24 Aralık 2014

Fırın Makarna

Makarna vazgeçilmezlerimin arasında yer alan yemeklerimden biri. Her çeşit makarnayı severim ve çeşitli soslarla yemeyi de hep tercih etmişimdir.
Bende evde fırın makarna denemesi yaptım. Beşamel sosu oldum olası severim birde üzerine rendelenmiş kaşarın kızarmış hali lezzetine lezzet katıyor. Normalde kaşar peynirini erimiz bir halde yiyemem çünkü midemi rahatsız eder ama makarna da hayır diyemedim :)))

Normalde marketlerde fırın makarna olarak büyük halka ve uzun şeklinde satılıyor açıkçası markete çıkmaya üşendim bende spagettiden yaptım :)
Haşladığım makarnaları cam fırın tepsisine koyduktan sonra beşamel sosunu üzerine döktüm. Beşamel sos için ;
Tereyağ
Un
Tuz
Süt ve karabiber koydum. Tamamen göz kararıyla yaptığımdan miktar veremiyorum :)
Unu kavurduktan sonra içerisine soğuk süt ekleyip tuzu ve karabiberi ekledim. ardından yoğun bir kıvamda beşamel sosumu hazırladım. Cam fırın tepsisine koyduğum makarnanın üzerine beşamel sosumu döktüm. Fırına bu şekilde koyup bir 15 dakika bu şekilde pişirdim. Rendelediğim kaşar peynirini üzerine serpip tekrar fırına yerleştirdim.Kaşar peyniri iyice eriyip kızarana kadar tekrar fırında pişirme işlemini yaptım.
Ben çok fazla sıcak yemek yiyen biri değilim bu yüzden biraz dinlendirip o şekilde tadına bakabildim.
Sonuç; gerçekten güzel olmuştu ve lezzetliydi. İlle de fırın makarna kullanmak zorunda değilsiniz. Benim gibi normal spagetti ile de yapabilirsiniz :))))

6 yorum:

Sevilay Y dedi ki...

merhaba iade-i ziyarete geldim
bayılırım çok da güzel yaparım elinize sağlık :)

Eylem Delacroix dedi ki...

Mmmm nefis görünüyor, ellerine saglik! :)

Mutlu Anne ve Çocuk dedi ki...

Çok güzel görünüyor.

Persephone dedi ki...

Makarnayı kim sevmez ki!:) Emeğine sağlık, enfes görünüyor... Sevgiler...

sule m dedi ki...

Nar gibi kizarmis.Ellerinize saglik.

nilgün aydın dedi ki...

takipteyim. sizi de siteme beklerim.ilginizi çekecektir http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr

Yorum Gönder