17 Şubat 2016

Blogger Olmayı Laçkalaştırmayın

Son dönemlerde ne çok blogger türedi diyebilirsiniz. İki yazı yazıp resim çekebilen herkes blogger oluyor diye de düşünebilirsiniz. Evet haklısınız bir kaç cümle yazmayı başarabilen iyi de fotoğraf çekebilen herkes bloggerlığa soyunuyor. Bir de bir afra bir tafra ile. 
4 yıldır blog yazarlığı yapıyorum. Bu dört yılda birçok şeyi araştırıp birçok şeyi öğrendim. Yeni dostluklar edindim yeni firmalarla tanıştım yeni alanlar keşfettim. Fakat son bir yılda görüyorum ki bu işi bile ayağa düşürmeye çalışan insanlar var.
Blogger olmak süslü cümle kurup renkli fotoğraf çekmek değildir. Gerçekten bir emek ister. Vaktinizin çoğunu alır. Gün içerisinde herşeyi özetlemeniz gerekir. Deneyip başkalarıyla paylaşmak istediğiniz bir alan haline gelir. memnun kalıp itina ile söz ettiğiniz ya da memnun kalmayıp yerin dibine soktuğunuz konular olur. Ben blogumu açarken henüz blog dünyası yeni yeni hareketleniyordu. Hani büyükler der ya bizim zamanımızda diye. İşte şimdi aynı şeyi blog dünyası için ben diyorum.

