29 Ocak 2015

Hamsili Pilav Denedim Oldu :)))

Mutfakla aşırı derece haşır neşir olmasam da aslında günlük yemek yapacak kadar bişeyler yapıyorum işte. Bu sefer hamsili pilav deneyeyim dedim. İlk denemeye rağmen görüntü güzel oldu lezzeti evdekiler tatlı ve beğendiler. Balığı çok sevmesem de ilk pilav denemem başarıyla sonuçlandı :)

Ben yemek yaparken ya da mutfakta bişeylerle uğraşırken pek ölçü kullanmam bu yüzden size şundan şu kadar bundan bu kadar diyemeyeceğim. Sadece nasıl yaptığımdan bahsedeceğim.
Öncelikle hamsileri ayıklayıp suyunun süzülmesi için bir kaç saat süzgeçte beklettim.
O sırada pilavı yapmaya koyuldum.
Soğan ve sarımsağı tencereye koyup hafif pembeleşmesini sağladıktan sonra pirinçleri sudan geçirip üzerine ekledim. İyice kavurduktan sonra içerisine karabiber, yenibahar, tuz ve çok az kimyon ekledim. Bir kaç dakika daha bu şekilde pirinci kavurdum. En son olarakta kuş üzümlerini içerisine ekleyip kaynar suyu üzerine ekledim. Pilavı pişmiş halde olması gerekiyormuş.
Daha sonra cam bir tepsi fırınına ayıkladığım hamsileri mısır ununa bulayarak dizdim. Önce alt sırayı diziyoruz. Kenardan balıklar sarkacak şekilde ilk sırayı tamamlıyoruz.dizdiğimiz balıkların üzerine pişen pilavımızı koyuyoruz. Üstüne tekrar geri kalan hamsileri mısır ununa bulayarak dizip kapatıyoruz.

Ben tepsiyi hazırladıktan sonra üzerine bir kaç parça tereyağı attım ve fırına verdim. Yaklaşık yarım saat içerisinde balıklar çıtır çıtır ve kızarmış oldular. Fırından çıkarttıktan sonra üzerini örterek biraz ılımaya bıraktım.
Tabaktaki halini de çekecektim ama sağolsun evdekiler bekleyemedi :)
Şimdilik ilk ve acemice deneme lezzetli oldu diyebilirim :)
Bu tada tatmanız da fayda var :)

26 Ocak 2015

Örgü ve Diğer El İşleri İçin Uygun Fiyatlı Ürünler

Uzun süredir merak saldığım bu el işlerinde malzemelerimi nereden aldığımı merak eden arkadaşlar var.
Daha önce internet üzerinden alışveriş yapıyordum ve çokta güzel ürünleri hep uygun fiyata alıyordum. Hazır kış gelmişken örgüyle uğraşan ya da el işi malzemesi arayan arkadaşlara tavsiye edeceğim yeri öneriyorum. Henüz instagramda yeni oldukları için belki dikkatinizi çekmemiş olabilir ama mutlaka size göre de birşeyleri vardır. Bir göz atın derim arkadaşlar.
Ayrıca zaman zaman kampanyaları oluyor ve bir çok yünü çok uygun fiyatla alabiliyorsunuz.Bu arada diğer ürünlerde de dikkatinizi çekebilir.
Normalde satılan 3,5-5 arası fiyatlı yünler 1 ila 2 lira arasında satışa sunuluyor.
Uygun fiyatlı yünler ve diğer ürünler için instagramdan @elisimalzemedukkani olarak arama yaparsanız bulacaksınız.
Kargo alıcıya ait. Tabi o kadar yünü ve ürünleri uygun fiyata bulunca bence kargo o kadar göze çarpmamalı. 
Mesela ismek öğrencilerine ya da evde el işi yapan bayanlara fiyatlar çok uygun gelecektir.
Şimdiden herkese bol tatlı alışverişler dilerim :)))

Saçlarınız Uzasın ve Yerine Yenileri Gelsin :)


