20 Nisan 2015

Bir İnsana Yapılan Kıyaslama

Uzun zaman oldu blogta dertleşmeyeli. Bazı problemler, seyahatler ve hayat koşturmacasından pek vakit olmadı paylaşmaya bir çok şeyi.

Bu sefer kıyaslamalardan bahsetmek istedim.İnsanı kıran ya da sevindiren kıyaslamalardan. En kötüsü insanı kıran kıyaslamalar. Çünkü kıyaslamalar iyi olduğunda azda olsa seviniliyor. Hep çocukken annelerimiz ya da büyüklerimiz bilmem kimin kızı oğlu şunu yapmış bunu yapmış sen niye yapmıyorsun etmiyorsun derdi. Ne çok kızardık o komşu ve akraba çocuklarına.Ne varki bişeyide yamuk yapmasalar bizlere örnek verilecek davranışları olmasa. Ama yok onlar illa bişeyler yapacak bizlerde onların yaptıklarıyla yıllarca falanca kişinin çocuğu bunu yaptı sen bir türlü yapamadın denilmesini çekeceğiz. Bazen güldürücü oluyor bunlar.
Birde insanı kıran kıyaslamalar var.Senden öncekiler ya da etrafındakilerle. En çok yaralayan bunlar oluyor. Tırnağının ucu olamayacak insanlarla kıyaslanıyorsun.Sende olan duygunun o insanda noksan olmasına rağmen kıyaslanıyorsun. Halbuki kıyaslama yapacaksan bir üstü insana yap kıyaslamanı ki bir anlamı olsun.Eksikliği varsa düzeltsin. Nerdeeeee bunu böyle düşünecek kişiler. 
Her insan farklıdır. Her insan diğerinin yaptığını yapmak zorunda değildir. Diğerinin yaptığı hatayı yada iyi bişeyi diğer bir insan yapamaz. Birazda yargılama oluyor heralde. Hemde iyilikleri görmeden yapılan yargılama.
İstemezdim benim sahip olduklarımdan yoksun bir insanla kıyaslanmayı.Benim düşündüğüm şeylerden aciz olan biriyle kıyaslanmak kadar kötü ne olabilirki???
Madem kıyaslama yapılacak o zaman kimseyle bir muhabbete girmeyeceksin.Girmeyeceksin ki geçmişini aramayasın.Madem önceden yaşadığın sana kıymetli onuda kendine saklayıp kimseyi aynı kefeye koymayacaksın.
Bilmiyorum ama bana göre kıyaslama yapacaksanız diğerinden üstün olan bişeyi kıyaslamak gerek.
Biraz bu konuda muzdaribim ama olsun belki geçer :(

3 yorum:

Bahar Yorgun dedi ki...

fotoğrafa ve yazıya sonuna kadar hak veriyorum. İnsan ne kadar ince düşünceli olursa o kadar kırılıyor maalesef

sürpriz misafir dedi ki...

Bir eğitimci olarak, kıyaslamanın her türlüsünü tehlikeli buluyorum. İnsanı olumsuz düşüncelere sevk eden, geriye götüren bir davranış..
Dediğin gibi bu muzdariplik durumun en kısa sürede geçer umarım

busra ercan dedi ki...

Aslında kimsenin farkı yok kimseden
farkı kimi biraz daha becerikli yalan söylüyor,
Kimi biraz daha iyi oyuncu.

Yorum Gönder