Bizim zamanımızda blog yazmak bir ayrıcalıktı. Yeni yerleri keşfedip yeni olan herşeyi paylaşmak ayrı bir heyecandı. Blogger etkinliklerine katılıp kendimizi bu dünyanın içinde görmek gerçekten ayrı bir havaydı. Son zamanlarda instabloggerlar ve bir ürün için bile kavgaya tutuşan kişiler ne kadar çoğaldı.Biliyorum yazıyı okuyan birçok kişi aynı fikirde olacak.
Hepsi böyle demiyorum. çünkü kendi takip ettiğim ve gerçekten hakkını veren instablogger arkadaşlarımda var. özellikle onlara değil bu laflarımın dokundurulması. İçlerinde bir telaşla blog açıp yazanlarda dahil buna.Fakat özellikle firmalardan ürün koparabilmek için açılmış hesaplar da var. Benim lafım onlara aslında. Yoksa emek vererek zamanının çoğunu bu mecrada geçirenlere oldum olası saygım vardır. Hatta yeri geldiğinde takdir etmeyide bilmişimdir.
Blogger dünyası dışardan bakıldığında çok renkli gelebilir. Aman ne olacak fotoğrafa iki obje koyup bir kaç cümlede yazdım mı bu iş tamamdır diyen o kadar çok kişi var ki gerçekten bu işe bulaştığıma bazen tiksiniyor hale geliyorum.
Eski blog yazarları ne demek istediğimi çok iyi anlayacaklardır ama yenilere gelince mutlaka kendilerini savunma biçimi alacaklardır. Fakat işini doğru yapan herkese saygım olduğunu belirtmek isterim. 
Blog yazarlığı yapmak yeni katılacaklar için diyeyim gerçekten zevklidir ama bir o kadarda zordur. Hem kalıcı olacaksınız hem güven kazanacaksınız hem iletişim yönünüz kuvvetli olacak hem de aslında en önemlisi doğru yoldan şaşmayacaksınız demektir. Sonuçta her ne kadar internet ortamı olsada sizi yansıtan bir alana sahip oluyorsunuz. ne kadar çok bilgi paylaşımı yapılırsa o kadar ilgi görüyorsunuz.
Bilgiyi doğru paylaşmanızda önemli. özellikle son yıllarda firmaların bile şikayet ettiği tek nokta ürün isteyip daha sonra hiçbir şekilde çalışma yapılmaması. Tek bir ürün için bloggerları nasıl aşağıladığının farkında olmayan bu zihniyetleri ne takip ediyorum ne de herhangi bir paylaşımda bulunuyorum. Zaten bir kaç yazıyı okuduğunuzda ne amaçlı olduğu belli oluyor. Aslına bakarsanız üzüyor beni bu durumlar.
Bizde blogger olduk ama hiç bir zaman son yıllarda ortalığa dökülenler gibi olmadık. Biz bilmezdik firmalarla nasıl çalışılacağını ya da onlardan bişeyler isteyebileceğimizi. Birçok firma kendi ulaşmıştır tarafıma. Uygun gördüğümü merak ettiğim ile başlamışımdır bu yola. İlk zamanlarda sürekli kendimden paylaşım yapmışımdır. Kimseye oturupta sıra sıra mail gönderip banada ürün gönderin dememişimdir. Çok nadirdir böyle bişey. Destek olmak istediğim bir firma olduğunda teklifle gidiyordum yoksa öyle oturup şunu gönderin bunu gönderin demiyordum. Bunun yanı sıra bizim zamanımızda basın bültenleri karşılıksız yayınlanırdı. Şimdi bakıyorum bir basın bülteni için uçuk rakamlar ve ürün talebi oluyor. Çünkü bizim zamanımızda blog ürün isteme ya da para kazanalım diye açılmıyordu. Biz safmışız. Halada öyle davranıyoruz. 
Dönemimin Bloggerları çok iyi bilir bu durumları :) 
Gerçekten söylemek istediğim o kadar çok cümle varki bir destan niteliğinde olabileceğinden emin olabilirsiniz.
Yapmayın arkadaşlar gerçekten yapmayın. Eğer bir blog açacaksanız lütfen doğru bir şekilde yapın bunu. kalkıp her işin suyunu çıkarttığınız gibi yapmayın. Emek verenlerin hakkını yemeyin. Bir kaç parça ürün için açtığınız bloglarınızı ve kurduğunuz sosyal medya hesaplarınızı dışarıdan bakıldığında saçmasapan şeyler için yapıldığı hissini hissettirmeyin. içinizden gelerek gönül verin bu işe. Böyle yaptığınızda keyif alacağınızın garantisini veriyorum :) 
Not : Acayip kızgınım aslında kelimelerimi yumuşatarak seçmeye çalıştım fakat dik çıkışlarım olmuştur mutlaka. Bunu bir yazı dizisi haline getirmek istedim. Çok sinirliyim bazılarına. Çünkü birebir yaşıyorum bahsettiklerimi. Geçermi sinirim bilmiyorum ama sanırım gördükçe olanları daha çok sinirleneceğim.
Blogger olmak bizim zamanımızda :) gerçekten ayrıcalıktı ve bundan sonrada ayrıcalıklı olmasını dileyerek yazılara devam edelim bakalım sonuçlar bizi nereye götürecek :)


19 yorum:

Hüzün Sarisi dedi ki...

Bu konuda bişeyler yapılmalı diyen nadir insanlardanım. Blog yazarlığı geçmişim 2 yıl ama hak yiyenlere aldığım tavır okuma yazma öğrenmeden başladı. Bu da yapı meselesi tabi.
Çok zarif ve incitmeden yazmaya çalışmıştın belli ama bu zerafeti hak etmiyorlar.
Ürünü dileniyorlar, sonra gidip satış hesabı açıyorlar. Bunlara nasıl insanca davranılır ki?
"Bilmem nenin blogu" diye hesap açıyorlar ortada blog yok. Blogun ne olduğundan haberleri yok çünkü.
İnstablogger olayına gelince. Evet içlerinde güzel yazanlar var ama bu az emekle ekmek sahibi olma görüntüsünü gidermiyor. Şu yorumu yazarken uzanıyorum yatağında, onlarda paylaşımlarını birkaç dakika içinde bu konforla yazıyorlar. Ama blog yazarken harcadığım efor ve vakit aynı değil.
O yüzden insta blog, İnstablogger ifadeleri blog ile bir tutulmamalı. Yani facebook hesabında kullandığı ürünü paylaşan veya duvarına içini dökenlere faceblogger mı diyoruz?
Yorumum da bir post kadar oldu. Emeğine sağlık
Sevgiler

Kitap Güzellik dedi ki...

