26 Şubat 2016

Kadın Erkek İlişkileri Üzerine #2 Sadakat

Sadakat dendiğinde herkesin ortak düşüncesi aynıdır. İster çift olsun ister evli ister arkadaş hiç farketmez. Sadakat, evrensel bir anlayıştır. Fakat günümüzde bir çok insan ilişkilerinde maalesef sadakat yoksunluğu yaşıyor.
Ben yine biraz ilginç bir yaklaşımla karşınızda olacağım. Belki bana kızacaksınız belki de evet hiç böyle düşünmemiştik diyeceksiniz. 
Geçen hafta arkadaşımın biri arayarak eşinin onu aldattığından bahsetti. Aslına bakarsanız normal bir kadın düşüncesinde olsam hemen başlamam lazımdı. vay şerefsiz adi bunu sana nasıl yapar diye. Ama maalesef benden beklediği tepkiyi alamadı :)ilk sorum ;
- Kendinde ne eksik olduğunun hiç farkında mısın oldu. Çünkü o kadar ballandıra ballandıra anlatıyorki dersiniz dünyada tek aşık bunlar :)
Tabi dumura uğramış kadın modu hemen savunmaya geçti. - Neyi eksik kaldı? ütüsü, yemeği, kıyafeti herşeyi önündeydi, mutluyuz sanıyordum ama değilmiş dedi.
Bir erkek ya da kadının mutluluğu günümüzde çok enteresan bir durum. Kadın erkeğin mutlu olmasını muhteşem yemekler, ütülü çamaşırlar ve iki tatlı söz söyleme gibi görürken, Erkekte kadının mutluluğunu kredi kartına bağlıyor.

Acaba önceden de böylemiydi evlilikler ,arkadaşlık ve ilişkiler?
Ben tüm ilişkilere enteresan bir yaklaşımla bakıyorum. Eğer bir arkadaşınızı, sevgilinizi yada eşinizi aldatıyor ya da aldatılıyorsanız çuvaldızı önce kendinize batırmanız gerekir diye düşünüyorum.
Nasıl yapacağız aldatmanın, sadakatsizliğin açıklaması yapılamaz diyebilirsiniz. 
Aldatma niye yaşanır hiç kendinizi sorguladınız mı bu konuda. Hemen karşı tarafa bir şeyleri yüklemek bana göre doğru değil. Diyebilirsiniz herşey dört dörtlükkende aldatan var. Bunlar karaktersiz sınıfına giriyor. Fakat herşeyin size göre muhteşem olduğu düşünülüyorsa karşı tarafında görüşü çok önemli. Belki gerçekten bir eksik vardır ve dile getirilemiyordur.
özellikle uzun süren ilişkilerde ve evliliklerde aldatma sorunu ile karşı karşıya kalındığını düşünürsek bir şeyler zamanla etkisini kaybetmiş olabilir.
En çok tasvip etmediğimde kadınların bu aldatma konusunda herşeyi gizli saklı yapmaları. Erkek aldattığında mutlaka ortaya çıkıyor. Fakat kadın aynı şeyi yaptığında bu uzun bir süre ortaya çıkmayabiliyor. Aldatma tasvip ettiğim bir durum değil. Fakat ben öncelikle bunun nedenini araştırmayı tercih edenlerdenim. Çünkü hiçbir şey sebepsiz değildir. kişiyi buna iten bir sebep olmalı.
Erkek kadın ayrımı yapmıyorum ama hayatınızdaki insanı aldatabilmeniz için bir eksiklikten kaynaklanıyor olması gerekir diye düşünüyorum.
Belki düşüncem yanlış belki de itici ama gerçekten böyle düşünüyorum. Aldatıldıysanız hemen karşı tarafa suç bindirmek yerine kendinizi sorgulamayla başlamanız ilişkileriniz için sağlıklı karar vermenize yardımcı olabilir. Bu sayede kendinizi ilişkilerinizde geliştiriyor bile olabilirsiniz.
Herşeyin iyi yönünden bakmak gerek. Aldatma ve aldatılma her ne kadar yanlış bir davranış olsa bile sizden bir tane daha yok. Bu yüzden kendinizi sorgulama fırsatı bulduğunuzu düşünerek yaklaşmanızda fayda var. Suçu direk karşı tarafa yüklemeyin derim. Siz bir tanesiniz ve bunların sizi üzmesine izin vermeyin.
Umarım demek istediklerimi birazda olsa anlatmaya çalışmışımdır :)