Son bir aydır saçıma uyguladığım bir maskeden bahsetmek istiyorum sizlere.Çok etkili ve hemen değişimi farkettiğim bir maske oldu. Benim saçlarım ince telli olduğundan çok güçsüz duruyorlar. Uzatmak için uğraşıp duruyorum :) Kullandığım şampuanlarında etkisini görüyorum.
Peki bu maske neler yapıyor? Öncelikle başlangıçta yaptığınızda saç dökülmesi oluyor. Bunun sebebi sağlıksız saçlarınızdan kurtuluyor olmanız. Her ne kadar saç dökülmesi moral bozsa da bu iyiye işaret çünkü dökülen sağlıksız saçlarınızın yerine minik minik sağlıklı saçlarınız çıkıyor.
Maskemizin en önemli malzemesi sarımsak. Sarımsağın etkilerini hemen hemen herkes biliyor. Yeni çıkan sarımsak özlü şampuanların reklamlarında da herkes görüyordur. Fakat evde yapacağınız bu maske daha doğal bir işlem yapmanızı sağlayacak.
Ben ayrıca maskeyi çokça hazırlayıp bir sonraki işlemimde de kullanıyorum.Sarımsak deyince hemen kokusu itici gelebilir. Ona da çözüm buldum sarımsakları ayıkladıktan sonra sütte kaynattığınızda kokusu kalmıyor.
Gelelim maskenin hazırlanışına ;
Bolca sarmısak soyup bunları dilerseniz blenderdan geçirebilirsiniz. Ben genel olarak sarımsağı döverek yapıyorum. Küçük cam kavanoz içerisine dövdüğüm sarımsakları koyup içerisine saf zeytinyağ ekliyorum. 1 hafta bu karışımı bekletmeniz gerekiyor. Amaç dövdüğümüz sarımsağı zeytinyağ ile bütünleştirmek.1 hafta içerisinde sürekli çalkalıyorum.Ardından maske uygulayacağımda fırça ile saç diplerime sürüyorum ve 3-4 saat maskeyi bekletiyorum. Streç ile sarabilirsiniz. Koku olurmu diye düşünmeyin eğer süt ile kaynatıp sarmısakları o şekilde dövüp yada blenderdan geçirdiyseniz koku olmuyor. Sonrasında bol su ile maskeyi arındırıyorum.
Ayda 2-3 cm uzayan saçlarınız nerdeyse 1 ayda 5-6 cm uzuyor. Sağlıklı uzaması da cabası. Ayrıca saçta yağlanma olmuyor daha canlı bir görüntü oluyor.Denediğim için çok memnun kaldım bu maskeden. Kısa sürede gözle görülür bir etkisi oldu. haftada bir kere uygulamanız yeterli. Başlangıçta bol miktarda maske hazırlarsanız sarımsak zeytinyağ içerisinde bekledikçe özünü daha iyi salıyor. Bu sayede maske daha güçlü olmuş oluyor.Sarımsağın mucizesini bir kez daha yaşadım :)
Özellikle tavsiye ediyorum bu saç maskesini çünkü gerçekten etkili bir çözüm sunuyor.

20 Ocak 2015

Ateşböceği Yolu - Kristin Hannah

Çocuk yaşta iki genç kızın ayrı kutuplardaki halleriyle birbirlerini bulmasını anlatan ve ömür boyu süren bu hikayeyi okuduğunuzda içinizden böyle bir dostum var mı düşüncesi geçecektir?

