19 Şubat 2015

Sihirli Kazaktan Sonra Sihirli Elbise

Daha öncesinde sihirli kazak yapımından bahsetmiştim.Bu sefer de sihirli kazakta uyguladığım tekniği elbiseye uyarladım :) Aslında sadece ilmekleri fazla tuttum diyebilirim. Kullandığım ipte kadife ve kalın bir ipti. 9 numara şiş ile yaptım yine. Çok kolay ve pratik.Yarım günde bitiyor. Normalde sihirli kazak için bir yumak kullanılıyor ama ben elbise de 3 yumak kullandım. 
Daha öncesinde yaptığım sihirli kazağın uzun olanını soran bir arkadaşımız vardı yine aynı şekilde ilmek sayıları ile oynayarak istenilen ölçü yapılabilir. 
75 ilmek ile yaptım bu sefer.Bunda ki püf nokta düz ile başlayan ilmek düz ilmek ile bitmesi gerekiyor.
75 ilmek ile başlayıp 35 cm bir ters bir düz örüyoruz. Daha sonra her iki taraftan 30 'ar ilmek arttırıyoruz. Yine dikkat etmemiz gereken düz ile başlayıp düz ile bitmesi. Orjinal ölçü için buradan bakabilirsiniz. kenarlardan arttırıp 10 cm örüyoruz. Yaka için 29 ilmek ayırdım. 29 ilmeği kesip gidip geldikten sonra tekrar 29 ilmek atıyoruz ve ikinci 10 cm daha örüyoruz. Sonrasında çoğalttığımız 30 ilmekleri kesiyoruz 75 ilmeği 35 cm örüyoruz. Yaka ve kollardaki sarı ipi görüyorsunuz orada kaçıracağımız ilmekler var. Ters ilmekleri kaçırarak kesme işlemi yapıyoruz. Fakat bitirirken düz ilmekleri kaçırarak kazağı bitiriyoruz. Daha sonrasında sökme işlemi yapıp kenarları dikiyoruz..Aslında çok kolay ve pratik. Elbise şeklinde oldu ama bunu kıyafetlerinizin üzerine de atabilirsiniz.
İpimin duruşu çok hoş bu arada :) Bu arada merserize iplerden de yaparak yazın mayo üzerinde çok şık durabilir.

Eh bir elişi daha bitti.Bakalım bir sonraki ne olacak :))))

6 yorum:

burçin başak dedi ki...

Çok güzel olmuş. Tarifinize göre beyaz bir hırka yapabilir miyim acaba ki. Elinize sağlık.

Kırık Şemsiye dedi ki...

Yakında hırkada deneyeceğim sanırım olabilir ama iyi hesaplamanız gerekiyor ilmekleri filan :)

Havva Peynirci dedi ki...

güle güle kullan,çok şahane

Persephone dedi ki...

Çok şık... Güle güle kullan... Sevgiler...

Kırmızı Rugan Ayakkabılarım dedi ki...

İpin markası ne kuzum :) Çok beğendim :)

Kırık Şemsiye dedi ki...

Teşekkürler kızlar :)
Kırmızı Rugan Ayaakkabılarım ipi instagramdan elisimalzemedukkani diye aratırsan bulabilirsin oradaki kadife iplerden biri :)

Yorum Gönder