23 Ocak 2016

Tanrı'nın Unutulan Çocukları - Craig Silvey

Kitap okumayı sevdiğimi her seferinde dile getirdiğimi söylerim. Hele ki kitap ayraçları benim için ayrı bir heyecan. Kitaplığımda okumadığım ve okunmayı bekleyen en 20 tane kitap vardır. Mutlaka yedekte kitaplarım olur. 
En son dün akşam bitirdiğim Tanrı'nın Unutulan Çocukları, mutlaka ismini duymuşsunuzdur. Hatta okumakta kararsız kalmışsınızdır.

Ben de başlarda çok tereddüt etmiştim ama okuyup bitirdiğimde gerçekten okumam gerektiğini anladım. Yazarın önceden bir kaç kitabını daha okumuştum. sayfaların çok çabuk akıp gitmesi herkesin istediğidir. Bu kitapta bunlardan biri. Sayfalar nasıl geçtide 448 sayfa bitti anlamadım.
Yazarın dil ve üslubu çok rahat okumayı sağlıyor. 
Aslında ben böyle ergenlerden oluşan hikayeleri pek fazla sevmem. Büyüdüğümden midir nedir böyle o çocukların hayatını ben önceden yaşamışım gibi gelir.
Açıkçası çok önyargı ile başladım kitaba :) Fakat kitabı okudukça merak ettim. Daha önceki kitap yorumlarımdan çoğunuz bilir hikaye hakkında çok fazla bilgi vermem. Bu kitabıma da öyle yapacağım :)
Ergenliğe adım atmış delikanlı ve kızların her zaman sırları olur. Fakat bu seferki sır öyle saklanabilecek bişey değil. Bir cesedi ne kadar saklayabilirsiniz? Ablanız ya da kardeşiniz intihar etmeye teşebbüs etse ve sadece seyirci kalsanız ne hissedersiniz. ya da bütün bir kasabanın tek bir kişiyi deli ve katil olduğunu sandığı kişinin aslında büyük babanız olduğunu öğrenseniz ne yaparsınız? Annenizin babanızı aldattığında yaşayabileceğiniz duygu fırtınasını hiç düşündünüz mü?
Okurken bu nasıl olabilir diyebilirsiniz. Fakat bu kitapta hepsi var. katilden o kadar eminken hiç ummadığınız biri çıkması kafanızda oluşturduğunuz kurguyu yerle bir edebilir. Çocukluktan ergenliğe geçiş döneminde yaşanılan acı olayları en iyi şekilde betimleyen bu kitabı mutlaka kitaplığınıza almalısınız.
Önyargı ile başlayıp aylarca süründürdüğüm kitabımın sonuna geldiğimde acaba ne oldu sorusu aklımda takıldı kaldı. Çok karmaşık görünse de yazarın bu romanı gerçekten başarılı.
Akıp giden sayfalar ve bazı yerlerdeki kopuk konular sizede sıkıcı gelebilir. Fakat daha sonra birleştiğinden sizde bitsin istemeyeceksiniz. 
Mutlaka okunması gereken kitaplardan biri olarak kitaplığımın en önemli parçalarından biri oldu. Ayrıca bu kitapla da bir kez daha önyargılı olmamam gerektiğini öğrenmiş oldum. 
Yazarın karakterleri her ne kadar yaşamınıza ayak uyduruyor olmasa da karakteri sanki kendiniz yaşamışsınız gibi gelebilir.
Bir kitap daha biter. 2016 yılının ilk biten kitabı diyebilirim. Bu yıl daha fazla kitap okumak istiyorum. Biraz daha zaman ayırıp ayrıntıları ile sizlere aktarmak istiyorum. Bakalım yıl başladı ve yılın ilk ayını geride bırakır olduk. :))

1 yorum:

Mutlu Günlüğüm dedi ki...

Merhaba blogumda çekiliş yapıyorum ve bu ilk çekilişim, katılırsanız çok memnun olurum, sevgiler http://mutlugunlugum.blogspot.com.tr/2016/01/ilk-cekilisim-kisiye-ozel-ahsap-tablo.html

Yorum Gönder