13 Eylül 2013

Aşkla Ölen Bir Adam ''Senden Önce Ben''

Kim sevdiğini bile bile ölümünde yanında olmak ister ki yada sevdiğine son kez sarılıp hikayesini anlatmak ister ?

''Senden Önce Ben'' kitap bitti de okuyup son sayfasını kapattığınızda kendinizin de bittiğini hissedebilirsiniz.
Kuadripleji hastası bir adam ve henüz hayatına yön vermemiş bir kadın.Muhteşem bir aşka imza atacaklar diye beklerken birinin hayatına kendi isteğiyle son vermesi.
Boynundan aşağısı geçirdiği trafik kazasında tutmayan Will.
Çizgili çoraplara bayılan evin bir şeyi beceremeyen kızı olarak bilinen Lou.
İki hayatta hiç olmadıkları zamanda birleşiyor ve beraber geçirdikleri zaman sonrasında Will'in Dignitas Kliniğine giderek hayatına son vermesini anlatılıyor.
Kitap bittiğinde yüreğinizde tahammül edilemez bir buhrana giriyorsunuz çünkü bu nasıl olur diye kendinizi sorgulayıp duruyorsunuz nasıl insan tam sevdiği birini bulmuşken kendini öldürme kararını yine de yapmasına şaşırıyorsunuz.
Boynundan aşağısı felçli bir hastanın yaşayacağı güzel bir hayatı olmayacağını düşünen kendini buna  inandırmış başarılı ve yakışıklı iş adamı geçirdiği trafik kazasından sonra bunalıma girerek kendini öldürmek için intiharlara kalkışıp ve günün birinde bakıcısı olarak işe başvuran kadınla tanışır.Genç kadın 6 ay sonra kendine klinikte ötanazi uygulaması yaptırmak için ailesiyle sözleşmesi yaptığını öğrendikten sonra adamı bu fikrinden vazgeçirme çabalarına girişir fakat adam öyle kararlı ki hiçbirşey bunun önüne geçemez.Çünkü kafasına koymuştur yaşaması gereken hayatın bu olmadığına inanır.Zavallı genç kız adam için bir sürü plan ve eğlence dolu seyahatler hazırlar.Bütün bunlar olurken biribirlerine aşık olduklarını içten içe sevgi beslediklerini anlarlar.Zaman çok geçtir adam bir kere kafasına koymuş yaşadığı hayatı haketmediği için mutlaka ölmesi gerektiğini düşünür.Her ikisi de hayatlarının en güzel 6 ayını birlikte geçirir.Birbirlerine en iyi teselli de bu olsa gerek.
Kitap bittiğinde Dignitas Kliniğini araştırdım yüzlerce video ve bilgi var.İsviçredeki bu klinik yasal bir klinik ve hergün bu kliniğe başvuran milyonlarca hasta var.
Yazarın akıcı dili kitabı nasıl bitirdiğinizi farkettirmiyor bir bakıyorsunuz son sayfadasınız.
Hayatın gerçekleri aslında yazılan her cümle.
Kendimiz böyle bir durumda olsaydı yine de gidip ötanazi yaptırırmıydık bilmiyorum ama Will aslında bencil değil bana göre çünkü kendiyle beraber Lou'nunda hayatını zindana çevirmek istemediğini çok iyi biliyor.
Çok mu bunaldınız hayattan o zaman aynı kitabın tanıtımlarında ki gibi bir kahve,2 paket selpak ve ''Senden Önce Ben'' alıp bir köşeye çekilin ve okumaya başlayın ağlamayı kesin garantileyen bir kitap....

2 yorum:

uykusuz balik dedi ki...

Bende bu kitabi yorumlari okuduktan sonra tam aglamalik diye aldim ama nedense aglatamadi beni:( kitabi is yerinde okudugum icin belkide tam konsantre olamamis olabilirim. Onun disinda hikayesi kurgusu akiciligi cok guzel fakat aglatmak konusunda benim beklentilerimi karsilamadi. Yada ben duygusuzlasmis olabilirim. Yinede okumak isteyenlere tavsiye edebilirim.

Poliship dedi ki...

Merak ettim kitabı.Şimdi Aynı yıldızın altında yı okuyorum.Ondan sonraki ruh halim kötü olursa bunu okuyamam galiba :)

Yorum Gönder