19 Şubat 2015

Bencil Olmamak Gerek


İnsanın doğası gereği varolan bencillikleri kendi kendine geri plana atabileceğini düşünüyorum. Karşısında ki insanın yerine kendini koyabilmesi gerek bazen. Empati diyorlar buna. Fakat şöyle bir gerçek var hayatımızda ki bir çok insan bencillikte sınır tanımıyor. Nasıl bir anlayıştır bencillik aslında pek bilmem. Sadece kendini düşünüp kendi fikirlerini baskıyla kurmak nedir anlayamam. Kimin de hastalık derecesinde oluyor. Aslında empati kurup düşünüldüğünde hayat daha çekilir hale geliyor. Çünkü karşındaki insanın duygu ve düşüncelerini önemseyerek düşünüp aynısı bana yapılsaydı ne hissederdim ne yapardım demeli insan kendine. Öyle körü körüne sadece ''BEN'' merkezli yaşanmamalı.
Özellikle ikili ilişkilerde ben buna çok dikkat ediyorum. Karşımdakinin bencilliği beni incitiyor olabilir ama karşımdakinden de beni anlamasını bekliyorum. Fakat öyle bir noktaya gelmiş ki insanlar sadece kendi yaptıklarını kendi dediklerini doğru görüyorlar. Nasıl bir mantıktır bu oldum olası anlayamam.Düşünsenize kendinize yapılmasını istemediğiniz bir davranışı karşınızdakine siz yapıyorsunuz. Size yapıldığın da kendiniz ne kadar kötü ve sinirli hissediyorsanız sizin yaptığınız bir davranışta karşı tarafta da kendini kötü hissetmesini ve sinirlenmesine sebep oluyorsunuz. Karşı taraf tepkili olunca da zeytinyağ gibi su yüzüne çıkmaya çalışıyorsunuz. Çok mantıklı gelmiyor bana bu davranış. Ben nasıl ki bana yapılmasını istemediğim bir davranışta sinirlenip huzursuz oluyorsam aynı davranışı karşı tarafa yapmam. Ben merkezci olupta karşıdakini anlamamak ve karşı taraftan herşeyi beklemek adil gelmiyor.
Haksızlığa hiç gelemiyorum anında tırnaklarım çıkıyor.O uysal kız gidip yerine huysuz aksi bir ihtiyar geliyor :))
Hayatım da karşı tarafı hep düşünürüm. Bu illa özel biri olmasına gerek yok normal aile ve arkadaş ilişkilerinde de geçerli. Biraz olsun karşı tarafı düşünmek gerek bana göre. Empati kurulamıyorsa bile hoşlanmayacağımız bir davranışı etrafımıza da yapmamamız gerek.
Üç günlük dünya kendimizi düşündüğümüz kadar karşı tarafı da düşünelim. Bencillikten biraz uzaklaşalım :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder