17 Ağustos 2013

Kitap Hırsızı ; Finishledim :)

Bir haftadır savaş vererek okuduğum kitap sonunda bitti.Aslına bakarsanız artık o kadar methedilen kitapları okumayacağım.Sırf merakıma yenik düşüyorum.Kitap Hırsızı da bunlardan biri.

Sonuç olarak beklenmeyen bir sonuçla kapanıyor ama Almanya'da Nazilerin yaptığı ettiği savaşların ve Yahudilerin gördüğü zulme biraz değinmiş ama açık açıkta anlatmıyor.
Sonradan aile olmuş kişilerin birbirine bağlılığı gibi bir şey çıktı ortaya.
Küçük bir kızın kardeşini kaybetmesiyle başlıyor herşey. Sonrasında alman bir aileye evlatlık götürülüyor.Kardeşiyle götürüleceği aileye kardeşinin ölümünden sonra tek başına teslim ediliyor ve her gece kardeşinin ölüm anının kabuslarını görüyor.Üvey babası okumayı öğretiyor ve evlerine bir gün Yahudi bir genç geliyor onu nazilerden saklamaya uğraştıkları anlatılıyor.
Üvey anne biraz kötü izlenim verse de aslında küçük kızı seviyor.Kızın büyüyüp 14 yaşına gelene kadar ki olayları içeriyor.Arada da ölen insanların ruhlarını toplayan varlık var.Kitabın anlatımı varlığın ağzından zaten.
En güzel cümle ''ölümün bile duyguları var''.Bu cümle çok hoşuma gitti.Oturup düşünüldüğünde gerçekten ölümün bile hisleri olduğunu kafanız da kurabiliyorsunuz.
Açıkçası acaba diğer sayfa da ne olacak düşüncesini yaşatmadı belki de ben o tarz duyguları yaşatan kitapları daha çok sevdiğimdendir.
Kitabın sonunda küçük kızın savaşta kaybettiği üvey anne babasının ,komşularının,arkadaşlarının ölerek tek başına kalması tasvir ediliyor.
Yine kitapta dikkat çekilecek nokta din,dil,ırk olmaksızın herkesin insan ve dost olacağı kavramı anlatılmaya çalışılmış gibi.
Okunmayacak bir kitap değil fakat ben sevemedim bana hitap eden bir kitap değildi.Önerirmisin derseniz de okumanızda yine de fayda var. :)
Eh bir daha ki kitaba saklıyım bütün hevesimi :))))

2 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

benimde okuyup okullara bağışladığım kitaplar arasında bu. bende ödüllü kitaplardan uzak duruyorum.

Esra Hanedan dedi ki...

Ödülü neye aldı anlamadım zaten belkide çeviri hatalıydı

Yorum Gönder