10 Ağustos 2013

Ağlamak İstemeyen Okumasın - İncir Kuşları

Bugüne kadar bütün okuduğum kitapları unuttum kitabı kaparkeen.Neler olup dönmüş Dünya ne kadar acımasız olduğunu bir kez daha tokat gibi suratıma vurdu.

Evet bitti İncir Kuşları.Yine bir hüzün yine bir keder sardı içimi bu sefer gerçekten acayip şekilde etkilendim.İnsanın aklı almıyor böyle şeyler olabildiğine ya da günümüzde çok görmüyoruz bu tarz olaylardan ondan olsa gerek.
Suada,kitabın ana karakteri.Çektiği acılarda adeta sanki sağ omuzunda onunla beraber gezip Ona olanları gözlerim görmüş gibi okudum kitabı.Öyle akıcı bir şekilde yazılmış ki şimdi nereye gidecek başına ne gelecek nasıl yaşayacak merakı yiyip bitiriyor.
Masum bir kızın sevgiden aşktan beklediği herşey bir anda yerle bir oluyor.Hikayenin gerçek olması da bir o kadar yaralayıcı.
Ben kitapta eşsiz bilgiye sahip teyzeyi çok sevdim.Herkesi herşeyi çözmüş,tarihi adı gibi bilen bilge bir teyze.Ölümü erken oldu ve ben sanki kendimden biri gitmiş gibi hissettim.
Yer yer kitapta zaten ağlama noktasına geliyorsunuz ve yutkunuyorsunuz.İçiniz parçalanıyor ama elinizden bir şey gelmiyor.Yine de herşeye rağmen tüm kötülük ve pisliklere rağmen küllerinden tekrar doğabiliyor Suada.
Genç bir piyanist.Sanat okuyup sanatçı olacağım derken henüz aklının ucundan bile geçmeyecek acılar çekip ayağa kalkabiliyor.En çokta sonunda o sevdiği adama kavuşması var ya yine birşeyler düğümleniyor boğazınıza ve devam ediyorsunuz okumaya.
Sayfalarda beğendiğim sözler vardı beni çok etkiledi kitap.Hala da etkisindeyim.Bu seferki tuhaf bir hüzün oldu.





Aslında her bölümde ayrı bir cümle var bir şeyleri net bir şekilde yüzünze vuran.
Sırpların yaptığı düşmanlığı en ince ayrıntısına kadar anlatmış Sinan Akyüz.Zaten yazarın kendisine köşe yazılarından ilgim vardı kitapla beraber daha da arttı.
Uzun bir süre kitabın etkisinde kalacağım belli çünkü you tube aracılığıyla o döneme ait bir kaç video izledim ve yüreğim kaldırmadı daha fazla bakmaya.
Gerçekten kitabın bölümleri aklıma geldikçe de gözlerim hafif dolar gibi oluyor.Lütfen duygusal sulugözler okumasın kitabı günlerce toparlanamaz bence.Son dönemlerde okuduğum kitapların en iyisiydi.

4 yorum:

acemi blogger dedi ki...

Geçen sene başlamış biterememiştim. Bu sene bitirmeye niyetliyim.

Esra Hanedan dedi ki...

Baştan başla sen ona :))

gizem'in blogu... dedi ki...

uzun zamandır elime kitap alamıyordum, cümleler hoşuma gitti, sayende edinilecekler listesine girdi bu kitap...
teşekkürler...

Esra Hanedan dedi ki...

bencede okumalısın beğeneceksin :)

Yorum Gönder