22 Ocak 2016

Yöresel Bir Yemek Analı Kızlı

Uzun süredir yemek tarifi paylaşmadığımı görünce bu sefer farklı bir yemek tarifi sizlerle paylaşmak istedim. Açıkçası hangi yöreye ait olduğu onusunda biraz tereddütlüyüm. Kimi Adana diyor kimi Malatya :) artık hangi şehrimizin eşsiz tadıdır pek emin değilim.
Ben evde yemek yaparken ölçü kullanmıyorum. Göz kararı ölçülerim her zaman daha lezzetli oluyor. Nedense ölçüye göre yaptığımda mutlaka bir eksiklik oluyor.

Analı kızlı bulgur topları için;
İnce bulgur
1 yumurta
Un ve suya ihtiyacınız olacak.
İnce bulguru bir miktar kaynar su ile ıslatıyorsunuz. Aynı kısır yaptığınız gibi. Bir kaç dakika kaynar su döktüğünüz bulguru bekletiyorsunuz. Bulgur şişip soğuduktan sonra yumurta, un ve yarım bardak suyu katarak hamuru yoğurmaya başlıyorsunuz. Yumurta hamurun tutmasını sağlıyor. Bulgurlu bir hamur elde etmeniz gerekiyor. Çok miktarda un kullanmanıza gerek yok. Sadece 2 çorba kaşığı un yeterli oluyor.

Hamuru hazırladıktan sonra elinizde hamuru büyük ve küçük şekilde yuvarlamaya başlıyorsunuz. yuvarlama işleminiz bittikten sonra kaynayan su içerisine hazırladığınız bulgur toplarını 5-10 dakika kaynatıyorsunuz. İnce bulgur çok çabuk pişeceğinden ve dağılmasını engellemek için çok fazla kaynatmanıza gerek yok.
Önceden salça sossuz yapıyordum fakat salça içerisinde haşlanmış bulgur toplarını kavurduğumda daha lezzetli oluyor.
Haşlanmış bulgur toplarınızı salça ve yağ koyduğunuz tencerenin içerisinde bir kaç dakika kavuruyorsunuz. Ardından servis tabağına kavruluş topları alarak üzerine dilerseniz sarımsaklı yoğurt dilerseniz sade yoğurt ekleyip üzerini istediğiniz şekilde süsleyerek servis yapabilirsiniz.
Bu yemeği yapmak oldukça kolay ve lezzetli. Özellikle vakitsiz gelen misafirlere hemen yapacağınız bir yemek. Tadı muhteşem. Bu arada ben tuz kullanmadığımdan yine yemeğimi tuzsuz yaptım :) siz tuzunuzu kendi tercihinize göre hamura ve yoğurda ekleyebilirsiniz.

4 yorum:

Kozmetik Psikolojisi dedi ki...

çok leziz gözüküyor elinize sağlık :)

sevdicann dedi ki...

Ellerine sağlık güzel görünüyor. Ben de deneyeyim birgun.

Esra Hanedan dedi ki...

teşekkürler kızlar evde mutlaka deneyin :)

Nisa İstanbullu dedi ki...

en sevdiğim yemeklerden birini gece gece görünce tabiki acıktım :D

Benim bloğuma da beklerim.
www.elitsalemcadisi.com

Yorum Gönder