3 Mart 2015

Fedakarlığı Yanlış Bilen İnsanlar Var

Kelime anlamıyla baktığımızda herkes birer fedakar birey kesiliyor başımıza.Fakat durum şu ki maalesef insanlar fedakarlığı bir çok duygu ve çabalarıyla karıştırıyor. Fedakarlık manevi bişey maddiyatın geçerli olmadığı insan sahip olunması gerektiği bir duygu bence. Çünkü herkes fedakarlık yaptım der ama çevremize baktığımızda anne baba dışında fedakarlık yapan kimse yok.
Maalesef durum böyle.Fedakarlık yapmak yürek ister şahsı görüşüm tabiki. Bir insana ya da kendinize fedakarlık yapmıyorsanız o zaman çıkıpta ben neleri göze aldım demek yakışmaz.
Şahsım adıma diyeyim fedakarım evet. Bir çocuk için mesela bir çok şeyimden vazgeçebilirim. Bir aşk için tüm benliğimden vazgeçebilirim. Babam,annem ve kardeşim için bir çok kez vazgeçtiğim şeyler olmuştur. Birini mutlu görmek beni mutlu eder. evet belki fedakarlık yaptığımda bir süre kendim iyi olmayabilirim.Bir şeyleri toplamam gerekir kendimi belki üzerim ama yaptığım fedakarlığında buna değeceğini düşünürüm. 

Ben fedakar biriyim evet.Bir çok üzüldüğüm fedakarlıklarım var. Şuda var ki karşınızdaki insanların nankörlük ciğerine işlemişse ölsenizde onlar için bişey yapamazsınız. Onlar bencildir. kendilerinden başkalarını düşünmezler. Allah böyle insanlardan uzak tutsun hepinizi.
Fedakarlık yaparkende kişileri iyi seçin derim.Çünkü gün geliyor yaptığınız tüm fedakarlıkları hiçe sayıp sizi göze alabildiğiniz herşeyi önemsemiyor.
Bu aralar böyle iç dökmelere yer verir oldum blogumda belki sizleri sıkıyor olabilir bunlar. Ama bakıyorum insanlara ve kendimi tutamıyorum yazmak istiyorum.Yeni bir iç döküşte buluşmak dileğiyle :)))

3 yorum:

Şükriye Dalcı dedi ki...

Fedakarlığa kime niçin yaptığın önemli.Fedakarlık yapan birinin yaptığı fedakarlıklar çok önemli özellikle hayatınızdaki köklü değişikliklere sebep oluyorsa ve karşılığında göremediğiniz bir şeyler varsa fedakarlık yapmanıza gerek kalmamıştır artık.çünkü insanlar kendileri için yapılanları görmezler ve sürekli haklı kendileri olur. Bende zamanında hayatımdaki insanlara fedakarlık yaptım aldığım cevap ise yapmasaydın benimi düşündün oldu o yüzden bozmayın moralinizi.

Hüzün Sarisi dedi ki...

Kimbilir kaç kişi şu durumun hayal kırıklığını yaşıyor şu an

busra ercan dedi ki...

kanımca artık çoğu insanın haketmediği,neyazık ki birseylerin feda edilmesi sonucu mutsuz olmamak adına kar beklentisi olusur. bu ikili iliski feda-karlık olarak isimlendirilmistir. feda ve kar oranları kisilerin beklentilerine gore degisir. bazen kar bir tesekkur, bazen yuklu bir zam v.s. olabilir. her ne kadar kabul edinilmek istenmesede her fedanın altında kar beklentisi olusur, sanıldıgı gibi karsılıksız sarfedilen emek, caba, para degildir

Yorum Gönder