Evet yazına katılıyorum. Birçok blog/instablog takip ediyorum. Ve bazı kişiler bu işi sadece ürün isteyerek, istediği ürünün yazısını ise hiç emek harcamayarak yapıyor oluşunu normal goremiyorum Bu durum blogger olan herkesi etkiliyor. Gerçekten yorum ve denenme durumu firmalar tarafından önemli bir konu iken artık yaşanılan olaylar yüzünden 0 öneme düştü.

limonlu kek dedi ki...

Bu yazının üzerine bende şöyle bir şey demek istiyorum.Takipçisi çok olan firmaların ürün yagdırdıkları bloggerlarada bende çok güvenmiyorum artık.En azından cilt bakım ürünlerinde. Bir çok ürünü bir ay gibi kısa bir süre deneyip sonra şu şöyle şu böyle deyip övmeleri bana samimi gelmiyor. Hangi ara ürünün etkisini gördün yani...
Makyaj malzemelerinde ise özellikle çok pahalı ürünler ise ki çoğu zamanda öyle oluyor hep bir övme peşindeler... Bende çok takipçisi olan ama samimi olmayan blogger yada youtuberlardan rahatsızım...(Her youtuber blogger böyle değil tabiki samimi bulduğum 3-4 kişi var)
Tabiki birde dediğiniz gibi yeni blogger olan ve ürün dilenip satan insanlar var ne diyelim... İnsanlar artık o kadar garip ki... Kolay para kazanma yolunu seçenler sırf hediye için blog takip edenler yani çıkarcı insanlar ben bir çok kişinin samimi olmadığını düşünüyorum artık..

My Little Mascara dedi ki...

Sonuna kadar katılıyorum canım bir post yazmam bazen günlerimi bile alabiliyor saatlerce resim çekip beğenmiyorum sonra cümleler içime sinmiyor tekrar tekrar yazıyorum ve benim bu işten şimdiye kadar maddi bir çıkar elde etmedim ama çok güzel manevi çıkarlarım oldu yeni dostlar edindim kendimi özgürce ifade edebileceğim bir platformum oldu :)

Allah ne verdiyse dedi ki...

Agziniza saglik
15 yildir hala bloger oldugumu hissedemiyorum
hata bendemi diye sorguladimdan beridir paylasim yapamaz oldum .
ama elek sallanmakta sükür.kum tas cakil ayrismakta
biraz zaman
cünki icinde sevgi emek ayrilmis zaman yok ise yok olmaya mahkumdur
calkanti ayristirir diyelim bekleyelim
selam dua baki muhabbetle arkadasim

Sosyalannem dedi ki...

Ağzına sağlık Esra'cığım günümüzün sorunlarını gayet incelterek anlatmışsın.Emeğe saygının kalmadığı bir dönemdeyiz ne yazık ki....

Esra Hanedan dedi ki...

ah ah bide anlasalar :/

Esra Hanedan dedi ki...

umarım bir gün herkes anlar şu durumu ne diyim ki /

Esra Hanedan dedi ki...

maalesef bu konuda tartılmaya açık ve haklılık payımız her geçen gün artıyor :/

Esra Hanedan dedi ki...

bizimki hep hobiyle başladı şimdiler maddeye döktü işi :(

Esra Hanedan dedi ki...

bazen maalesef bırakmayı bile düşündüm ama emeğim var dedim hep :/

Esra Hanedan dedi ki...

ah bir inceltmesem neler çıkacak :)

Kübra y dedi ki...

Valla baştan sona kadar okudum :) işte benim için blog bu.Öğrenci olduğum için her gün yeni birşey alamıyorum ama içimden geçenleri yazıyorum hissettiklerimi, beğendiklerimi,duyduğum güzel şeyleri.Ya ben yazdığımda mutlu oluyorum okurken de arkadaşlarım mutlu oluyorsa ne ala benden iyisi yok :)

Esra Hanedan dedi ki...

