4 Aralık 2013

Anne Olmak? Doğuştan mı? Sonradan mı? İçgüdüsel mi?




Hadi şimdi bu soru da ne deyin  ? Açıkçası bu aralar takıldığım bir soru.Kendi kendime de sorar oldum.

Şöyle ki Anne olmak sanki her kız çocuğunun her kadının içinde olan bir şeymiş gibi geliyor bana. 
Düşünsenize henüz 3-4 yaşına geliyor kız çocuğu.Kucağında oyuncak bir bebek bu benim kızım bu benim oğlum şeklinde rollere bürünüyor.Yetmiyor ergenlik çağındaki genç kızlar evlilik hayallerine tutulup kız çocuğum olsun erkek çocuğum olsun hayalleri kuruyor.Kadın oluyor ve çocuklara düşkünlük başlıyor.
Daha küçük bir kız çocuğuyken bile anne modeli hep içinde oluyor.Büyüdükçe daha mı çok ortaya çıkıyor acaba bu içgüdüsel duygu.
Her kadının mutlaka bir bebeği olmalı.Her ne kadar çocukları büyüse de hep bebekmiş gibi kalıyor anne için çocukları.Sonradan anne olunmuyor bana göre.Anne olmak anne karnındayken ortaya çıkıyor gibi.
İç güdüsel olarak kız çocuklarında var bence ve büyüdükçe bir çocuğa sahip olma hissi daha çok artıyor.Artık çocukken oynadığı cansız plastik bebekler yetmiyor.İçinde bulunan güdüsünü dünyaya bir bebek getirerek bir nebze olsun bastırıyor belki.Çünkü anne için bir bebek yetmiyor.Her defasında ne kadar acılar çeksede yine de tekrar tekrar anne olmak istiyor.Acaba oyuncak bebeklerle büyümüş olmamız mı hata diye de düşünmüyor değilim.
Kız çocuğu bebekle oynar erkek çocuğu arabayla.Sanki kız çocukları büyüdüğünde anne olacağını henüz küçücük bir çocukken öğrenmeleri gerekiyormuş gibi.
Bu yüzden İç güdüsel bir duygu bence bu.İster istemez içinden gelen duygularla hareket etmeye başlıyor insan.Çok tuhaf bir şey bu açıklaması yorumlaması bile enteresan.Bana göre içgüdüsel bişey olduğundan oyuncakçıya bile götürseniz kız çocuğu direk oyuncak bebeklere yöneliyor.

Peki sizce bu durum nasıl açıklanır nasıl yorumlanır ?


8 yorum:

Bademle Buduk dedi ki...

Oyuncak bebek seven birçok erkek çocuğu gördüm ben, aileler engel oluyor, yönlendiriyor

Esra Hanedan dedi ki...

eh aslında oda doğru :)

DiEfAy dedi ki...

Yumurtalıklıklardan dolayı olabilir, kadınsal hormonlardan dolayı. Ama kesinlikle haklısın

Sinem Kurt dedi ki...

Annelik bambaşka bir duygu ben bekarken hiç istemezdim belki ondan mıdır diyede suçluluk duyarım birinci çocuğumu düşürdüğüm için kendi kendimi suçlarım ne vardı bu kadar istemeyecek diye. evlendim evleneli de isterim o duyguyu iki ayda olsa yaşadım ve kesinlikle içgüdüsel diyorum ben.Rabbim tekrar nasip eder ve bu sefer kucağıma alabilirim inş. Zor yani hele benim gibiler için anlatılmaz bir şey. dileyen herkese nasip etsin Allahım

MissPoine dedi ki...

Ben çocuk sahibi değilim. Ancak ,kesinlikle doğuştan olduğunu düşünüyorum. Bazen annemin bana verdiği tepkileri sevgilime ve kız kardeşime gösterdiğimde anneme hak verme sebebim oluyor bu durum. Karşıdan karşıya geç, aman üşütme, aç mısın, ne yedin gibi şeyler... İç güdünün bir tek annede olduğunu söylüyorlar ancak iç güdü annelerde daha doğrusu olmaz çünkü sadece hayvanlara özgüdür. İç güdü kavramı biraz farklı.. Belki kadınlık duyguları diyebiliriz. Gerçekten bir kadın ruhen hasta değilse annelik duygusu kesinlikle vardır. Allah yavrusu olmayanlara nasip etsin inşallah :) Bende sözlüyüm 1.5 yıl var evliliğime mantıken düşünmüyorum evlenir evlenmez ancak insan istiyor yaa büyüdükçe o istek artıyor :) Bebek çok mu seviyorum (yani başkasının kucağında falan) yoook ama annelik duygusunu derinde bir yerde hissediyorum :)

love and smile dedi ki...

Hormonal belki de.. çünkü kadınsı erkeklerde de o incelik koruma içgüdüsü baskın ya onların da hormonal olduğunu düşünürüm hep...

gizem'in blogu... dedi ki...

Bence küçükken kız çocuklarına öğretiliyor annelik, hepimiz annemizden ne görüyorsak onu yapmıyor muyuz... hayatımızda annemizin tekrarıymışız gibi hissettiğiniz olmuyor mu... "Aa Annem gibi söyledim, Annem gibi yaptım" dediğiniz an olmuyor mu...
eğer kız çocuğuna doğdugu günden ve bir şeyleri fark etmeye başladığından itibaren bebek oyuncaklar alırsanız, hep o tarz oyuncaklara yönelir... erkek cocuğuna barbie bebek alırsanız, benim oynamam gereken oyuncaklar bunlar değil diye düşünmez... arabalara da gider, bebeklerle de oynar... çünkü onlara farkı ve neyin doğru neyin yanlış olduğunu biz öğretiyoruz...
asıl annelik hissi doğum anında ve ondan sonrasında başlıyor... sanki sihirli bir değnek size dokunmuşcasına ne yapacağınızı, nasıl koruyacağınızı biliyorsunuz... bana göre sihirli bir olay annelik..
Sevgiler,
gizemin-blogu.blogspot.com/

Cihan'in Bahcesi dedi ki...

allahin bizlere verdigi en guzel bir duygu,,,duygunun otesindee.......
bende boyle dusunuyorum:)
sev

Yorum Gönder