11 Eylül 2013

Süzme Mercimek Çorbası

Uzun zamandır havaların çok sıcak olmasından dolayı yaz aylarının da etkisiyle çok fazla çorba yapılmaz,hasta olmadıkça :)
Bu hafta izinli olduğumdan sanırım kendimi mutfağa vereceğim.Sabah canım istedi ve süzme mercimek çorbası yaptım :)
Öncelikle bir miktar mercimeği suya katarak kaynattım zaten mercimek hemen yayılıyor.Ben ölçüyü sevmiyorum önceki tariflerimde de belirtmiştim bunu göz kararı koydum tencereye kaynatmaya başladım.
Ardından mercimek kendini kaybedince (bu benim bir tabirim) süzgeçten geçirmeye başladım.Un kavurarak yapmıyorum açıkçası unlu çorbalar hiç hoşuma gitmiyor.
Süzdükten sonra biraz daha su katarak kaynatmaya başladım ve biraz da tereyağ kattım.Tencerede iyice kaynamasını sağlayıp 1 adette tavuk bulyon attım içine biraz da öyle kaynadı ve servise hazır hale geldi.Fakat serviste de az bişey tereyağ içine pul biber koyarak kavurdum ve servis kasesine aldıktan sonra üzerine döktüm yanında da limon olmazsa olmaz tabi biraz da nane :)

Bir mutfak işini daha halletmiş oldum tadı çok güzel olmuş bu arada :)
Ayrıca çorba içmeyi özlemişim :)))

10 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...


AFİYET OLSUN

miyav kedicik dedi ki...

Öyle çok severim ki süzme mercimek çorbasını.. ama ben üşeniyorum süzgeçten geçirmeye heme blenderden geçiriyorum tabii tadı süzme gibi olmuyor..
Bol limonlu ne güzel olue ellerinize sağlık afiyetler olsun..:))

Bademle Buduk dedi ki...

Canım benim Kıyamam ben sana maşallah

elmass dedi ki...

ellerine sağlık afiyet olsun... yazın yapılmıyor bizdede oğlum bikaç kez istediği için yaptım..

SEZEN BAHÇELİ dedi ki...

canım mercimek .çorbasına bayılırım. ben ilk mercimeklerle birlikte bir patates ve bir soğan da koyuyorum. hem daha lezzetli hem daha besleyici oluyor. tavsiye ederim =) afiyetler olsun =)

Esra Hanedan dedi ki...

evet öylede deneyebilirim teşekkürler canım :)

Esra Hanedan dedi ki...

bende hasta olacağım heralde ondan çok istedi canım :))

Esra Hanedan dedi ki...

hahahaha alemsin yaaaa :)))

Esra Hanedan dedi ki...

teşekkğr ederim :))

Esra Hanedan dedi ki...

teşekkürler canım bu sefer bende üşenmedim :)

Yorum Gönder