Okurken keyif aldığım kitaplardan birini daha bitirdim.
Tully babasıyla hiç tanışmamış annesinin onu büyükannesine bırakıp arada gelerek onu götürüp tekrar terkedişlerine alışmış bir kız. Anna ise bir ailenin ne olduğunu bilen ve sürekli ailesinin yanında olan bir kız.
Lise yıllarında tanışarak gerçek bir dostluğa adım atan bu iki genç kız hayatları boyunca sürekli birbirlerine yardım ediyorlar. Tully 'nin ailesinin olmayışı Anna 'nın ailesine yeni bir birey katıyor.
Tully sevgi açlığını kariyeriyle doldurmaya çalışırken Anna kendi yuvasını kuruyor ve üç çocuk sahibi oluyor.
Yapılan hataların neler olduğunu bence kitabı okuyarak daha iyi bilgi edinebilirsiniz. Keyifli ve hızlı akan bir kurguya sahip. Fakat romanın sonunda ki üzücü olay sizi bile derinden etkileyecektir.
Her zaman okuduğum kitaplara çok fazla detay vermediğimi biliyorsunuz ve bunda da yine detay yok :)
Çünkü okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum. 
Yazarın okuduğum ilk kitabı ve geçen yıl aldığım dört kitabı daha var. En kısa sürede diğerlerine de başlayacağım. Yazarın anlatım şekli çok hoşuma gitti diyebilirim. etkileyici ve sürükleyici sakinliği seven okurlar için vazgeçilmez bir kitap halini alabilir :)


16 Ocak 2015

Blogger Etkinliği Çekilişi Sonucu

geçen ay başlattığım blogger etkinliğini çekiliş ile sonlandıracağımı belirtmiştim ve yeni blog arkadaşlara yardımcı olmak maksadıyla yaptığım bir etkinlikti. Sonunda çekilişi sonuçlandırdım. hala blogunu tanıtmak isteyen olursa etkinlik yazımın altına buradan yorum bırakmaya devam edebilir.
Geleyim hemen etkinlik sonucunda yapacağım çekiliş sonucuna.
Öncelikle katılan tüm blogger arkadaşlara teşekkür ederim.
Blogunda da etkinliği duyuran arkadaşlar 2 kez isim yazma hakkı kazanmışlardır. İki kere yazılan isimler kafanızı karıştırmasın :)
Katılan Blogger listesi ;

Random.org sitesinden aldım sonucu :)

Evet kazanan arkadaşımız 44. sıradaki İlayda's Wonderland oldu. Katılımın için teşekkürler canım.
kiriksemsiye2013@gmail.com mail adresine iletişim bilgilerini gönderirsen hediyeleri pazartesi günü kargoya verebilirim.
Bir sonraki çekilişte görüşmek üzere :)

15 Ocak 2015

Bizde Bu Etkinliğe Katılalım ve Sonunda Çekiliş Olsun (Blogger Takip Etkinliği)

Son zamanlarda sürekli bir blogger takip etkinliğidir yapılıp duruyor.Benim de bir kaç yerde etkinliğe katıldığım yerler var ve bu sefer bende blogumda bir blogger takip etkinliği yapmak istedim.Belki aramızda yeni olan blogger arkadaşlar ve blogunu tanıtmak isteyen arkadaşlar vardır diye düşündüm.

Etkinliğin sonunda da etkinliğe katılan yorum bırakan blogger arkadaşların arasından çekilişi yapmayı düşünüyorum.
Tabiki hediyeleri paylaşmayacağım içimden geldiği gibi bir hediye paketi hazırlayıp etkinliğe katılan arkadaşların arasından bir çekiliş düzenleyip gönderimi yapacağım :)))
Şartlar yok aslında blogger tanıtım etkinliğine katılıp blogunu tanıtan herkes çekilişe katılmış olacak.
Blog ismini ve sosyal medya hesaplarınızı yorum bırakarak bu etkinliğe katılmış olacaksınız. Eğer çekiliş için +1 hak istiyorsanız blogunuzda duyurmalısınız.Blogunuzda duyurduğunuz linkinizide yorum bırakırken eklemenizi istiyorum :)
Kırık Şemsiye ;
Öncelikle ben kendimden başlayayım. Tam 1,5 yıldır blog yazarlığı yapıyorum. her konuda yazmaya çalışıyorum. burası benim :))
Hadi bakalım hem birbirimizi takip edelim hemde bunun sonunda çekilişi kazanan talihliyi beliryelim.

Not : Çekiliş için son yorum bırakma tarihi 15 Ocak 2015
Çekilişe katılım tarihini kaçırdıysanız üzülmeyin yinede blogunuzu tanıtmak için yorum bırakabilirsiniz.

14 Ocak 2015

Blogger Etkinliği Sonrasında Vereceğim Hediyeler

Kiminizin bildiği ve katıldığı bir blogger tanışma etkinliği var blogumda. Ve bu etkinlikten sonra 15 ocak ta çekilişle hediye vereceğimi söylemiştim. Hazırladım hediyeleri.
Küçük bir hediye kutusu olmasına rağmen umarım beğenirsiniz. Kendi yaptığım çantayı da çekilişe koydum.
katılan tüm blogger arkadaşlara teşekkürler. Sonucu cuma günü açıklayacağım. Hala katılmadıysanız buradan hemen katılabilirsiniz. Amaç zaten bloggerları yakından tanıyıp takibe almaktı sonuçtada hediye tamamen kendi fikrimdi.
Hediyelerim de bunlar :))

13 Ocak 2015

Google Görsellerinden Çıkmak İstiyorum!!!!!!

Ne zamandır uğraşıyorum, Google ile resmen savaş halindeyim :)
Google görsellerinde adım soyadımla arama yapıldığında şahsi fotoğralarımın çıkması gıcığıma gider oldu. Bu yüzden öncelikle burdan da arkadaşlara seslenmek istiyorum.
Benim blogumda kendime ait bir fotoğrafım yok. Benim kendi koyduğum fotoları zaten çok oldu temizleyeli fakat etkinlikte filan çekildiğim fotoları tabi ki kendim müdahale edemiyorum. Google' a şikayette bulunabiliyorum. Tabi onlarda haklı olarak yoğunluk cevabı veriyorlar. 
Kimini sildirebildim ama diğer arkadaşlarda bulunan şahsi fotolarım hala mevcut olduğunu gördüm. Bu yüzden herhangi bir sosyal medya hesabında tarafıma ait fotolar bulunan arkadaşlardan özellikle rica ediyorum silebilir mi?
facebook, instagram ve bloglarında bana ait fotoğrafları silerlerse çok memnun olurum. Sadece benim gözüktüğüm fotoların silinmesini istiyorum bu çağrımı olumlu karşılayacağınızı umuyorum arkadaşlar.
Hassasiyet gösterip fotolarımı silen arkadaşlara da şimdiden teşekkür ederim :)

6 Ocak 2015

Beyaz Motifli Şal

Daha önce motifli şal yapmıştım ama resimlerle anlatmıştım bu sefer motif yapılışı ile ilgili video çektim ve sizlerle de paylaşmak istedim.
Çok hoş bir görüntüsü oldu. Hemde çok kolay yapılıyor. Kışın gelmesiyle beraber bu tarz şal ve boyunluklar yapabilirsiniz. Daha sonra bir de New York boyunluğumla ilgili yapılış videosu çekip paylaşacağım sizlerle :)





1 Ocak 2015

Bırakın Artık Uğraşmayı Bazı Şeylerimle

Blog ortamına girdim gireli bir çok dostum oldu onlarla yeri geldi güldüm yeri geldi ağladım. Özellikle son dönemde çok iyi dostluklar edindim. Her sıkıntımda koşabilen her sevincimde yanımda olabilen dostlar edinmek güzel.
2014 yılında bir çok şeydende elimi ayağımı çektim. Kırıldım biraz bana yapılanlara. Çünkü güzel dostlukların olmasının yanında zarar verecek olanlarda oldu. Neyse ki tek tek kötüleri eleyip iyilerle kalabildim :)
Bir süreden beri kimseye bulaşıp sataşmadan kimseyle aman şu şöyle yapmış bu böyle yapmış demeden bloguma devam ettim. Fakat şöyleki bu aralar çok fazla hakkımda ileri geri konuşmaları da duydum. Hala arkamdan konuşulupta kendine üzerimden prim çıkaranlar olması sinir bozucu.
Ben o kişidir bu kişidir diye kesinlikle bir şey demiyorum burada sadece genel şeylerden bahsetmek istiyorum. Kaldı ki gerçekten bu blog ortamında dost bulmak zor çünkü birbirilerinin yüzüne bakarak kuyu kazanlarınıda gördüm.Yüzüne bakarken canım cicim yapıp arkasını döndümü bir çok aşağılayıcı söz edenleride var.
2014 yılı benim için güzeldi. Özellikle tekrar aşık olmak ve bir çocuğa sahip olmak çok güzel bir duygu.Bu aşk yüzünden bir çok şeyimden vazgeçmiş olabilirim. Ama doğru yaptığımı bu aralar daha iyi anlıyorum. Aşk için herşeye değer.
Kimse kusura bakmasın ben kimseye karışmadan etmeden yazıp çizdiğim blogumda kimseninde benimle ilgili yalan yanlış hayatıma dair saçmasapan konuşmalarına izin veremem.Herhangi bir sorunu olan direk benimle konuşabilirdi. O kadar yobaz bir insan değilim.Esip gürleyecek tartışma yaratacak insanda değilim. Bu zamana kadar zaten tartışma ortamlarından hep kaçmışımdır. Ben hayatımda ömür boyu yanımda isteyeceğim kişileri tercih ettim. Kimse beni aşık oldum diye yargılamasın. Yada aşkı seçtiğim için küçük görmesin.
Arkamdan saçmasapan alakası olmayan insanlara dahi laf edilmesini gerçekten anlayamadım. Bir gerçek var ben sadece aşık oldum.Kimsenin beni aşık oldum diye ona buna malzeme yapmasına gerek yok. 
Aşk benim için önemli ne olursa olsun herşeyi göze alabileceğim bir duygu. İnsan kaç kere aşık olupta bu denli her şeyi göze alabilir ki ?
Hakkımda yalanlarla dolu saçmalıkların konuşulmasından ziyade hayatımın güzelliklerinden sevinecek insanlara ihtiyacım var. Hiç alakam olmayan yerlerde adımın geçmesine değil.
Belki biraz ağır konuşmuş olabilirim. Ama her kim olursa olsun benim hakkımda doğru olmayan bişeyleri hala konuşuyorsa bana karşı garezi olduğunu düşünürüm.
Ben kimseyi kullanıpta onun üzerinden prim yapıp kendimi acındırıpta etrafımda insan tutmaya çalışmadım. Neysem oyum.Aşıksam aşığım kimsenin beni bunun için malzeme yapmasına gerek yok.
Aslında uzun süredir aklımdaydı bunları yazmak ama kişilerin susup hadlerini bileceğini sandım fakat maalesefki öyle karakterde olmadıklarından bunu sizlerle paylaşmak istedim.
Sevmiyorum arkadaş bu tarz şeyleri.Birinin arkasından laf etmek gerçekten kolay. Fakat düşünülmesi lazım ya birgün dediğim şeyleri duyarda öğrenirse diye. Bu yüzden ben hep insanların yüzüne söyledim herşeyi.Çirkefleşmiş olsalar bile yüzlerine söyledim.
Rica ediyorum artık benim üzerimden prim yapmayın.Gidin ötede oynayın............
Kendi yarattığınız pis dünyada kendiniz ve seçtiklerinizle yaşayın.benden uzak olun. Adımı sanımı saçmasapan hiç konularla alakası olmayan insanlara açmayın.Neyse ki o insanlar az çok doğruyu ayırt edebiliyor da ne olduğunuzu biliyor. 
Yazık çok yazık insan olmanın zor olduğu şu dönemde bu şekilde insan görünümünde insanlarla bir dönem beraber olduğum için ben üzgünüm.
Neyse ki Allah yine sevdiğini gösterdi zarar görmekten kurtardı...

Yeni Yıla Başlangıç


Bugün 1 Ocak 2015. Ne çabukta geçti 2014 hiç anlamadım.
Yeni bir yıl herkese öncelikle sağlık getirsin ardından mutluluk getirsin isterim.
Benim için 2014 çok güzel geçmişti ve 2015'inde öyle geçmesini ümit ediyorum.
Mutlu, sağlıklı ve huzurlu yıllar dilerim herkese :))