Bu yıl içerikler çok kıymetli. Sürekli güncel olarak her bişeyi takip etmeniz gerekiyor. Öyle sürekli aynı şeyi ya da aynı gruptan oluşan yazılar yazmanız sıkıcı gelebiliyor.
Ben blogumu açarken herşeyden bahsetmek istedim. Tek konuya bağlı kalarak tek bir yoldan ilerlemek istemedim. Blogumda basın bültenlerim hariç her birini kendim yazarak fotoğrafladım. Bu sürecin kolay olduğunu sanan bir çok kişiyle de karşılaştım.
Sanıyorsunuz ki biz gidip gezip yiyip içip oturuyoruz. Sanıyorsunuz ki aldığımız ya da hediye edilen ürünleri bir kaç deneme yaparak anlatıyoruz. İşin aslı öyle değil malesef.
Biz gittiğimiz yerlerde sıcak yenmesi gereken birçok yemeği soğutarak yiyiyoruz. Sizin için daha güzel fotoğrafları görselleyebilmek adına. Yediğimiz içtiğimiz her bişeyde önce ön bilgi alıyoruz. Daha nasıl iyi anlatabiliriz diye. Size en doğru bilgiyi nasıl sunabiliriz diye gittiğimiz yerlerde kişileri esir ediyoruz.
Biz paylaştığımız ürün yorumlarında kendi cildimizi tehlikeye atarak sonuna kadar deneyip öyle bilgi vermeye çalışıyoruz. Ürünün en ince ayrıntısına kadar sizlere aktarmaya çalışıyoruz. Hatta günlerce mailleşiyoruz atladığımız herhangi bir bilgi olur mu diye.
Biz yazılarımızı oluştururken günler öncesinden plan yapıyoruz.Hangi görsel daha iyi durur hangi cümle daha çok yakışır ya da en doğru cümle hangisi olur diye defalarca yazdıklarımızı okuyoruz.
Biz paylaşımlarımızı yaparken daha çok hangi etiketler ile arayabileceğinizi düşünerek ona uygun etiketler seçmeye çalışıyoruz.
Biz sizin haberdar olmadığınız birçok konuyu günler öncesinde araştırıp konu ile ilgili kendi fikirlerimizi sizlerle paylaşmaya çalışıyoruz.
Biz gidilecek bir yere saatler öncesinde gidip sizler için araştırmalar yapıyoruz.
Biz belkide gittiğimiz yerde başımıza birşey geleceğini düşünmeden kendimizi riske atıyoruz.
Bunlar sadece normal rutin yapılan işler bizler için. Ama siz ne yapıyorsunuz bunları okurken ya da bunlara şöyle göz ucuyla bakarken;
Yeri geliyor dalga geçiyorsunuz.
Yeri geliyor aşağılayıcı bir şekilde yorum bırakıyorsunuz.
Yeri geliyor kendi fikrinizi söyleyerek ve ortaya saçmasapan bişey atarak dikkat çekmeye çalışıyorsunuz.
Yeri geliyor ne yapmışki şimdi bu takdir mi bekliyor diyorsunuz.
Yeri geliyor gerçekten hafife alıyorsunuz.
Bunlarda böyle sıralanacak şeyler.
Açık ve net olayım bir Blogger olmak gerçekten kolay değil.Öyle dışardan bakıp heh şunlara da bak geziyorlar tozuyorlar eğleniyorlar iki cümleyi birleştiriyorlar demekle olmuyor.
4 yıldır bir emek veriyorum ben bloguma. Yazmaya başladığımda aldığım keyif tarif edilmez. şikayetçi değilim sizler için yaptığım hiç bişeyden. Ben yine fotoğrafımı çeker, yazımı yazar, gideceğim yere gider, yiyeceğimi yer, denediğimi paylaşırım. Bunların hiçbiri benim gözüme gelmiyor. Çünkü seviyorum bunları yaparken. Fakat sizlerden ufakta olsa bir saygıyı hakettiğimizi düşünüyorum.
Kendi yapamadığınız şeyleri başkaları yapıyor diye küçümsemek yerine bizlerden edindiğiniz her bilgiye bir teşekkürü çok görmeyin derim sizlere.

NOT: Blogger olmayı kolay sanan dostlar; Bir gün yer değiştirelim ben siz olayım sizde ben. Benim blogumda bir gün yazı yazmanıza izin vereyim. Sizde aynı bizim gibi bir yazı yazın ve hazırlayın. Bakalım kolay mı zor mu o zaman karar verin. 

25 yorum:

Sosyalannem dedi ki...

Ağzına yüreğine ve klavyene sağlık canım,dünden beri milletin 2 satır olarak gördüğü bir yazıyı kelime geçişlerinden dolayı 4 saatte yazamayan ben,bu işleri hafife alanlar tarafından önemsenmemeye üzülmüyorum.Görmesin,bakmasın,takip etmesin diyorum böylelerine....

