2 Temmuz 2013

Makarnadan yalancı mantı

Herkes gibi bende makarnaya bayılanlardanım ve her çeşit her tür sosla yerim.Yine yollarda iş başındayken aklıma düştü makarna ve bu seferde mantı makarna yapmak istedim.
Ben zaten normalde de makarnayı mantı gibi yemekten büyük zevk alırım bu yüzden genelde yoğurtlu üzerinede kırmızı biber sosuyla süsleyip yemek hoşuma gider.
Koştur koştur eve geldim hemen kıymayı dolaptan çıkardım. Donmuş kıyma çabuk açılırmı ki diye uğraşırken attım sıcak suyun içine hoop çözüldü bile.Hemen "1 adet soğan ve sarmısak rendeledim üzerine karabiber ve tuz ekledim.Böylelikle makarnamın iç harcı hazırlanmış oldu.


Kıymamı ve makarnalarımı bir kaba aldım ve makarnaların içini kıyma harcımla doldurdum.İyice bastırmak gerekiyor içine çünkü haşlanınca iyi bastırılmazsa kıymalar içinden atıyor.Bu yüzden de kıyması dışarda bir mantı makarna olmuş oluyor :)
Doldurma işlemi bittikten sonra doğru tencereye gidiyor makarna mantım...
Makarnanın haşlanmasıda bittikten sonra isteyen sarmısaklı yoğurtta hazırlayabilir ben genelde sarmısak yiyemediğim için yoğurdumu hep sarmısaksız hazırlarım.Yoğurttan sonrada tereyağını eritip birazda pul biber koyarak makarnanın yağını hazırlamış oluyoruz.
Mmmmmm nefis görünüyor ve dayanamayacağım hemen yemeye başlasam iyi olur ve denemenizi tavsiye ederim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder