7 Ağustos 2013

Manikür ve Pedikürde Hijyen


Biz bayanlar özel günlerde kuaförlere gitmeye bayılırız. Günlük bakımında çoğu bayan dikkat etmez el bakımı ve ayak bakımıma.
Kış geldiğinde ayağımı kimse görmüyor diye pediküre gidilmez,yaz olduğunda da nasıl olsa havalar güzel gerek yok diye bakılmaz ellere ve ayaklara.
Bence bir kadının elleri ve ayakları her zaman çok düzgün ve bakımlı görünmeli.İşim icabı sürekli bayanlarla olunca da mecbur ilk dikkati çeken eller ve ayaklar oluyor.Gerçekten gün içerisinde bir kremi sürmeye bile üşenen bayanlar var :)
Bu bakımı bayanlarla sınırlandırmakta yanlış aslında artık erkeklerde manikür ve pediküre giderek el ve ayak bakımına önem veriyor.
Dün yine bir kuaför salonundaydım ve salon gerçekten güzeldi.Çalışanları da çok güleryüzlüydü. Bayram telaşesi başlamış,tabiki manikür ve pediküre gelen müşteri sayısı normal zamandan daha fazla.Sanki bir tek bayramlar ve özel günler varmış gibi.
Kuaför ve güzellik merkezlerinde yapılan manikür ve pedikürün hijyenini gözlemlemek istedim.Herkese kullanılan pens ve makaslar,suyu değiştirilmeyen pedikür suyu ve herkesin ayağına kullanılan törpü.Bu ne kadar hijyenik oluyor pek anlam veremedim.Bayanın ayağını beklettiği su işlem bitene kadar kullanılıyor ya da herkese kullanılan manikür ve pedikür aletlerinin çoğu yerde steril edilmeden kullanılıyor.
Avrupa da pens ya da makas kullanılmadan yapılan bu işlemler Yurdum da maalesef etler kesilerek ve pis bir şekilde yapılıyor.Gidilen salon ne kadar da dört dörtlük olsa çalışan bayanlar nasıl alıştıysa öyle yapıyor işlemlerini.
Hijyenle alakası olmayan bu işlemlerde bazen hastalıklarda meydana gelebiliyor.Keserek manikür ve pedikür yaptırmak sağlık açısından da gerçekten riskli.Bir çok hastalığın kan yoluyla bulaştığını bildiğimiz halde hala bu işlemlere devam ediyoruz.Bakımlı ve güzel görünen eller ve ayaklar için bu kadar sağlıksız işleme gerek yok bence ve bana kalırsa gittiğiniz salonlarda da o pedikür suyunu değiştirttirin ve eğer keserek manikür  pedikür işlemi yaptırıyorsanız mutlaka kendi pens ya da makasınız olsun.Gerçekten hijyen olmayan işlemleri kendinize yaptırmayın.
İşim gereği salonların bir çok açığını yakalayabiliyorum :)) Özellikle bu hijyen konusunda takıntılı biri olarak manikür ve pediküre gitmiyorum :)) Evde kendi kullandığım ürünlerle yapıyorum bu işlemi.Hangi ürünlerle yaptığımı daha sonra geniş geniş anlatacağım :))

Peki siz nasıl yapıyorsunuz ya da yaptırıyorsunuz el ve ayak bakımınızı?

2 yorum:

oturan boğa dedi ki...

Çok dikkat edilmesi gereken bir konu gerçekten. Kendi manikür ve pedikürünüz ile ilgili postu dört gözle bekliyorum :)

Esra Hanedan dedi ki...

çok kısa bir sürede paylaşacağım :))

Yorum Gönder