4 Kasım 2014

Evde Trileçe Tarifi

Şerbetli tatlılarla pek aram olmadığından genel olarak sütlü tatlıları tercih ediyorum.
Bu sefer Trileçe yaptım.Acemi işi pek bir lezzetli oldu diyebilirim :)))
Bir gün öncesinden aklıma düştü ertesi gün mutlaka denemem gerekiyor diye düşündüm ve denedim.İlk denemeye göre gayet başarılı oldu ev halkı bayağı bir beğendi :)))
Geleyim nasıl yaptığıma ;
Kekin yapılışı;
1 bardak un
1 bardak toz şeker
1 vanilya
1 kabartma tozu
4 yumurta

Miksere şeker ve yumurtayı koyup beyazlayıncaya kadar çırpıyoruz.Daha sonrasında bütün malzemeleri ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.


Ben borcamda yaptım.Öncelikle borcamı yağladım hazırladığım kek karışımını koyup fırında 40-45 dk arası 180 derecede pişiriyoruz.


Şerbeti için ;
1 adet süt krema
1 bardak şeker
4 bardak süt

Bütün malzemeleri bir kaba koyup mikser ile karıştırıyoruz.Süt köpürüyor.Merak etmeyin kekin üstüne döküncede köpük üzerinde kalıyor ama kek onu emiyor.

Fırından çıkardığımız keki biraz soğumaya bırakıyoruz.Tabi kare kare kesmemiz gerekiyor.Ardından hazırladığımız şerbetimizi kekin üzerine döküyoruz.

Trileçeyi yiyenlerimiz bilir şerbeti bol olmalı.Özellikle en güzel yerlerinden biride o şerbeti.Ben çok seviyorum.Hazırda trileçe almış olsam şerbeti az şekerli olduğundan hoşuma gidiyor.Ne de olsa ben tatlıyla pek arası olmayan biriyim.
Eh şerbeti döktük sıra geldi üzerindeki karamel sosumuza :)

4 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağ
1 adet süt kreması

Normalde karamel sos yaparken ben krema kullanmam ama tarifi aldığım sitede kremada dediği için kremada kattım.Bu sayede karamelin hafif yanmış tadını aldı ve yumuşattı.
Şekeri bir tavaya koyup şeker eriyene kadar erittim.Ardından tereyağınıda ekleyip karıştırdım.En son olarak kremayı da ekledim.Yalnız kremayı eklerken dikkat etmemiz gereken hızlı karıştırmak.

Şerbetini emen kekimizin üzerine soğuyan karamel sosumuzuda döküp buz dolabına koyuyorz.Bir kaç saatin sonunda çıkarıp servis yapabiliriz.

Benim için ilk trileçe yapımı ve keyifli bir mutfak macerasıydı :)
Servis tabağında resim çekmek bile nasip olmalı sağolsun ev halkı linç etti.:)
Bu kadar kolay olduğunu bilseydim daha önceden yapardım.
Bu hafta sonu deneyeileceğiniz leziz bir tatlı hadi kolay gelsin. :))

5 yorum:

Eylem Delacroix dedi ki...

Arnavut mutfaginin vazgecilmezi trilece. Harika olmus, ellerine saglik :)

Hüzün Sarisi dedi ki...

Adını duymuştum ama hiç tatmadım. Ellerine sağlık, link kopyalanıp saklandı denemem lazım:)

ceylis dedi ki...

çok güzel gözüküyor
ellerine sağlık =)
canım çekti ama yaa ben emziren bi bayanım :D

Kizsal Seyler dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım çekti :)

Takibe aldım bloğunu bana da beklerim henüz çok yeniyim: http://pembemakyajcantam.blogspot.com.tr

hacer turan dedi ki...

çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık

Yorum Gönder