10 Temmuz 2013

Komik Görünümlü Süt Helvam

Acayip tatlı krizim tutmuş bir durumda eve girdim.Öyle şerbetli tatlı sevenlerden değilim daha çok sütlü tatlılardan yana tercihimi kullanıyorum.Eve girer girmez şipşak ne yapabilirim diye düşünürken aklıma süt helvası düştü.Hem sütlü tatlı hemde aşırı bir tatlılık yok orta derecede.Yapması da çok kolay.
Şimdi birden bakınca tatlıyla pek alakası yokmuş gibi duruyor,açıkçası borcam sığmadı fırına bende mecbur kaldım fırına atılma aşamasında balık figürlü fırın tabağını kullanmaya :))
Yapılışına gelince ölçü kullanmayı pek sevmem ama bu tatlıda biraz dikkat etmek gerekiyor kıvam tutturabilmek için.
1 litre süt
250 gr margarin yada tereyağı(bu yağ bana fazla geliyor bu yüzden ben tat versin diye az tereyağ azda sıvıyağ koyuyorum)
1 bardak un
1,5 bardak toz şeker
1 vanilya (ben koymayı unuttum yaparken ama siz eklerseniz hafif bir aroma veriyor.)
Süt ile şekeri bir tencereye koyup kaynatıyoruz.Ayrı bir kaptada tereyağını eritip unu katıyoruz.Çok fazla yakıpta esmerleşmemeli un çok kısık ateşte kavurabilirsiniz.Daha sonra kaynayan şekerli sütün içerisine vanilyayı ekleyip yavaş yavaş un karışımının içine döküyoruz.Topaklanmaması gerekiyor.İkisini de karıştırdıktan sonra ocakta biraz daha kaynatıp borcam yada benimki gibi bir kabın  :) içerisine alıyoruz.Önceden ısınmış fırın içerisinde üzeri kızarana kadar bekletiyoruz.
Dilerseniz üstünü süsleyebilirsiniz ama tadı muhteşem oluyor pratik bir tatlı.Denemenizde fayda var derim :)

2 yorum:

Bademle Buduk dedi ki...

Elinize sağlık lezzetli olmalı
Dondurmayla nasıl giderdi acaba

kırık şemsiye dedi ki...

Denemedim ama güzel olabilir

Yorum Gönder