14 Ağustos 2014

Kitabın Sonunda Ağlayacağım Hiç Aklıma Gelmezdi ''Piruze''

Ah bu Sinan Akyüz.Kitaplarıyla tanıştığımdan beri beni altüst etmesini başarıyor.Bu kadar akıcı bir dille sayfaların nasıl geçtiğini gerçekten anlamıyorum.
Yine elimde yazara ait bir kitap.Bir dönem adından sıkça bahsediliyordu.
''Piruze'' Şam'da Bir Türk Gelin.

Gerçekten kitabı aşırı istekle almıştım ve şuan iyi ki aldım ve okudum diyorum.Çünkü yine kitabın sonunda ağladım.Nedense kitabın sonunda ağladığım kitaplar hep bende bir iz bırakıyor.Ya da o anki ruh halim bunu kabulleniyor.
Piruze,küçük yaşta evlenip Şam'a gelin geliyor.Henüz yaşı 25 dahi olmadan kucağında üç çocuğu oluyor.Eşinin yaptığı onca eziyete göğüs gerip bir gün gözünü karartıp 3 çocuğunu da geride bırakarak Şam'dan kaçmayı başarabiliyor.
Her ne kadar hayatı düzenli de olsa 3 çocuğundan 21 yıl ayrı kalmak,onların özlemiyle yanıp tutuşmak zorunda kalması Piruze'yi hergün kahrediyor.
Kitap sonu tamamen sürpriz olsun mutlaka okuyun.
Çok ayrıntı vermeyi sevmediğimi daha önceki kitap yorumlarımda bahsetmiştim.Yine ayrıntı vermiyorum.
Ana hatlarıyla bahsedip sizi kitapla başbaşa bırakmam gerek.
Yaşanmış gerçek bir yaşam öyküsü olması kitabı gerçekten çekici kılıyor.
Bir de Piruze ve Oğulları diye ikinci bir kitabı daha var yazarın onuda okumaya başlayacağım.
Haydi fazla zaman kaybetmeyin :)


4 yorum:

yasemin demirkaya dedi ki...

hmm merak ettim. gerçi çocuklarını bırakıp kaçması hiç hoşuma gitmedi. yinede okumak isterim

ersgiz dedi ki...

Sinan Akyüz'ün anlatımı şahane gerçekten, çoğu yazar anlatımından dolayı vermek istediği mesajı çoğu okuyucuya aktaramayabiliyor..
Bu kitabını 2 yaz önce okumuştum sanırım, sürükleyiciydi. 2.kitabını bu yaz standlarda görünce acayip mutlu olmuştum. Henüz okumadım ama okunmaya değer olacağını şimdiden söyleyebilirim.. :)

PİSİMEL dedi ki...

Merhaba bloğunuz çok güzel ben de geldim teşekkürler :)
www.pisimel.com

Pembe Kreasyon dedi ki...

Ben de çok beğeniyle okumuştum bunu

Yorum Gönder