28 Temmuz 2015

Sabun ve Taş Yapımında Kullanılan Kalıpların Yapılışı Rtv-2 silikon

Çok fazla bu işlere merak sardığımın farkındayım. özellikle tatil zamanlarında kendi uğraştığım hobilerin olması bana çok iyi geliyor. Son olarak Sabun yapımı ve taş yapımı ile ilgili bilgiler vermiştim. Bunlar ile ilgili nerelerden alışveriş yapacağınızı ve ürünleri hakkında da bilgi vermeye çalışmıştım.
Bu işlere merak sardığımdan beri özellikle kalıpların hem fiyat olarak yüksek oluşu hem de farklı kalıplara sahip olma isteği bu kalıpların nasıl yapıldığına dair araştırmaya girmeme sebep oldu.
Araştırmalarım dahilinde bu kalıpların yapılışında kullanılan RTV-2 silikon adı verilen bir hammadde kullanıldığını öğrendim. Deneme amaçlı kendimde yapabilecekmiyim diye merak ettim.

Duman Ticaret RTV-2 silikon konusunda çok başarılı ve istenilen sonucu almanızı sağlayan bu hammaddeye sahip. RTV-2 Plus adı altında satın alabileceğiniz bu silikon ile gerçekten kendi kalıbınızı rahatlıkla evinizde yapabilirsiniz. Silikon hammaddesi ile alacağınız katalizör, silikonun sertleşmesini sağlıyor. Bu sayede istediğiniz modelin kalıbını çıkartırken rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Gelelim uygulamaya;
Bununla ilgili mini bir video çektim ama okuyup bilgi edinmek isteyenlerinizinde aranızda olacağını düşündüm. öncelikle Duman Ticaret web sayfasından RTV-2 Plus silikonunu satın alabilirsiniz. Silikonu açtığınızda rengi beyazdır. Açılan silikonu iyice bir çubuk yardımı ile karıştırıyoruz. Bunun sebebi dibe çözen maddeyi etkinleştirmek. daha sonra kalıbını çıkartmak isteniz objenin gramajına ne kadar silikon gideceğini belirlemelisiniz. Kalıp alacağınız objeyi düz bir kaba yapıştırmanız gerekiyor. Silikonu döktükten sonra aralara silikon girmesin diye. Aldığınız RTV-2 Plus silikon içerisine silikonun donmasını sağlayan katalizör diğer adı ile sertleştirici %5 oranında koyarak iyice her iki maddenin karışmasını sağlıyorsunuz. Daha önce kaba yapıştırdığınız objenin kenarından hazırladığınız silikonu döküyorsunuz. Hava kabarcıkları oluşacaktır. Bunlar için kalıba döktükten sonra kenarlardan vurarak bu hava kabarcıklarını çıkarabilirsiniz. Ortalama normalde 12 saat silikonun donması beklenir. fakat Duman Ticaret' e ait olan bu RTV-2 Plus silikonda katalizör bir kaç ml fazla kullanıldığında daha çabuk donma gerçekleşiyor ve çok fazla beklemenize gerek kalmıyor. Ben ilk denemelerimde sanırım katalizörü fazla kaçırdım bu yüzden yarım saat içinde kalıbım hazır oldu. Kaptan çıkardıktan sonra normal kullandığım yani hazır aldığım kalıplardan daha kullanışlı bir kalıp elde ettiğimi gördüm.
Bundan sonra bu tarz işlerimde hazır kalıp almak yerine bu şekilde RTV-2 Plus silikonu alarak evde kendi kalıbımı kendim yapmayı tercih edeceğim.

Duman Ticaret' e bu ürünü bizlere sunduğu için teşekkür ederim. gerçekten malzeme de çok memnun kaldım. Farklı renk kullanmak istemedim. acemice denediğim kalıplarımın çıkışı çok hoşuma gitti.
Uygulama yaptığım videomda da işlemin ne kadar kolay olduğunu kendiniz de görebilirsiniz. Kalıp yapmak için Duman Ticaret web sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Kalıp hammadde için mutlaka RTV-2 Plus ürünü denemenizi özellikle tavsiye ederim.

2 yorum:

The Wild's Club dedi ki...

merhabalar, rtv 2 gıda sektöründe kullanılacak kalıplara da uygun mu?

minikadamım dedi ki...

merhaba çok güzel anlatmışsınız teşekkürler. ben de alıp denemek istiyorum. bir kaç sorum olacaktı size. karışımı hazırlarken illaki hassas terazi olmalı mı? sertleştiriciyi göz kararı mı koydunuz?

Yorum Gönder