29 Ocak 2015

Hamsili Pilav Denedim Oldu :)))

Mutfakla aşırı derece haşır neşir olmasam da aslında günlük yemek yapacak kadar bişeyler yapıyorum işte. Bu sefer hamsili pilav deneyeyim dedim. İlk denemeye rağmen görüntü güzel oldu lezzeti evdekiler tatlı ve beğendiler. Balığı çok sevmesem de ilk pilav denemem başarıyla sonuçlandı :)

Ben yemek yaparken ya da mutfakta bişeylerle uğraşırken pek ölçü kullanmam bu yüzden size şundan şu kadar bundan bu kadar diyemeyeceğim. Sadece nasıl yaptığımdan bahsedeceğim.
Öncelikle hamsileri ayıklayıp suyunun süzülmesi için bir kaç saat süzgeçte beklettim.
O sırada pilavı yapmaya koyuldum.
Soğan ve sarımsağı tencereye koyup hafif pembeleşmesini sağladıktan sonra pirinçleri sudan geçirip üzerine ekledim. İyice kavurduktan sonra içerisine karabiber, yenibahar, tuz ve çok az kimyon ekledim. Bir kaç dakika daha bu şekilde pirinci kavurdum. En son olarakta kuş üzümlerini içerisine ekleyip kaynar suyu üzerine ekledim. Pilavı pişmiş halde olması gerekiyormuş.
Daha sonra cam bir tepsi fırınına ayıkladığım hamsileri mısır ununa bulayarak dizdim. Önce alt sırayı diziyoruz. Kenardan balıklar sarkacak şekilde ilk sırayı tamamlıyoruz.dizdiğimiz balıkların üzerine pişen pilavımızı koyuyoruz. Üstüne tekrar geri kalan hamsileri mısır ununa bulayarak dizip kapatıyoruz.

Ben tepsiyi hazırladıktan sonra üzerine bir kaç parça tereyağı attım ve fırına verdim. Yaklaşık yarım saat içerisinde balıklar çıtır çıtır ve kızarmış oldular. Fırından çıkarttıktan sonra üzerini örterek biraz ılımaya bıraktım.
Tabaktaki halini de çekecektim ama sağolsun evdekiler bekleyemedi :)
Şimdilik ilk ve acemice deneme lezzetli oldu diyebilirim :)
Bu tada tatmanız da fayda var :)

6 yorum:

mehtap dedi ki...

çok severiz biz de ellerine sağlık ..

çatlakkafe dedi ki...

ellerinize sağlık

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Ellerinize sağlık,ben de bulgurla da denedim nefis oldu. balıkların kılçığını çıkarma faslı olmasa daha sık yapacağım:))

Hamiyet Akan dedi ki...

Ohh ellerinize sağlık :)

kendi modaniz dedi ki...


çok güzel gerçekten
kadın giyim,elbise,abiye,kıyafet, tunik,elbise,
moda,marka,trend,viskon,vizon,sexi iç giyim,sexi çamaşır,
fantezi,fantezi iç çamaşır,Güzellik Merkezi,Güzellik Salonu,Medikal Ayak Bakımı,
Ozon Tedavisi,Vücut Bakımı,Lazer Epilasyon,Cilt Bakımı ,Kalıcı Makyaj,
eticaret sitesi

Kızsal Şeyler dedi ki...

Merhaba :) Ellerine sağlık nefis görünüyor, blogunu takipteyim :) Bloğuma da beklerim.

Sevgilerimle... ♥

http://blogkizsalseyler.blogspot.com

Yorum Gönder