7 Ağustos 2013

Bir Beslemenin Günlüğü - Bitti

Hiç bitmesin dediğim bir kitaı daha bitirdim.Kitap dayanmaz oldu bana acayip sarıyor bu son zamanlarda ki kitaplar.
Hüzün dolu bir son bekliyordum ama güzel bitti.Hüzün yine var ama sonunda iyilerin galip gelmesi çok iyi oldu.
Siyah ve beyaz ırkın arasındaki çatışmayı çok iyi anlatan,ailenin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlatan bir eser.
Lavinia ve Belle, benzer iki hayat ve farklı 2 aile yapısı.Bir sürü çocuk kimin kime gittiği ne yaptığı belli değil ama içine keder doluyor insanın.
1800 lü yılların Amerikasında yaşanan köle kavramının ne olduğunu belirtiyor.Siyah ırkın neler çektiğinide güzelce tanımlamış.
Hala siyah ve beyazın çatışmasını yaşayan bir çok ülke var ve birbirlerine yaptıkları eziyetlere doymuyorlar.İnsanları ırkına göre seçmenin anlamsız olduğunu çok iyi özetlemiş aslında.
Bir insanın ailesi olmazsa nasıl sahipsiz olacağı ve ailenin kişi üzerindeki etkisi var kitapta.
Bir yanda aile kavramından yoksun bir aile, bir yanda ailenin ne demek olduğunu öğreten bir aile.Hangisini seçerdik ? Tabiki aile kavramını bilen bireylerle yaşamayı tercih ederdik.
Açıkçası kitap için söylenecek çok şey var tavsiyem mutlaka okunması çünkü her sayfa her bölüm ayrı birşeyler katıyor ve uzun uzadıya anlatıpta merakınızı kırmak istemiyorum.
Yine çok etkilendim bir kitaptan ve ailem olduğu için binlerce kez şükretmem gerektiğini anladım.
Bazı bölümlerinde gözlerim dolar gibi oldu bu hissi yaşamanızı isterim hayatınızdaki sevdiklerinize sahip çıkmanız gerektiğini bilin :)

2 yorum:

Yüreğimin İklimi dedi ki...

benimde severek okuduğum bir kitaptı.
sevgiler hayırlı bayramlar.

Esra Hanedan dedi ki...

okurken çok büyük keyif aldım diyebilirim .. sizede mutlu bayramlar :)

Yorum Gönder