23 Şubat 2016

Kadın Erkek İlişkileri Üzerine #1 Beklentiler

Bugün dikkatimi çektide uzun süredir böyle içimi döktüğüm bir yayın yapmamışım. Genelde arada atarlı giderli paylaşımlarım hep olmuştur. Bunun üzerine bugün kadın erkek ilişkilerinin üzerine konuşmak geldi içimden ve benim bu ilişkilere bakış açımı paylaşmak istedim.
Ne tuhaf demi kadın erkek ilişkileri? Bazen komik bazen atraksiyonlu bazen durağan bazende çocuk :) Ben bugün sizlere ilişkilerdeki beklentilerden bahsetmek istiyorum :)
Hepinizin bir ilişki başladığında beklentileri vardır. Aman şöyle olsun aman böyle olsun :) Aslına bakarsanız benim bugüne kadar hiç bir beklentim olmadı. Ben bir ilişkide beklenti olduğunda hayal kırıklıklarının olacağını düşünürüm. Şöyle diyeyim mesela bir kadın özel bir günde beraber olduğu erkekten ya da eşinden bir çiçek bekler. Karşıdaki erkekten böyle bir şey gelmeyince hop hemen erkeğin adı '' ODUN'' olur :) Aslına bakarsanız öyle değil. Bir ilişkiye başladığınızda beklenti içine girmediğiniz de çok daha mutlu oluyorsunuz. Beklentiler hayal kırıklıklarınızın bütününü oluşturuyor.
Bir kadın için erkeğin anlamı genellikle yanımda olsun, herşeyi beraber yapalım, romantik olsun, destekçi olsun, baba olsun, varlığını hissettirsin gibi gibi şeylerin temelini oluşturuyor. Peki hiç sordunuz mu kendinize karşınızdaki insan sizden ne bekliyor. Tek taraflı bakmamak gerekiyor bu ilişkilere. Ne verirsen onu alırsın yerine karşılıksız bişeyleri yapmanız gerekiyor. Dostlarınıza ya da ailenize herşeyi karşılıksız yapabilirsiniz. Bunu erkek arkadaşınıza ya da eşinize de yapmalısınız bana göre.
Bir erkekten beklentileriniz ne kadar yüksek olursa sizin bir ilişkide mutlu olmanız o derece oluyor. Sürekli bir beklentiyle erkeği yanınızda istemeniz gerçekten hayal kırıklığınızın kaçınılmaz olduğunu gösterir. 
Şöyle bırakın su aksın yolunu bulsun. İlişkinizde bişeyler mi yapmak istiyorsunuz sonu ne olursa olsun yapmaya çalışın. Erkeklerin de beklentileri olduğunu unutmayın. Eğer hayatınızda olan kişinin doğru kişi olduğuna inandıysanız bunu gerçekten karşılıksız yaşayın. 
Beklentili bir ilişki her zaman bitmeye mahkumdur. Herşeyi de erkekten beklemeyin ya da herşeyi kadından beklemeyin. Sonuçta kimse robot değil. Siz nasıl özel bir günde çiçek ya da herhangi bir şey bekliyorsanız karşınızdaki de bekler. 
Günümüzde ki ilişkilere baktığımda özellikle şu sevgililer günü, doğum günü, evlilik yıldönümü gibi saçmasapan ardı arkası kesilmeyen kutlamalarda herkes bir telaş bir şeyler yapmaya çalışıyor. Ben hiç böyle olamadım. Nedense özel gün kavramım yok. kafama göre bana hergün özel günmüş gibi geliyor.

Hayatımdaki insandan bir beklentim olmadan genel olarak kendi kafama göre bişeyler yapan türümün son örneği olan bir kafam var sanırım. Kadın erkek ilişkisi denildiğinde herşeyi erkek yapacak diye bir kuralım yok. Örneğin bir kadın çiçek bekliyorsa erkekte bekler. Hani belki çok tuhaf gelecektir erkeğe çiçek ama sonuçta erkeği gizli gizli uyarmak gibi bişey diyebiliriz buna.
beni tanıyanlar çok iyi bilir ben sürekli renkli bir insanım öyle klasik şeyler bana uymaz. Ne de olsa ikizler burcu kadınıyım. Her an bir yerden sürprizle çıkıp olur olmadık aklın mantığın almadığı hareketlilik yaratabilirim. 
Aslında kısaca yazımı şöyle özetleyeyim ;
Bir ilişkiyi yaşarken ya da evliyken gerçekten beklenti içinde olmayın. Kafanızda kurduğunuz ilişki biçimini kendi ilişkinizde yaratmaya çalışmayın. iki farklı kişilik bir araya geldiğinde ortam zaten gereğinden fazla ilginç olabiliyor. Kafanızda ki beklentileri bir köşeye bırakıp karşınızdakine beklentileriniz olmadan yaklaşın. inanın daha verimli ve mutlu bir ilişki içinde olacaksınızdır.
Akıl vermek benim haddime değil. Sonuçta ne yaşayıp gördümki. Ama ben sadece çevremden ve okuduğum herşeyden kendime öğüt çıkaran bir tipim. Bu da onlardan biri. Anladım ki kadın erkek ilişkisinde beklentilere girip kendimizi üzeceğimize beklentisiz ve plansız olmak her zaman daha sağlıklı :)

NOT : Beklentili bir ilişkinin bitmeye mahkum olduğunu ve hayallerinizi kıracağını unutmayın....

1 yorum:

Kızsal Şeyler dedi ki...

Beklentisiz ilişki ahh becerebilsem keşke ilk etapta pek bir beklenti olmasa da ilişkinin devamında mutlaka oluşuyor bende maalesef mesela aşırı ilgi beklerim en basiti :(

Yorum Gönder