14 Ağustos 2013

Arabada Yangın Tüpü

Her sabah işe gidiş yolculuğum babamla başlıyor.Yakın bölgelerde çalıştığımızdan sabahları kendisi bırakıyor.Buda bir rahatlık bana :)
Bu sabah yolda insanlarımız ne kadar bilinçsiz olduğunu bir kez daha öğrendim.
Her sabah Habibler tarafından trafikte oluyoruz.Bu sabahta aynı klasik yoldayız.Uzaktan bakınca bir yer yanıyor gibi ya da kaza olmuş  gibi görünen dumanlar çıkıyor.
Sağ şerite minibüs çekmiş alev alev yanıyor.Minibüs şoförü elinde bir yangın tüpü araçlarda olması gereken cinsinden.Yol ortasına kadar arabalara elinde sallıyorki varsa verin diye.

Kimse bu durumu umursamıyor herkes yol telaşı dönüp bakmıyorlar bile.Yurdum insanı ölümlü bir kaza oldu mu izlemekten trafik yaratıyor ama adam arabasını kurtaracak değil trafik yaratmak insanlık bile yaratamıyorlar.
Minibüs duman içerisinde içerden yanıyor  garibim minibüs şoförü kendini resmen yırtıyor kimsede yardımcı olmuyor nereye gidiyor bu milletimin kafası ve vicdanı.
Babama arabayı durdurturup yangın tüpümüz olup olmadığını sordum kendisi bilmiyorumki var mıydı diye bir tepki verdi.Arabayı durdurduk bagajdan yangın tüpü çıkınca bir oh çektim resmen.Sanki o minibüs şoförünün acısını yaşadım.
O saatte trafikte olduğuna göre bellki ekmek kapısı o minibüs onun.Belki servis çekiyordu belki de kendi çalışıyordu.Bunların hiçbirinin önemi kalmasa bile bu sabah gördüm ki insanlık azalıyor.
Geleyim yangın tüpüne normalde araçların hepsinde olması zorunlu ilk yardım malzemesi olarak geçiyor.Fakat herşeyde olduğu gibi bunda da eksiğiz.Kimsede yardım etmiyor dediğimde babamın ilk tepkisi ''yokki kimsede''.Madem bu kadar zorunlu bir ürünse neden araç muayenelerinde bunu kontrol etmiyorlar anlamadım.
Hoş yurdum insanı her şeye bir kulp bulur biraz daha empati kurularak yaklaşılsa aslında bende dahil insanlığın ölüyor olmasına inanmam  :(

6 yorum:

Ayse Hanedan dedi ki...

Aslında araç muayenelerinde zorunlu,ne varki yurdum insanı bunu bile komşudan,arkadaştan ödünç alır olmuş,ancak kendi başına böyle bir sorun gelince değerini anlıyor..o zamanda geç kalmış oluyorlar:(

Esra Hanedan dedi ki...

ah bide herşeyi kuralına göre yapsak

serap savur dedi ki...

Malesef gün geçtikçe duyarsız toplum olduk geçenlerde 2 gün arayla eskişehirdede 2 araç yandı birisi trafikde tutuşmuş diğeri harekete geçerken ne oldu 2si de hurdacıya satıldı .Hurdacıya satılmalarının nedeni ise trafik sigortalarının tek taraflı hasarları ödememesi (sigortacıyım buarada)Biraz daha katıkural uygulanmalı türkiyedede bence yaptırım uygulanmalı..

Sevgiler..

MissPoine dedi ki...

Duyarsizlar kendi baslarina geldi mi gorurler.. Ornek alinacak bir davranis taktir ediyorum. Hangi sehirde yasiyorsun bilmiyorum ancak Duzce-İstanbul arasindaki insanlar cok soguk kanlilar adeta robotlar. Cukurova bolgesinde boyle degil. Eskiden daha yardim severlerdi biraz azaldi acikcasi ancak kesinlikle diger sehirler gibi soguk kanli insanlar degiller. İstanbulda adamlar iki adimlik yeri takip etmiyor. Ben Duzceye ilk gittigimde sok gecirmistim adeta robot gibi olmuslar. Siz cukurovada bir yol sorun on kisi basiniza toplanip yardimci olmaya calisir. Biri kavga mi ediyor ayirmaya kosarlar... Komsu karisini mi dovuyor o kapilar kapanmaz polis cagirilir. Adamin biri bayilmis mi herkes basina toplanir :D İnsallah buralar da oralar gibi olmaz. Bir ic dokme gibi oldu ancak vaktiniz zamaniniz varsa buralara da gelin derim :)

Esra Hanedan dedi ki...

Hiç bişey kar etmiyor bu insanlara bir çok araç hala bu şekilde trafikte gezebiliyor :(

Esra Hanedan dedi ki...

İstanbulda olduğumda burda kimse birbirine günahını vermez anadoluda daha bir başka hayat insanların içinde merhamet duygusu bitmemiş orada ama yavaş yavaş onuda öldürürüz biz.

Yorum Gönder