NİHAN KEÇECİ TALİ dedi ki...

Cnm o kadar doğru yazmışsın ki.. ağzına sağlık. . Bir iki arkadaşım benim bloga yazı gitmemi gördüler aynı senin dediklerini dediler 'bu ne yaa amma uğraşıyorsun, iki cizittirip birakmiyorsun' ve bu arkadaşlarım her konuda önce blogları araştırıp kim ne demis,ne kullanmış ürün nasılmış diye bakan arkadaşlarım. Kimse blogger lar eğlencesinde bedavacilar diyip ahkam kesmesin... biz para icin değil sevdiğimiz için yararlı olmak için blog yazıyoruz emek veriyoruz ...

Delipoyraz.NET dedi ki...

Sürekli yazı yazabilmek istikrarlı olabilmek gerçekten zor bir iş.

Sena Dursun dedi ki...

Yazıya bende atıyorum imzamı, eline sağlık kalemine sağlık Esracığım.

audrey dedi ki...

gerçekten çok doğru yazmışsın hiç kolay değil bu dışarıdan göründüğü gibi istediğim gibi yazı yazabilmek için günlerce kafa patlatıp onlarca foto çekiyorum ben okuyucuya karşı sorumluluk da cabası acaba verdiğim tavsiye iyi geldi mi diye bir de peşine düşüyorum daha sonra konunun :-((

Diyet Listesi dedi ki...

Blog yazmanın zorlukları konusundaki düşüncelerinize katılıyorum. Minik bir de önerimiz var. Bu sayfanın altında yer alan etiketler kısmında oldukça fazla sayıda etiket kullanılmış. Google arama motorunun bunu spam olarak algılamaması açısından azaltmanızı tavsiye ederim.

Kızsal Şeyler dedi ki...

Çok doğru yazmışsın altına imzamı atarım ♥ Kalemine sağlık ♥

Su Perisi dedi ki...

O kadar güzel ve doğru yazmışsın ki, seni alkışlıyorum. Ben de bununla ilgili bir yazı yazmayı planlıyordum uzun zamandır; demek ki artık bizlerin de bir yanlışı düzeltme zamanımız gelmiş ki aynı şeyleri birçok blogger arkadaşla aynı anda düşünüyoruz. Yazına kalemine sağlık..

sevdicann dedi ki...

Gerçekten çok doğru yazmışsın. Blog açmak kolay da devam ettirmek, içerik oluşturmak, sürekli olmak zor iş. Son zamanlarda eften püften yazılarla blog açanlar çoğaldı..

Şafak KaradenizKilimcigöldelioğlu dedi ki...

Kalemine sağlık doğruları anlatmışsın. Kolay sananlara bende blog açmalarını öneriyorum :)

Esra Hanedan dedi ki...

bencede :)

Esra Hanedan dedi ki...

birde bu emeğimizi anlasalar belki daha çok keyif alacağız :)

Esra Hanedan dedi ki...

maalesef öyle :)

Esra Hanedan dedi ki...

teşekkür ederim canım :)

Esra Hanedan dedi ki...

aynı anda bir çok şeyi takip ediyoruz :) ama anlamıyorlar....

Esra Hanedan dedi ki...

haklısın evet benimde dikkatimi çekiyor ama ben kaldırmaktan yoruldum :)

Esra Hanedan dedi ki...

teşekkürler :)

Esra Hanedan dedi ki...

teşekkür ederim bencede yazmalısın bu şekilde belki anlarlar bizide ...

Esra Hanedan dedi ki...

maalesefki öyle ve yazımı beğendiğin için teşekkürler :)

Esra Hanedan dedi ki...

açsınlarda ne kadar süre yazacaklar bir görelim :)

MAVİANNE dedi ki...

HAH HAH HAH
bayıldım yazdıklarına 2006 dan beri blog yazan biri olarak kalemine sağlık diyorum
yeri geliyor muhabir oluyoruz
yeri geliyor aç kalıyoruz
fotoğrafçı oluyoruz
istikrarlı oluyoruz
bloğu ilgisiz bırakmaya da gelmez
yazacaksın yazıyı yorumlara döneceksin değil mi amaaa

Turgay Aksoy dedi ki...

Yazınız çok doğru. Bloguna önem veren ve bu işi ciddiyetle yapanların ortak duygularını dile getirmişsiniz. Elinize sağlık. http://turgayaksoy.blogspot.com.tr/

Esra Hanedan dedi ki...

tabiki ama bunu bide anlasalar :)

Esra Hanedan dedi ki...

teşekkür ederim :)

D. Soygul dedi ki...

Dogrulari yazmissiniz. Insanlar hersey kendiliginden oluyor zanneder. Emek vermeden basari olmaz hiçbir konuda.

Yorum Gönder