En doğrusu da bu zaten bizde böyle başladık ve böyle kalmasını isteriz.:/

ceyda DIY dedi ki...

Söylediklerinize kesinlikle katılıyorum.Bende blog açalı uzun yıllar olmadı ama açmadan çok düşündüm yapabilir miyim diye ve yazabileceğim konuları toplamaya başladım ne zaman gözüme yeterli geldi ondan sonra blogumu açtım.İnsanlar böyle yaparsa blog çöplüğü diye adlandırılan şey olmaz.
Son zamanlarda özellikle instagramda 12-13 yaşlarında küçük çocukların makyaj blogu açtığını görüyorum. Aslında durumun vahimliği buradan belli oluyor.
Bloggerları kötü gösteren tonlarca şeyden biri bence bu.Süreli firmaların paylaşımlarının altına ürün istemekte bunların başında geliyor.
Bana su ana kadar çok az ürün geldi çünkü instagramda takipçi sayım diğer blogger arkadaşlar gibi 10 bin 20 bin değil ama o çok takipçili blogger arkadaşlarında bazılarına güvenemiyorum bugün gelen kargoyu yarın blogunda yazabilecek kadar deneyimlemiş oluyor ne hikmetse.
Bana uzun zaman önce bir şampuan geldi ben hala o ürünü yazmadım çünkü bitmedi ne zaman o kutu bitecek ne zaman bn etkisinden emin olacağım o zaman paylaşacağım.Bir şeylerin kullanım kılavuzunu yazmakla blogger olunmuyor maalesef.
Yazınız için sizi tebrik ederim böyle açıksözlü insanların yazılarını okumak güzel :)

kedilievin tarzi dedi ki...

hımm,ben uzaylı olmalıyım,hiç bu kulvara girmeden iki buçuk yıl geçti.
sevgiler

İlke Ataş dedi ki...

Kalemine sağlık Esra, son günlerde çok kişi bu rahatsızlıklarını dile getirmeye başladığına göre artık haklıların sesi duyulacak. Ve gelen yorumlara baktıkça herkes her şeyin farkında :)

Şirin Kanatlar dedi ki...

Benzer konuyla alakalı ben de paylaşım yapmıştım blogumda. Kesinlikle katılıyorum. Emek vermek,ciddiye almak çok önemli. Doğruluk ve güven de öyle.. Sizler kadar eski değilim bu ortamda ama bazı şeyler gün gibi ortada. İnsallah bu yazdıklarımız yerine ulaşır ve bazı şeyler düzelmeye başlar..

didemika bir deli bir dolu dedi ki...

Merhaba; benden blog yazarı olur mu bilemem ama çok yeni blog sahibiyim .. Yıllardır arkadaşlardan gelen hadi seslerine yanıt olsun diye başladım . Bol araştırma yapmaya çalışıyorum , nedir ne değildir diye ... Ancak bu yazınızı okuyunca yepyeni bir bakış açım oldu ... Meğer ben tam şapşik olarak işe başlamışım ... Sanıyordum ki çoook çook uzun uğraşlar sonrasında becerebilirsem takipçilerim olacak , belki reklam işleriyle çoook uzun zaman sonra biraz gelir olur ... Gel gör ki durum fena imiş ... E tamamen haklısınız sizler bu kadar söylenmeye ... İyi ki yazmışsınız yoksa ben bunları bilmeden saf saf devam ederdim ... Hoş kendi sayfam açısından değişiklik olması söz konusu olamaz , içimden geldiği gibi devam .. Çünkü geçen gün çok sevdiğim bir yeri önermek istedim ; kendimce müşterileri artar ve bilmeyenler benim mutluluğumu hissetsin gidince diye ... Sonra düşündüm ; ya bir problem olur da beğenmezlerse ...
Meğer insanlar ürün alacağım derdiyle neler yapıyormuş ... Yazık ...
Sizler gibi olanların emeklerine sağlık...

Yorum Gönder