20 Temmuz 2013

Güllaç Yaptık Biz

Akşam üzeri kardeşimle mutfağa girip güllaç yaptık beraber. Tabi ben yaptım da kardeşimde yufkaları verip resim çekti bide kirlettiklerimi yıkadı :)
Marketten alınan güllaç yufkalarını ıslatıp güllaç yapmakta ne var sanki diyebilirsini ama gerçekten kıvamını tutturmak zor. :)

Paket üzerindeki tarife yine uymadım.Paket üzerinde 3 lt süte 800 gr şeker diyordu ben ölçü kullanmadığım için yine göz kararı yaptık. Ayrıca öyle vıcık vıcık sütün içerisinde yüzsün istmedim güllacım.
1.150 lt gibi süt(1 lt +1 bardak) , 1,5 bardakta şeker, 1 vanilin, kaşık ucuyla tereyağ.
Sütle şekeri ocağa koyuyoruz.tereyağ ve vanilini azıcık ılınınca atıyoruz içine.Şeker ve yağ eridikten sonra çok kaynamasına gerek yok sütün ocaktan alıp biraz daha ılıtabilirsiniz.Sıra geliyor yufkaları kaba koyup ıslatmaya.Bu aşamayı ben çok sevdim.Naylon kupkuru yufkalar sütü görünce hop yumuşuyor.

Paket içerisinden 15 adet yufka çıkıyor.Ben iç harcı için fıstık yerine ceviz ve fındık kullandım.Ağızda kıtır kıtır yapsın diye :)

5 er yufka arayla iç harcını koydum.Son yufkadan sonra az bişey süt kalıyor onuda üzerine döküp doğru buzdolabına atıyorsunuz.Güllaç yarım saat sonra hazır.

Siz yaparken süt ölçüsünü 1.400 lt filan alabilirsiniz.Eğer daha sulu seviyorsanız güllacı. Ayrıca yufkaları ıslatırken gül suyuda kullanabilirsiniz.Bizim evde sevilmediğinden ben koymadım.


2 yorum:

tokideki ses dedi ki...

ellerine sağlık :) çok lezzetli gözüküyor :))

kırık şemsiye dedi ki...

Teşekkürler :))

Yorum Gönder