NOT: Sevgili aldatılan arkadaşım;
Seni aldatan insanı asıp kesip kendini üzmektense öncelikle iç dünyana bir dön ve bu aldatılmanın neden gerçekleşebileceğinin sebeplerini kendinde sorgula. Biraz tarafsız bak duruma. Biliyorum üzücü ve yıkıcı bir durum. şimdi dünyan karanlık.. Sevdiğin adamın bunu neden yaptığını kendince sorguluyorsun ama önce kendi eksiklerini bir sorgula. Daha sonra Onun ipini sal gitsin. 
Yeni bir insan olarak ayaklarının üzerinde dur ve bunda yaptığın hataları ve eksiklikleri tamamlayarak yoluna devam et. Senin için en doğru yol bu :/

9 yorum:

Nail Art in Wonderland dedi ki...

Seni anlıyorum ama katılmıyorum canım. Aldatmak karaktersizliktir, ahlaksızlıktır, aşağılıktık. İlişkideki bir sorun ya da eksiklik kişiyi bir arayışa yöneltmiş olabilir. Bunu kabul edebilirim. Ve bu çok net bir ayrılık sebebi olabilir. Ama ilişki devam ederken, yani ayrılmadan, başkası ile birlikte olmak kabul edilemez. Arayışa sebep olmak aldatılan kişinin yüzünden olmuş olabilir, ama ayrılmadan aldatma eylemi içine girmek tartışmasız aldatan kişinin suçudur.

kendinin ruh doktoru dedi ki...

kesinlikle katılmıyorum.İlişki kötüyseayrılırsın sonra da canın ne istiyorsa yaparsın.

Sena Dursun dedi ki...

Yazına imza atarım
Sevgiler

Esra Hanedan dedi ki...

canım zaten aldatmayı tasvip etmiyorum ama neden yapıldığı konusunda tartışılması gerek diye düşünüyorum :/

Esra Hanedan dedi ki...

bazı koşullarda bitirmeyi göze alamayanlar var ve bu durumda ne yapılması gerektiği tartışılmalı yoksa tabiki bende tasvip etmiyorum :/

Esra Hanedan dedi ki...

at bakalım :)

Nail Art in Wonderland dedi ki...

İşte ben de diyorum ki bence senin bahsettiğin sebepler ilişkinin bitimine sebep olur. Aldatmak ise apayrı bir şeydir. Aşağılıktır, kişiliksizliktir, ödlekliktir ve benzeri birsürü şey. Ama aldatılan değildir bunun sebebi. Aynı ilişkiyi iki mantıklı insan yaşıyorsa ayrılırlar. Aldatma olmaz. Senin de demek istediklerini anlıyorum ama olaya biraz daha farklı bakıyorum. Senin demenle aldatılmaya sebep olan taraf suçlu değildir. Senin arkadaşın mesela. Mutlu olduğumuzu düşünüyordum, demiş ya. Kadım hakkaten kocası da mutlu sanıyor. Aşağılık adam söylememiş ki mutsuz olduğunu. Ki adam söylese belki kadın değiştirecek bazı davranışlarını. Ya da ben öyle biri olamam, ayrılalım diyecek. Sonuçta aldatılanın değil aldatanındır suç. Bence yani :)

Güzel ve Kültürlü dedi ki...

empati yaparak yazdığın yazı için teşekkürler pek çok yönden haklısın

fatma ardalı dedi ki...

çünkü kadınlar çok detaycı attıkları yalanı da unutmaz yalan atarken bir sonraki yalanın altyapısını hazırlar
allah kimseyi aldatılmakla, hele ki aldatmakla sınamasın..

Yorum Gönder