14 Ocak 2014

Bir Psikiyatristin Gizli Defteri

Bu kitabı almadan önce hakkında bir çok şeyi okudum yorumları ,tanıtımları falan filan.
Açıkçası okuduktan sonra da bir hayal kırıklığı daha oldu.
En sıradışı vakalar olarak tanıtılıp sıradışı bir vaka göremedim.Ya da ben kitabın yorumlarından ve tanıtımlarından gözümde kitabı çok büyüttüm.
Gary Small Başarılı bir psikiyatrist.Meslek hayatı boyunca güzel başarılara imza atmış bir doktor.Fakat şöyle ki kendisine gelen hastaların problemleri sanki hasta tarafından çözlüyormuş gibi anlatılmış.

Çok fazla tıp terimi var ve kitap bittiğinde çok fazla tıpla ilgili bilginiz oluyor.Dilinizin dönmediği bir çok terim.Bizim depresyon dediğimiz bir çok rahatsızlığa depresyon kelimesinin önüne çeşitli tıp terimleri ekleyerek anlatıyor da anlatıyor.
Aslında bu tarz kitaplarda normal tıp terimlerinin aşırı kullanımı ama eğer tıpla alakanız yoksa oturup bir de bunları araştırmak zorunda kalabiliyorsunuz.
Beni en çok etkileyen vaka çırılçıplak soyunup amuda duran hasta.İnsülin ihtiyacı duyduğunda kilitlenip soyunarak amuda kalkıyor.Tabi doktorunda hakkını yememek lazım bir portakal suyuyla işi hallediyor kız normale dönüyor.
Eğer tıpla ilgili kitapları yalayıp yutmak istiyorsanız okuyun derim ama böyle inanılmaz vakalar okumak istiyorsanız okumayın çünkü beklentiyi karşılamıyor.Ne yapalım sağlık olsun bir daha ki kitaba artık :)

9 yorum:

Hayatın İçinden dedi ki...

okumak istiyordum büyük beklenti vardı bende de:) yorumunu okuduğum iyi oldu sevgiler.

Renkli Dünyam dedi ki...

Ben sevmiştim ya öyle çok takılmamıştım terimlere okumadım bile:D

Bademle Buduk dedi ki...

Ben bunu okumak istiyorum, ilgine :))

Kitap Güzellik dedi ki...

Yaa üzüldüm şimdi bu yorumu okuyunca. Dün yaptığım kitap listeme hemen alınacak diye kocaman harflerle yazmıştım oysa ki.. Büyük beklentilerim vardı dogrusu.. Bilgilendirme için çook teşekkürler

Esra Hanedan dedi ki...

İyi okumalar canım :)

Esra Hanedan dedi ki...

Terimler yordu benide :)

Esra Hanedan dedi ki...

Tabiki baby :)

Esra Hanedan dedi ki...

Terimlere takılmazsan beğenebilirsin :)

NarÇelen dedi ki...

ben çok beğenmiştim kitabı.
terimleri kullanması beni rahatsız etmemişti, hoşuma da gitmişti hatta, tıpla ilgim olmasa da bi kulak dolgunluğu.
bir de psikolojide cidden psikiyatristin belki bir cümlesi farkındalık yaratıp,hasta kendi kendine düzelebiliyor. Yalom'un vakalarında da var aynı şey.
beğenmemene üzüldüm..

Yorum Gönder