2 Haziran 2015

Enteresan Bir Panço Yapımı

İster bahar ayları olsun isterse kış her zaman pançoları sevmişimdir. Bu seferde yine böyle videolar filan izlerken gördüğüm ve yaptığım pançoyu paylaşmak istedim :) 



Yapımı çok kolay ve hemen bitiyor. 
Öncelik olarak omuz kısmından başlıyoruz. Eskiden yapılan yuvarlak kilim mantığı ile oval bir parça yapıyoruz. Açıkçası kendi üzerimde ölçerek yaptım bu yüzden ölçü olarak bir şey diyemeyeceğim. Parça parça yaparak ekleme yapıyoruz. Yarım ay parçalar 15-20-25 ilmek olarak 15 parça yaptım. Her sıradaki yarım aylar beşer ilmek artarak yapılıyor. Parçaları sırasıyla dikiyoruz. 15 ler bir sıraya 20 ler bir sıraya en 25ler bir sıraya gelecek şekilde dikiliyor. Omuz kısmından dikmeye başlıyoruz. Ben orta kalınlıkta bir ip ile 5 numara şiş kullanarak ördüm. Normalde videoda izlediğimde buklet ipten yapılmıştı. Aslında buklet ip daha güzel duruyor. Dökümlü durduğundan olsa gerek :) 4 tane 100 gr ip gitti. Hatta 4. ipimden de biraz arttı.
Bahar aylarında hafif rüzgarlı akşamlarda üzerinize alınacak şekilde oldu. Ebruli ip dışşında buklet ip bulursam birde ondan yapacağım kendime. Stres atmak için örgü ve tığ işleri gerçekten tam bir terapi niteliğinde oluyor. Ben iplerimi genelde instagramdan aradığınızda bulabileceğiniz @elisimalzemedukkani isimli yerden alıyorum. Hem uygun oluyor hemde ipler gerçekten kaliteli. Piyasada satılan bir çok ipten daha uygun fiyatlı. Elişi ile uğraşan tüm arkadaşlara tavsiye ederim. Özellikle koton iplerden deneyip yazlık çanta yapmayı planlıyorum.
Yeni elişi projelerinde görüşmek üzere :)

1 yorum:

sürpriz misafir dedi ki...

Pançolara bayılırım.
Bu epey ilginç görünüyor doğrusu:) Sadece fotoğrafını görsem anlamayabilirdim bile:)

Yorum Gönder